AKTS - Makine Dinamiği
Makine Dinamiği (ME426) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Makine Dinamiği | ME426 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
MECE 303 Makine Teorisi |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Tek serbestlik dereceli mekanizmalarda hareket analizi yapabilme, mekanizmalarda sürtünme etkisini içeren kuvvet analizi yapabilme ve dönen cisimlerde ve mekanizmalarda dengeleme yapabilme becerilerini geliştirmek |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kinematik etki katsayıları, tek serbestlik dereceli sistemlerde hareket denklemi, analitik ve sayısal çözüm yöntemleri, Coulomb ve vizkos sürtünme etkisi, basit ve planet dişli zincirlerinde kuvvet analizi ve güş akışı, dönen cisimlerin dengelenmesi, mekanizmaların dengelenmesi, sıralı çok silindirli motorlarda dengeleme |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve mekanizmaların gözden geçirilmesi | MECE 303 konularının gözden geçirilmesi |
2 | Kinematik etki katsayıları | |
3 | Kinematik etki katsayıları, tek serbestlik dereceli mekanizmalarda hareket denklemi | |
4 | Tek serbestlik dereceli mekanizmalarda hareket denklemi | |
5 | Hareket denkleminin sayısal yöntemlerle çözümü | MATH 380 konularının gözden geçirilmesi |
6 | Tek serbestlik dereceli mekanizmaların genel değerlendirilmesi; hızda kararsızlık ve volanlar | |
7 | Hızda kararsızlık ve volanlar | |
8 | Kayar mafsallarda temas şekli; kayar mafsallarda sürtünme etkisi | |
9 | Kayar mafsallarda sürtünme etkisi | |
10 | Döner mafsallarda sürtünme etkisi | |
11 | Basit ve planet dişli zincirlerinde kuvvet analizi | |
12 | Dönen cisimlerde dengeleme | |
13 | Mekanizmaların dengelenmesi; dört çubuk mekanizmasının dengelenmesi | |
14 | Pistonlu motorlar; sıralı pistonlu motorlarda dengeleme |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Kinematics and Dynamics of Machinery; R.L. Norton, 1st Ed. In SI units, McGraw-Hill, 2009 |
---|---|
2. Theory of Machines and Mechanisms; J.J. Uicker, G.R. Pennock, J.E. Shigley, 5th Ed., Oxford University Press, 2016 | |
3. Notes on Dynamics of Machinery; E.Söylemez, T.Tümer, N. Özgüven, K. Özgören, METU Mechanical Engineering Department, 1984 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 15 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Makine mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||
2 | Makine Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | |||||
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. | |||||
4 | Makine mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olmak ve ihtiyaç duyduğunda bunları inceleleyebilmek ve öğrenmek. | |||||
5 | Makine mühendisliği ile ilgili problemleri tanımlayıp ve formüle edebilmek, çözmek için yöntem geliştirimk ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulayabilmek. | |||||
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlayabilmek ve tasarımlarda yenilikçi/alternatif çözümler geliştirebilmek. | |||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlayabilmek ve uygulayabilmek; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeleyebilmek ve çözümlemek. | |||||
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | |||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurmak. | |||||
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek. | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilmek ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkında olmak. | |||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetleyebilmek. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 20 | 20 |
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 3 | 9 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 120 |