AKTS - Hemşirelikte Öğretim

Hemşirelikte Öğretim (NURS304) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Hemşirelikte Öğretim NURS304 6. Dönem 1 3 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin amacı; öğrencinin birey, grup ve toplumun sağlık ve hastalık süreçlerine ilişkin eğitim gereksinimlerini belirleme, eğitim ve öğretim sürecini planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme konularında bilgi ve beceri kazanmasını sağlamaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Hemşire olarak eğitici rolünü tanımlar
  • Hemşirelik eğitimini destekleyen sosyal, teknolojik ve mesleki eğilimleri araştırır
  • Etkili sunum yapma becerilerini kullanır
  • Eğitim basamaklarını kullanarak eğitim planı hazırlar
  • 1. sınıf öğrencilerine mentörlük yapar
  • Eğitim süreci basamaklarını kullanarak bir eğitim planı geliştirir.
  • Sağlık eğitim materyalleri hazırlayabilir.
Dersin İçeriği Eğitim ve öğretimde temel tanımlar ve teoriler, eğitim-öğretim sürecinin basamakları, öğrenmeye engel olan durumlar, eğitim planı, içeriği ve materyali hazırlama, eğitim-öğretim yöntemleri, ölçme ve değerlendirme, yetişkin eğitim ilkeleri, temel hemşirelik eğitimi ve eğitim modelleri, eğiticinin özellikleri, klinik öğretim ve etik ilkeler, teknolojinin eğitimde kullanımı.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Program Tanıtımı Öğretme ve Öğrenmeye Genel Bakış Açıları • Eğitim, Öğretme, Öğrenme Kavramlarına Genel Bakış • Acemiden Uzmana Konsepti • Öğrenme Teorilerinin Sağlık Hizmeti Uygulamalarına Uygulanması • Öğretme Öğrenme Sürecinde Yasal ve Etik Temeller • Kontrol Odağı Learning theories application in nursing education. Journal of education and health promotion Peer Mentoring: A Way of Developing Internal Locus of Control to Empower New Nursing Students.
2 Öğretme-öğrenme sürecini planlama adımları/ Bir öğretim planı geliştirme • Yetişkin öğrenme ilkeleri • Kanıta dayalı öğretim • Sağlık öğretimi Öğrencilerinizi tanıyın ▪ Öğrenme ihtiyaçları değerlendirmesinin yapılması ▪ Öğrenci Özellikleri: ✓Öğrenme yönelimi ve stilleri ✓Yetişkin öğrenme ilkeleri ✓Öğrenmeye hazır olma ve öğrenmenin önündeki engelleri analiz etme Adult learning theories in context: a quick guide for healthcare professional educators. Issues in patient education.
3 Bir Eğitimci Olarak Hemşirenin Rolü Hemşirelik Eğitiminde Mentorluk: Akran Mentorluğu The value of peer mentorship as an educational strategy in nursing. Beliefs and perceptions of mentorship among nursing faculty and traditional and accelerated undergraduate nursing students.
4 Öğretim Planının Geliştirilmesi • Öğrenme yönelimi ve stilleri • Eğitim hedeflerinin yazılması • Eğitim hedeflerinin yazılması: Bilişsel, duyuşsal, psikomotor Öğretim Stratejileri, Yöntemleri ve Teknikleri Öğretim stratejileri, yöntemleri ve tekniklerine giriş Three domains of learning: Cognitive, affective, and psychomotor. Goal development and teaching techniques in patient education. Kaynaklardan konunun okunması
5 Mentörlük Uyulaması
6 Mentörlük Uygulaması
7 Mentörlük Uygulaması
8 Ara Sınav
9 Ölçme ve değerlendirme, Eğitimin Etkinliğinin Değerlendirilmesi Susan B.B. (2017) Nurse as educator: principles of teaching and learning for nursing practice/ [edited by] Sudbury, Mass. Fifth edition. Jones and Bartlett Publishers.
10 Sağlık Eğitimi - Uygulama Susan B.B. (2017) Nurse as educator: principles of teaching and learning for nursing practice/ [edited by] Sudbury, Mass. Fifth edition. Jones and Bartlett Publishers.
11 Profesyonel eğitim (oryantasyon eğitimi, hizmet içi eğitimler), Yetişkin eğitim ilkeleri, Uygulama Susan B.B. (2017) Nurse as educator: principles of teaching and learning for nursing practice/ [edited by] Sudbury, Mass. Fifth edition. Jones and Bartlett Publishers.
12 Temel hemşirelik eğitimi, müfredat oluşturma, Eğitici özellikleri Klinik öğretim ve etik ilkeler, Uygulama Kaynaklardan konunun okunması
13 Sunum hazırlama, etkili sunum-konuşma yapma, Eğitim materyali hazırlama, Uygulama Susan B.B. (2017) Nurse as educator: principles of teaching and learning for nursing practice/ [edited by] Sudbury, Mass. Fifth edition. Jones and Bartlett Publishers.
14 Hemşirelik eğitiminde sosyal, teknolojik ve profesyonel trendler. Uzaktan eğitim ve teknoloji kullanımı, Ulusal ve uluslararası temel ve mezuniyet sonrası hemşirelik eğitimi örnekleri, Uygulama Susan B.B. (2017) Nurse as educator: principles of teaching and learning for nursing practice/ [edited by] Sudbury, Mass. Fifth edition. Jones and Bartlett Publishers.
15 Poster/Vodcast Sunumları
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Susan B.B. (2017) Nurse as educator: principles of teaching and learning for nursing practice/ [edited by] Sudbury, Mass. Fifth edition. Jones and Bartlett Publishers.
2. Martha J.B., Arlene J.L. (2017) Innovative teaching strategies in nursing and related health professions. Seventh edition. Jones and Bartlett Publishers.
Diğer Kaynaklar 3. Andersen, T., & Watkins, K. (2018). The value of peer mentorship as an educational strategy in nursing. Journal of Nursing Education, 57(4), 217-224.
4. Navarra, A. M., Stimpfel, A. W., Rodriguez, K., Lim, F., Nelson, N., & Slater, L. Z. (2018). Beliefs and perceptions of mentorship among nursing faculty and traditional and accelerated undergraduate nursing students. Nurse education today, 61, 20-24.
5. Mukhalalati, B. A., & Taylor, A. (2019). Adult learning theories in context: a quick guide for healthcare professional educators. Journal of medical education and curricular development, 6, 2382120519840332.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 20
Projeler - -
Rapor 15 1
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 17 71
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgi ve beceriye sahiptir. X
2 Bilimsel bilgiye ulaşır ve hemşirelik bakımında bilimsel bilgiyi kullanır. X
3 Kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını gerçekleştirir. X
4 Hemşirelik bakımını gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. X
5 Hemşirelik uygulamalarını ve araştırmalarını mevzuata, mesleki değerlere, standartlara, etik ilkelere ve insan haklarına uygun şekilde gerçekleştirir X
6 Hemşirelik bakımı sürecinde eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini kullanır. X
7 Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim ve iş birliği içerisinde rollerini gerçekleştirir. X
8 İngilizceyi yazılı ve sözlü iletişimde, hemşirelik sürecinde ve araştırmalarında kullanır. X
9 Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseyerek inovasyon ve değişime liderlik eder. X
10 Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgi ve beceriye sahiptir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 1 16
Laboratuar
Uygulama 14 3 42
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 6 6
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 12 12
Toplam İş Yükü 104