AKTS - Hemşirelikte Öğretim
Hemşirelikte Öğretim (NURS304) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Hemşirelikte Öğretim | NURS304 | 6. Dönem | 1 | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı; öğrencinin birey, grup ve toplumun sağlık ve hastalık süreçlerine ilişkin eğitim gereksinimlerini belirleme, eğitim ve öğretim sürecini planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme konularında bilgi ve beceri kazanmasını sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Eğitim ve öğretimde temel tanımlar ve teoriler, eğitim-öğretim sürecinin basamakları, öğrenmeye engel olan durumlar, eğitim planı, içeriği ve materyali hazırlama, eğitim-öğretim yöntemleri, ölçme ve değerlendirme, yetişkin eğitim ilkeleri, temel hemşirelik eğitimi ve eğitim modelleri, eğiticinin özellikleri, klinik öğretim ve etik ilkeler, teknolojinin eğitimde kullanımı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Program Tanıtımı Öğretme ve Öğrenmeye Genel Bakış Açıları • Eğitim, Öğretme, Öğrenme Kavramlarına Genel Bakış • Acemiden Uzmana Konsepti • Öğrenme Teorilerinin Sağlık Hizmeti Uygulamalarına Uygulanması • Öğretme Öğrenme Sürecinde Yasal ve Etik Temeller • Kontrol Odağı | Learning theories application in nursing education. Journal of education and health promotion Peer Mentoring: A Way of Developing Internal Locus of Control to Empower New Nursing Students. |
2 | Öğretme-öğrenme sürecini planlama adımları/ Bir öğretim planı geliştirme • Yetişkin öğrenme ilkeleri • Kanıta dayalı öğretim • Sağlık öğretimi Öğrencilerinizi tanıyın ▪ Öğrenme ihtiyaçları değerlendirmesinin yapılması ▪ Öğrenci Özellikleri: ✓Öğrenme yönelimi ve stilleri ✓Yetişkin öğrenme ilkeleri ✓Öğrenmeye hazır olma ve öğrenmenin önündeki engelleri analiz etme | Adult learning theories in context: a quick guide for healthcare professional educators. Issues in patient education. |
3 | Bir Eğitimci Olarak Hemşirenin Rolü Hemşirelik Eğitiminde Mentorluk: Akran Mentorluğu | The value of peer mentorship as an educational strategy in nursing. Beliefs and perceptions of mentorship among nursing faculty and traditional and accelerated undergraduate nursing students. |
4 | Öğretim Planının Geliştirilmesi • Öğrenme yönelimi ve stilleri • Eğitim hedeflerinin yazılması • Eğitim hedeflerinin yazılması: Bilişsel, duyuşsal, psikomotor Öğretim Stratejileri, Yöntemleri ve Teknikleri Öğretim stratejileri, yöntemleri ve tekniklerine giriş | Three domains of learning: Cognitive, affective, and psychomotor. Goal development and teaching techniques in patient education. Kaynaklardan konunun okunması |
5 | Mentörlük Uyulaması | |
6 | Mentörlük Uygulaması | |
7 | Mentörlük Uygulaması | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ölçme ve değerlendirme, Eğitimin Etkinliğinin Değerlendirilmesi | Susan B.B. (2017) Nurse as educator: principles of teaching and learning for nursing practice/ [edited by] Sudbury, Mass. Fifth edition. Jones and Bartlett Publishers. |
10 | Sağlık Eğitimi - Uygulama | Susan B.B. (2017) Nurse as educator: principles of teaching and learning for nursing practice/ [edited by] Sudbury, Mass. Fifth edition. Jones and Bartlett Publishers. |
11 | Profesyonel eğitim (oryantasyon eğitimi, hizmet içi eğitimler), Yetişkin eğitim ilkeleri, Uygulama | Susan B.B. (2017) Nurse as educator: principles of teaching and learning for nursing practice/ [edited by] Sudbury, Mass. Fifth edition. Jones and Bartlett Publishers. |
12 | Temel hemşirelik eğitimi, müfredat oluşturma, Eğitici özellikleri Klinik öğretim ve etik ilkeler, Uygulama | Kaynaklardan konunun okunması |
13 | Sunum hazırlama, etkili sunum-konuşma yapma, Eğitim materyali hazırlama, Uygulama | Susan B.B. (2017) Nurse as educator: principles of teaching and learning for nursing practice/ [edited by] Sudbury, Mass. Fifth edition. Jones and Bartlett Publishers. |
14 | Hemşirelik eğitiminde sosyal, teknolojik ve profesyonel trendler. Uzaktan eğitim ve teknoloji kullanımı, Ulusal ve uluslararası temel ve mezuniyet sonrası hemşirelik eğitimi örnekleri, Uygulama | Susan B.B. (2017) Nurse as educator: principles of teaching and learning for nursing practice/ [edited by] Sudbury, Mass. Fifth edition. Jones and Bartlett Publishers. |
15 | Poster/Vodcast Sunumları | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Susan B.B. (2017) Nurse as educator: principles of teaching and learning for nursing practice/ [edited by] Sudbury, Mass. Fifth edition. Jones and Bartlett Publishers. |
---|---|
2. Martha J.B., Arlene J.L. (2017) Innovative teaching strategies in nursing and related health professions. Seventh edition. Jones and Bartlett Publishers. | |
Diğer Kaynaklar | 3. Andersen, T., & Watkins, K. (2018). The value of peer mentorship as an educational strategy in nursing. Journal of Nursing Education, 57(4), 217-224. |
4. Navarra, A. M., Stimpfel, A. W., Rodriguez, K., Lim, F., Nelson, N., & Slater, L. Z. (2018). Beliefs and perceptions of mentorship among nursing faculty and traditional and accelerated undergraduate nursing students. Nurse education today, 61, 20-24. | |
5. Mukhalalati, B. A., & Taylor, A. (2019). Adult learning theories in context: a quick guide for healthcare professional educators. Journal of medical education and curricular development, 6, 2382120519840332. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | 15 | 1 |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 17 | 71 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgi ve beceriye sahiptir. | X | ||||
2 | Bilimsel bilgiye ulaşır ve hemşirelik bakımında bilimsel bilgiyi kullanır. | X | ||||
3 | Kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını gerçekleştirir. | X | ||||
4 | Hemşirelik bakımını gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | ||||
5 | Hemşirelik uygulamalarını ve araştırmalarını mevzuata, mesleki değerlere, standartlara, etik ilkelere ve insan haklarına uygun şekilde gerçekleştirir | X | ||||
6 | Hemşirelik bakımı sürecinde eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | ||||
7 | Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim ve iş birliği içerisinde rollerini gerçekleştirir. | X | ||||
8 | İngilizceyi yazılı ve sözlü iletişimde, hemşirelik sürecinde ve araştırmalarında kullanır. | X | ||||
9 | Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseyerek inovasyon ve değişime liderlik eder. | X | ||||
10 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgi ve beceriye sahiptir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 104 |