AKTS - Bilgi Sistemleri Çözümleme (Analizi) ve Tasarımı
Bilgi Sistemleri Çözümleme (Analizi) ve Tasarımı (MDES645) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilgi Sistemleri Çözümleme (Analizi) ve Tasarımı | MDES645 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere bilgi sistemleri geliştirme temel bilgi ve becerilerini kavramalarını sağlamaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Modern notasyon ve çizimler kullanarak yazılım mimarisine giriş; tasarım desenleri; nesneye yönelik modelleme ve mimari tasarım; tasarımda deney yürütmek; prototip tasarımı; tasarım ekibiyle çalışma ve nesneye yönelik projelerde yönetim; detaylı tasarım ve gerçekleştirim; tasarımın gözden geçirilmesi; programlamak için tasarım belgesinin kullanılma |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilgi sistemleri için nesne yönenimle temel kavramlar | Diğer Kaynak 1 |
| 2 | Modelleme kavramları | Diğer Kaynak 1: Bölüm 2 ve 3, Diğer Kaynak 2: Bölüm 5, Bölüm A1 |
| 3 | Gereksinimlerin tespit edilmesi | Diğer Kaynak2: Bölüm 6. Bölüm A2, Diğer Kaynak 3 Diğer Kaynak 4 |
| 4 | Gereksinimlerin modellenmesi | Diğer Kaynak 2: Bölüm 7, Bölüm A3, Diğer Kaynak 5 |
| 5 | Gereksinim modellerinin ayrıştırılması | Diğer Kaynak2: Bölüm 8 |
| 6 | Nesneler arası etkileşim | Diğer Kaynak 1: Bölüm 12 Diğer Kaynak2: Bölüm 9 |
| 7 | İşlemlerin belirtimi Kontrolun belirtimi | Diğer Kaynak 2: Bölüm 10, 11, Bölüm A4 Diğer Kaynak 6: Bölüm 6 |
| 8 | Arasınav | |
| 9 | Sistem mimarisi | Diğer Kaynak2: Bölüm 12 Diğer kaynak 7 |
| 10 | Sistem tasarımı | Diğer Kaynak2: Bölüm 13, Bölüm A5 |
| 11 | Detaylı tasarım | Diğer Kaynak2: Bölüm 14 |
| 12 | Tasarım desenleri | Diğer Kaynak7: Bölüm 1,2,5,9 ve 10 Diğer Kaynak2: Bölüm 15 |
| 13 | İnsan bilgisayar etkileşimi, Sınır sınıfları, Veri yönetimi | Diğer Kaynak2: Bölüm 16,17,18 |
| 14 | Gerçekleştirim | Diğer Kaynak1: Bölüm 2 Diğer Kaynak2: Bölüm 19 |
| 15 | Genel gözden geçirme | - |
| 16 | Final sınavı | - |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. - |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Object-Oriented & Classical Software Engineering, Stephen R. Schach, 7/e, McGraw Hill, 2007. |
| 3. 2. Object-Oriented Systems Analysis and Design using UML, Simon Bennett, Steve McRobb, Ray Farmer, 4/e, McGraw Hill, 2010. | |
| 4. 3. Viviane Laporti, Marcos R.S. Borges, Vanessa Braganholo, Athena: A collaborative approach to requirements elicitation, Computers in Industry 60 (2009) 367–380. | |
| 5. 4. K. Cox and K. T. Phalp, Practical experience of eliciting classes from use case descriptions, The Journal of Systems and Software, vol. 80, p. 1286--1304, 2007. | |
| 6. 5. Stephane S. Some, Supporting use case based requirements engineering, Information and Software Technology, 48 (2006), 43–58. | |
| 7. 6. Bruce Mills, Practical Formal Software Engineering, Cambridge University Press, 2009. | |
| 8. 7. Philippe Kruchten, The 4+1 View Model of Architecture, IEEE Software 12(6): 42-50 (1995). | |
| 9. 8. Eric Freeman and Elisabeth Freeman, Kathy Sierra and Bert Bates, Head First Design Pattern, O'Reilly, 2006. | |
| 10. Applying UML and Patterns : An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and Iterative Development, Craig Larman, 3rd Edition, Prentice Hall, 2005. | |
| 11. 10. R. Ramsin and R.F. Paige, Process-Centered Review of Object Oriented Software Development Methodologies, ACM Computing Surveys, Vol. 40, No. 1, February 2008. | |
| 12. 11. E-Journals: a) ACM http://portal.acm.org/ b) Science Direct: http://www.sciencedirect.com/science/books c) IEEE/IEE: http://ieeexplore.ieee.org/ |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 5 | 50 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
| Toplam | 7 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneği gösterir. | |||||
| 2 | Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama becerisi kazanır. | |||||
| 3 | Yeni yöntemler oluşturur ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygular. | |||||
| 4 | Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde eder, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışır ve değerlendirir. | |||||
| 5 | Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygular. | |||||
| 6 | Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezler. | |||||
| 7 | Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunur. | |||||
| 8 | Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | 5 | 6 | 30 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 135 | ||
