AKTS - Hasta ve Çalışan Güvenliği

Hasta ve Çalışan Güvenliği (NURS310) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Hasta ve Çalışan Güvenliği NURS310 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • ÖÇ 1. Hasta ve Çalışan güvenliği kavramlarını açıklayabilir.
  • ÖÇ 2.Tıbbi Hataların nedenlerini açıklayabilir
  • ÖÇ 3.Hasta güvenliği ile ilgili yasal düzenlemeleri değerlendirebilir
  • ÖÇ 4. Hasta güvenliği önlemlerini açıklayabilir
  • ÖÇ 5. İş kazaları ve meslek hastalıklarını açıklayabilir.
Dersin İçeriği Hasta güvenliğinin kapsamı ve temel kavramları, hastaların doğru kimliklendirilmesi, etkili iletişimin iyileştirilmesi, ilaç güvenliği, cerrahi güvenliği, sağlık bakımı ilişkili enfeksiyonların önlenmesi, transfüzyon güvenliği, düşmeler, çalışan güvenliğinin kapsamı ve temel kavramları, çalışan güvenliğini tehdit eden riskler ve önlemler, iş kazaları, olay bildirim süreci.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtılması Hasta güvenliğinde Temel Kavramlar Sağlık Hizmetlerinde Hasta Güvenliğinin Önemi Hasta Güvenliği ve Kalite Kavramı Patient Safety and Quality: An Evidence-Based Handbook for Nurses
2 Hasta Güvenliğine Yönelik Uluslararası Ve Ulusal Gelişmeler Patient Safety and Quality: An Evidence-Based Handbook for Nurses
3 Tıbbi Hata Kavramı Tıbbi Hataların Raporlanması Patient Safety and Quality: An Evidence-Based Handbook for Nurses
4 Hasta Kimliğinin Doğrulanması Acil Durum Kodları Bilgi güvenliği Patient Safety and Quality: An Evidence-Based Handbook for Nurses
5 Güvenli Cerrahi Uygulamaları Hasta güvenliği ve kalitesi Patient Safety and Quality: An Evidence-Based Handbook for Nurses
6 Hasta Düşmelerinin ve Düşme Kaynaklı Hasta Zararlarının Önlenmesi Patient Safety and Quality: An Evidence-Based Handbook for Nurses
7 Vize
8 Kısıtlamalar ve Hasta Güvenliği Hasta merkezli Bakım When and how to use restraints: Learn about possible indications for restraint, types of restraint, and how to monitor patients in restraint. Patient Safety and Quality: An Evidence-Based Handbook for Nurses
9 Transfüzyon Güvenliği Hasta merkezli Bakım World Health Organization Patient Safety and Quality: An Evidence-Based Handbook for Nurses
10 Yüksek Riskli İlaçların Güvenliği Patient Safety and Quality: An Evidence-Based Handbook for Nurses
11 Radyasyon Güvenliği Hasta Güvenliği ve Kalite İyileştirmesine Yönelik Uygulamalar Error reduction in health care: a systems approach to improving patient safety Patient Safety and Quality: An Evidence-Based Handbook for Nurses
12 Sağlık Bakımı İlişkili Enfeksiyonların Kontrolü Hasta Güvenliği ve Kalite İyileştirmesine Yönelik Uygulamalar Patient Safety and Quality: An Evidence-Based Handbook for Nurses
13 İş Sağlığı ve Güvenliği Patient Safety and Quality: An Evidence-Based Handbook for Nurses
14 İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları Patient Safety and Quality: An Evidence-Based Handbook for Nurses
15 Ders Değerlendirilmesi
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. . Ronda G. Hughes, (2008). Patient Safety and Quality: An Evidence-Based Handbook for Nurses
2. Vincent, C. (2006). Patient Safety (2nd ed.). Imperial College London
3. Michael G. Stabin, Error reduction in health care: a systems approach to improving patient safety
5. World Health Organization. Safe blood and blood products: Guidelines and principles for safe blood transfusion practice (Introductory module).
Diğer Kaynaklar 4. Springer, G. (2015). When and how to use restraints: Learn about possible indications for restraint, types of restraint, and how to monitor patients in restraint. American Nurse Today; 10(1):25-36

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 2 20
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Diyetisyenlik eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde, sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve gerektiğinde tedavisi için kullanabilir.
2 Beslenme ve diyetetik alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, bu alana özgü bilgisayar programlarını ilgili teknoloji ve eğitim araçlarını kullanarak değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşabilir.
3 Beslenmeye dayalı sağlık sorunlarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirleyebilir, sorunların çözümü için mesleki ve etik değerleri gözeterek ve toplum katılımını sağlayarak çözümü için stratejiler plan ve programlar geliştirebilir.
4 Bireylerin besin tüketim durumlarını analiz edebilir, yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık, kişisel özellikler ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak bireye özgü beslenme planları oluşturabilir ve onları bu yönde eğitebilir.
5 Besinlerin içerdiği tüm ögeleri tanımlayıp bu ögelerin sağlık ve hastalıklarla ilişkilerini kurabilir ve bireylere besin seçiminde yardımcı olabilir.
6 Edindiği bilgiler yardımıyla çalışmalarını bağımsız olarak yürütebilir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alabilir ve sağlık ekibinin diğer üyeleri ile işbirliği yapabilir.
7 Ailesel ve kurumsal besin hazırlama ve pişirme sırasında oluşabilecek besin kayıplarını en aza indirecek yöntemleri açıklayabilir.
8 Özel beslenme gerektiren durumlarda kullanılabilecek diyet düzenlemeleri yapabilir.
9 Beslenme politikalarını, gıda mevzuatını tartışabilir, dünya ve ülke deneyimlerini karşılaştırabilir.
10 Bireylerin ve grupların yeterli, dengeli ve sağlıklı beslenmelerini sağlamak üzere eğitim programları düzenleyebilir ve eğitim için gerekli iletişim yöntemlerini etkin bir biçimde kullanabilir.
11 Ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama 2 5 10
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 111