AKTS - Hasta ve Çalışan Güvenliği
Hasta ve Çalışan Güvenliği (NURS310) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Hasta ve Çalışan Güvenliği | NURS310 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Hasta güvenliğinin kapsamı ve temel kavramları, hastaların doğru kimliklendirilmesi, etkili iletişimin iyileştirilmesi, ilaç güvenliği, cerrahi güvenliği, sağlık bakımı ilişkili enfeksiyonların önlenmesi, transfüzyon güvenliği, düşmeler, çalışan güvenliğinin kapsamı ve temel kavramları, çalışan güvenliğini tehdit eden riskler ve önlemler, iş kazaları, olay bildirim süreci. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtılması Hasta güvenliğinde Temel Kavramlar Sağlık Hizmetlerinde Hasta Güvenliğinin Önemi Hasta Güvenliği ve Kalite Kavramı | Patient Safety and Quality: An Evidence-Based Handbook for Nurses |
2 | Hasta Güvenliğine Yönelik Uluslararası Ve Ulusal Gelişmeler | Patient Safety and Quality: An Evidence-Based Handbook for Nurses |
3 | Tıbbi Hata Kavramı Tıbbi Hataların Raporlanması | Patient Safety and Quality: An Evidence-Based Handbook for Nurses |
4 | Hasta Kimliğinin Doğrulanması Acil Durum Kodları Bilgi güvenliği | Patient Safety and Quality: An Evidence-Based Handbook for Nurses |
5 | Güvenli Cerrahi Uygulamaları Hasta güvenliği ve kalitesi | Patient Safety and Quality: An Evidence-Based Handbook for Nurses |
6 | Hasta Düşmelerinin ve Düşme Kaynaklı Hasta Zararlarının Önlenmesi | Patient Safety and Quality: An Evidence-Based Handbook for Nurses |
7 | Vize | |
8 | Kısıtlamalar ve Hasta Güvenliği Hasta merkezli Bakım | When and how to use restraints: Learn about possible indications for restraint, types of restraint, and how to monitor patients in restraint. Patient Safety and Quality: An Evidence-Based Handbook for Nurses |
9 | Transfüzyon Güvenliği Hasta merkezli Bakım | World Health Organization Patient Safety and Quality: An Evidence-Based Handbook for Nurses |
10 | Yüksek Riskli İlaçların Güvenliği | Patient Safety and Quality: An Evidence-Based Handbook for Nurses |
11 | Radyasyon Güvenliği Hasta Güvenliği ve Kalite İyileştirmesine Yönelik Uygulamalar | Error reduction in health care: a systems approach to improving patient safety Patient Safety and Quality: An Evidence-Based Handbook for Nurses |
12 | Sağlık Bakımı İlişkili Enfeksiyonların Kontrolü Hasta Güvenliği ve Kalite İyileştirmesine Yönelik Uygulamalar | Patient Safety and Quality: An Evidence-Based Handbook for Nurses |
13 | İş Sağlığı ve Güvenliği | Patient Safety and Quality: An Evidence-Based Handbook for Nurses |
14 | İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları | Patient Safety and Quality: An Evidence-Based Handbook for Nurses |
15 | Ders Değerlendirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. . Ronda G. Hughes, (2008). Patient Safety and Quality: An Evidence-Based Handbook for Nurses |
---|---|
2. Vincent, C. (2006). Patient Safety (2nd ed.). Imperial College London | |
3. Michael G. Stabin, Error reduction in health care: a systems approach to improving patient safety | |
5. World Health Organization. Safe blood and blood products: Guidelines and principles for safe blood transfusion practice (Introductory module). | |
Diğer Kaynaklar | 4. Springer, G. (2015). When and how to use restraints: Learn about possible indications for restraint, types of restraint, and how to monitor patients in restraint. American Nurse Today; 10(1):25-36 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Diyetisyenlik eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde, sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve gerektiğinde tedavisi için kullanabilir. | |||||
2 | Beslenme ve diyetetik alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, bu alana özgü bilgisayar programlarını ilgili teknoloji ve eğitim araçlarını kullanarak değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşabilir. | |||||
3 | Beslenmeye dayalı sağlık sorunlarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirleyebilir, sorunların çözümü için mesleki ve etik değerleri gözeterek ve toplum katılımını sağlayarak çözümü için stratejiler plan ve programlar geliştirebilir. | |||||
4 | Bireylerin besin tüketim durumlarını analiz edebilir, yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık, kişisel özellikler ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak bireye özgü beslenme planları oluşturabilir ve onları bu yönde eğitebilir. | |||||
5 | Besinlerin içerdiği tüm ögeleri tanımlayıp bu ögelerin sağlık ve hastalıklarla ilişkilerini kurabilir ve bireylere besin seçiminde yardımcı olabilir. | |||||
6 | Edindiği bilgiler yardımıyla çalışmalarını bağımsız olarak yürütebilir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alabilir ve sağlık ekibinin diğer üyeleri ile işbirliği yapabilir. | |||||
7 | Ailesel ve kurumsal besin hazırlama ve pişirme sırasında oluşabilecek besin kayıplarını en aza indirecek yöntemleri açıklayabilir. | |||||
8 | Özel beslenme gerektiren durumlarda kullanılabilecek diyet düzenlemeleri yapabilir. | |||||
9 | Beslenme politikalarını, gıda mevzuatını tartışabilir, dünya ve ülke deneyimlerini karşılaştırabilir. | |||||
10 | Bireylerin ve grupların yeterli, dengeli ve sağlıklı beslenmelerini sağlamak üzere eğitim programları düzenleyebilir ve eğitim için gerekli iletişim yöntemlerini etkin bir biçimde kullanabilir. | |||||
11 | Ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 111 |