AKTS - Hemşirelik Esasları
Hemşirelik Esasları (NURS102) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Hemşirelik Esasları | NURS102 | 2. Dönem | 4 | 12 | 0 | 8 | 13.5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
MED183 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencinin hemşireliğin temel felsefesi ile sağlık sistemi içindeki rolünü kavramasını sağlamak ve öğrenciye hemşirelik bakımında temel kuram, kavram, ilke ve yöntemlere ilişkin bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Hemşirelik mesleği, hemşirelerin rolleri ve görevleri, hemşirelikte temel kavramlar, hasta güvenliği, bireylerin mobilizasyon gereksinimleri, hijyen ihtiyacı, yaşam bulguları, doku onarımı, ilaç uygulamaları, oksijen ve sıvı gereksinimleri, beslenme ve boşaltım gereksinimleri, perioperatif bakım, ölüm ve keder süreci, eleştirel düşünme ve hemşirelik süreci, kanıta dayalı uygulamalar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hemşirelik Bakım Süreci, Sağlığın Değerlendirilmesi ve Fizik Muayene | Kaynaklardan konunun okunması |
2 | Vital Bulgular | Kaynaklardan konunun okunması |
3 | Yaşamsal Bulgular ve İlgili Laboratuvar Uygulamaları | Kaynaklardan konunun okunması |
4 | Ara Sınav + Hasta Güvenliği, Enfeksiyon Kontrolü ve İlgili Laboratuvar Uygulamaları | Kaynaklardan konunun okunması |
5 | İlaç Uygulamaları ve İlgili Laboratuvar Uygulamaları | Kaynaklardan konunun okunması |
6 | Solunum Gereksinimi, Sıvı Gereksinimleri ve İlgili Laboratuvar Uygulamaları | Kaynaklardan konunun okunması |
7 | Beslenme ve Boşaltım Gereksinimleri, İlgili laboratuvar Uygulamaları | Kaynaklardan konunun okunması |
8 | Üriner Boşaltım Gereksinimi, Uyku ve Dinlenme, İlgili Laboratuvar Uygulamaları | Kaynaklardan konunun okunması |
9 | Ara Sınav II + Hemşirelik Süreci, Klinik Vaka Tartışması, Hemşirelik Bakım Planları, Sıcak ve Soğuk Uygulamalar, İlgili Laboratuvar Uygulamaları | Kaynaklardan konunun okunması |
10 | Klinik Uygulama | |
11 | Klinik Uygulama | |
12 | Klinik Uygulama | |
13 | Klinik Uygulama | |
14 | Klinik Uygulama | |
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Potter, P. A., Perry, A. G., Stockert, P., & Hall, A. (2019). Essentials for nursing practice. St. Louis, Missouri: Elsevier Mosby. |
---|---|
2. Burton, M., A., & Ludwig, L., J., M. (2015) Fundamentals of nursing care: concepts, connections & skills. FA Davis. Philadelphia, PA: F.A. Davis Company. | |
3. Kizior, R. J., & Hodgson, K. J. (2018). Saunders Nursing Drug Handbook 2018. St. Louis, MO: Elsevier. | |
4. Perry, A., & Potter, P. (2018). Clinical nursing skills & techniques. St. Louis, Mo.: Mosby/Elsevier. | |
5. Burton, M., & Ludwig, L. (2015). Study guide to accompany fundamentals of nursing care. Philadelphia: F.A. Davis Co. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 25 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgi ve beceriye sahiptir. | X | ||||
2 | Bilimsel bilgiye ulaşır ve hemşirelik bakımında bilimsel bilgiyi kullanır. | X | ||||
3 | Kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını gerçekleştirir. | X | ||||
4 | Hemşirelik bakımını gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | ||||
5 | Hemşirelik uygulamalarını ve araştırmalarını mevzuata, mesleki değerlere, standartlara, etik ilkelere ve insan haklarına uygun şekilde gerçekleştirir | X | ||||
6 | Hemşirelik bakımı sürecinde eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | ||||
7 | Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim ve iş birliği içerisinde rollerini gerçekleştirir. | X | ||||
8 | İngilizceyi yazılı ve sözlü iletişimde, hemşirelik sürecinde ve araştırmalarında kullanır. | X | ||||
9 | Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseyerek inovasyon ve değişime liderlik eder. | X | ||||
10 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgi ve beceriye sahiptir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 14 | 12 | 168 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 12 | 24 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 337 |