AKTS - Kinematik Sentez
Kinematik Sentez (ME427) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kinematik Sentez | ME427 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
MECE 303 Makine Teorisi |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Uzaktan, Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; • iki, üç ve dört konum sentezi kullanarak düzlemsel dört uzuvlu ve altı uzuvlu mekanizmalarının tasarımı, • dört çubuk mekanizmalarında kol açılarının ilişkilendirilmesi, fonksiyon sentezi: • dört konum için düzlemsel dört uzuvlu mekanizma tasarımı, • mekanizmalarda yer alan hata paylarını ayırdetme, becerilerini geliştirmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Senteze giriş, grafiksel ve analitik yöntemlerle boyut sentezi, bir düzlemin iki, üç ve dört konumu, krank açılarının ilişkisi, klasik bağlama açısı problemi, bağlama açısının en iyi değerini bulma, Chebyshev teoremi, mekanizma tasarımında güncel konular |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş; kinematik tasarım, konum, yörünge ve fonksiyon sentezi | MECE 303 konularının gözden geçirilmesi |
2 | Hareketli bir düzlemin iki konumu; Chasles teoremi, uç, dört uzuvlu mekanizmaların iki konum için tasarımı | |
3 | Hareketli bir düzlemin bir diğer hareketli düzleme göre iki konumu; bağıl uç, krank açılarının ilişkisi, 6 uzuvlu mekanizma tasarımı | |
4 | Hareketli bir düzlemin üç konumu; dyad formülasyonu. Yörünge oluşturma, konum sentezi, fonksiyon sentezi. Dört-çubuk, krank-biyel ve ters krank-biyel mekanizmalarının tasarımı | |
5 | Hareketli bir düzlemin üç konumu; dyad formülasyonu. Yörünge oluşturma, konum sentezi, fonksiyon sentezi. Dört-çubuk, krank-biyel ve ters krank-biyel mekanizmalarının tasarımı | |
6 | Hareketli bir düzlemin üç konumu; dyad formülasyonu. Yörünge oluşturma, konum sentezi, fonksiyon sentezi. Dört-çubuk, krank-biyel ve ters krank-biyel mekanizmalarının tasarımı | |
7 | Hareketli bir düzlemin üç konumu; dyad formülasyonu. Yörünge oluşturma, konum sentezi, fonksiyon sentezi. Dört-çubuk, krank-biyel ve ters krank-biyel mekanizmalarının tasarımı | |
8 | Hareketli bir düzlemin dört konumu; daire noktası ve merkez noktası eğrileri, Ball noktası. Dört çubuk mekanizması tasarımı | |
9 | Hareketli bir düzlemin dört konumu; daire noktası ve merkez noktası eğrileri, Ball noktası. Dört çubuk mekanizması tasarımı | |
10 | Ölü noktalara göre tasarım; dört-çubuk ve krank-biyel mekanizmalarının ölü noktalara göre tasarımı | |
11 | Fonksiyon oluşturma için analitik sentez; Freudenstein denklemi, Chebyshev teoremi, fonksiyon oluşturma, en uygun bağlama açısı | |
12 | Fonksiyon oluşturma için analitik sentez; Freudenstein denklemi, Chebyshev teoremi, fonksiyon oluşturma, en uygun bağlama açısı | |
13 | Kam mekanizmaları; hareket eğrileri, kam profilinin elde edilmesi | |
14 | Kam mekanizmaları; hareket eğrileri, kam profilinin elde edilmesi |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. "Mechanism Design - Analysis and Synthesis" By A.Erdman, G.Sandor, Prentice Hall, 1984 |
---|---|
2. "Kinematic Synthesis" By R. Beyer (English Translation) McGraw-Hill, 1953 | |
3. "Mekanizmaların Konstrüksiyonu" By Lichtenheldt (Turkish Translation by Fuat Pasin), ITÜ ,1975 | |
4. "Mechanism Design ", K. Russell, Q.Shen, R.S.Sodhi,; CRC Press, 2013 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 10 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 5 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 14 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Makine mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||
2 | Makine Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | |||||
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. | |||||
4 | Makine mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olmak ve ihtiyaç duyduğunda bunları inceleleyebilmek ve öğrenmek. | |||||
5 | Makine mühendisliği ile ilgili problemleri tanımlayıp ve formüle edebilmek, çözmek için yöntem geliştirimk ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulayabilmek. | |||||
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlayabilmek ve tasarımlarda yenilikçi/alternatif çözümler geliştirebilmek. | |||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlayabilmek ve uygulayabilmek; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeleyebilmek ve çözümlemek. | |||||
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | |||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurmak. | |||||
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek. | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilmek ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkında olmak. | |||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetleyebilmek. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 10 | 10 |
Raporlar | |||
Ödevler | 10 | 3 | 30 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 5 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 121 |