AKTS - Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalar

Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalar (NURS409) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalar NURS409 Alan Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Öğrencinin, bireysel hasta bakımına ilişkin uygulamalarda hasta tercihlerini, elde bulunan olanakları ve en iyi kanıtları kullanarak karar alması konusunda farkındalığını arttırmak, veri tabanlarını etkin olarak kullanabilmesini sağlamak, kanıta dayalı uygulamaya ilişkin bilgi ve beceri kazanmasını sağlamaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kanıta dayalı uygulama ve gerekçesini bilir.
  • Kanıta dayalı hemşirelik kavramını bilir.
  • Kanıta dayalı uygulama bileşenlerini bilir.
  • Kanıt kaynaklarını bilir.
  • Kanıta dayalı uygulama sürecinin adımlarını sıralayabilir.
  • Kanıta dayalı bakım uygulama süreci doğrultusunda vaka analizi yapabilir.
Dersin İçeriği Kanıta dayalı uygulama ve kanıta dayalı hemşirelik, kanıt, kanıt düzeyleri ve kanıta dayalı merkezler, hemşirelikle ilgili kanıt kaynakları ve merkezlerini inceleme, randomize kontrollü çalışma, meta analiz ve sistematik derleme, klinik sorun oluşturma ve çözme, kanıt kaynaklarını araştırma, hemşirelikle ilgili kanıta dayalı kılavuzlar, kanıta dayalı hemşirelikte engeller, kanıta dayalı hemşirelik stratejileri, kanıta dayalı uygulama örnekleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş Kaynaklardan konunun okunması
2 Kanıta Dayalı Hemşireliğe Giriş; Kanıt, Bilgi, Araştırma, Karar Verme Introduction to Nursing Corporating Evidence Based Practice” (Chapter 1, Chapter 5, Chapter 13), “Research Methods in Nursing and Midwifery: Pathways to Evidence Based Practice.” (Chapter 1)
3 Araştırma ve araştırma sürecine giriş • Araştırma ve hemşirelik • Literatür taraması • Araştırma sorularını ve hipotezleri formüle etme “Introduction to Nursing Corporating Evidence Based Practice” (Chapter 3) , “Introducing Research and Evidence-Based Practice for Nursing and Healthcare Professionals” (Chapter 3, Chapter 6)
4 Nitel araştırmada temel kavramlar ve adımlar Introduction to Nursing Corporating Evidence based Practice” (Chapter 9),
5 Nicel araştırmada temel kavramlar ve adımlar “Research Methods in Nursing and Midwifery: Pathways to Evidence Based Practice” (Chapter 3)
6 Kanıta Dayalı Hemşirelik • Bileşenler • Faydalar “Introduction to Nursing Corporating Evidence based Practice” (Chapter 4)
7 Kanıta Dayalı Hemşirelik • Engeller • Kolaylaştırıcılar “Introduction to Nursing Corporating Evidence based Practice” (Chapter 14), “Evidence-Based Practice in Nursing & Healthcare A Guide to Best Practice” (Chapter 7-14)
8 Ara Sınav
9 Hemşirelikte kanıta dayalı uygulama kılavuzları Uygulamada amaçlar ve kullanım, örnekler “Introducing Research and Evidence-Based Practice for Nursing and Healthcare Professionals” (Chapter 4), “Evidence-Based Practice in Nursing & Healthcare A Guide to Best Practice” (Chapter 7-14)
10 Kanıta Dayalı Uygulama • Kanıta dayalı uygulamanın tarihsel gelişimi • Kanıta dayalı uygulamanın amaçları “Introduction to Nursing Corporating Evidence based Practice” (Chapter 2,14), ”Evidence-Based Practice in Nursing & Healthcare A Guide to Best Practice” (Chapter 2,3)
11 Kanıta Dayalı Uygulama • Güvenilir kanıt elde etme • Kanıta dayalı uygulama sürecinin aşamaları “Evidence-Based Practice in Nursing & Healthcare A Guide to Best Practice” (Chapter 7-14) (Chapter 16)
12 Kanıta Dayalı Hemşirelik Bakımı Basamakları Kaynaklardan konunun okunması
13 Kanıt aramaları ve oluşturma süreci • Klinik soru oluşturma süreci (PICO, PICOS, SPIDER), • Anahtar kelime tanımlama, örnekler “Research Methods in Nursing and Midwifery”,” Evidence-Based Practice in Nursing & Healthcare A Guide to Best Practice” (Chapter 2,3)
14 Kanıta dayalı uygulama kaynakları • Meta-analizler ve sistematik incelemeler • Makale incelemesi ” Evidence-Based Practice in Nursing & Healthcare A Guide to Best Practice” (Chapter 4,7)
15 Seminar presentation Kaynaklardan konunun okunması
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Caron B., Sharon C. (2017) Introduction to Nursing Corporating Evidence based Practice. Burlington MA: Jones&Bartlett Learning
2. Jirojwong S., Johnson M., Welch A. (2016) Research Methods in Nursing and Miswifery: Pathways to Evidence Based Practice. South Melborne, Victoria: Oxford University Press
3. Jolley, J. (2013). Introducing Research and Evidence-Based Practice for Nursing and Healthcare Professionals. Routledge.
4. Melnyk, B.M., Fineout-Overholt, E. (2011). Evidence-Based Practice In Nursing & Healthcare A Guide to Best Practice. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins.
5. Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin, M.N. (2014). Hemşirelikte Araştırma Süreç Uygulama ve Kritik. İstanbul:Nobel Tıp Kitabevleri.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer 1 25
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 50
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 3 125
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgi ve beceriye sahiptir. X
2 Bilimsel bilgiye ulaşır ve hemşirelik bakımında bilimsel bilgiyi kullanır. X
3 Kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını gerçekleştirir. X
4 Hemşirelik bakımını gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. X
5 Hemşirelik uygulamalarını ve araştırmalarını mevzuata, mesleki değerlere, standartlara, etik ilkelere ve insan haklarına uygun şekilde gerçekleştirir X
6 Hemşirelik bakımı sürecinde eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini kullanır. X
7 Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim ve iş birliği içerisinde rollerini gerçekleştirir. X
8 İngilizceyi yazılı ve sözlü iletişimde, hemşirelik sürecinde ve araştırmalarında kullanır. X
9 Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseyerek inovasyon ve değişime liderlik eder. X
10 Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgi ve beceriye sahiptir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 14 14
Toplam İş Yükü 100