AKTS - Sistem Analizine Giriş
Sistem Analizine Giriş (EE504) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sistem Analizine Giriş | EE504 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                        
  | 
                
| Dersin Amacı | Yüksek Lisans öğrencilerine doğrusal cebir, doğrusal sistem gösterimleri, Laplace, Z ve durum uzayı tanım alanlarında sistem analizleri ve sürekli ve ayrık zamanlı sistemler arasındaki dönüşümler gibi temel kavramları öğretmektir. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Doğrusal cebir kavramlarının tekrarı, doğrusal sistem gösterimleri, sürekli ve ayrık zamanda sistemler, durum uzayında gerçekleştirim, analiz yöntemleri: frekans tanım alanı, Laplace tanım alanı ve z-tanım alanı, doğrusal sistemlerin çözümleri; bu yöntemlerin MATLAB gibi bir sayısal analiz ortamında uygulanması. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Temel matris kuramı, Matrislerde temel işlemler, toplama ve çarpma, Vektörlerle çarpma,Doğrusal denklemlerin özellikleri | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız | 
| 2 | Vektörler, Vektör uzayı, Doğrusal bağımlılık ve bağımsızlık, Taban kavramı, Normlu vektör uzayı | Bu haftaki ders notlarına göz atınız | 
| 3 | Matrislerin sıfır ve erim uzayı, özdeğerler ve özvektörler, Köşegenleştirme | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız | 
| 4 | Tekil Değer Ayrıştırma | Geçen haftanın konularını tekrar ediniz | 
| 5 | MATLAB yazılımının kullanımına ilişkin özel oturum. Bu oturumda vektör ve matris işlemlerinde MATLAB kullanımı öğretilecektir. | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız | 
| 6 | Fourier, Laplace ve Z- Dönüşümleri | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız | 
| 7 | Sürekli ve Ayrık zamanda sistemler ve Geçiş fonksiyonları | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız | 
| 8 | 1.Arasınav: 1 saat MATLAB ve 2 saat teorik | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız | 
| 9 | Durum uzayında sistemlerin gösterilmesi, Geçiş fonksiyonları ve durum uzayı arasındaki dönüşümler | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız | 
| 10 | Doğrusal sistemlerde çözüm yaklaşımları | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız | 
| 11 | Fourier tanım alanında analizler (Frekans davranışları) | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız | 
| 12 | Fourier tanım alanında analizler (Frekans davranışları) | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız | 
| 13 | Doğrusal olmayan sistemler ile olan bağlantılar, doğrusallaştırma ve kararlılık | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız | 
| 14 | Sürekli ve ayrık zaman sistemler arasında dönüşümler (Laplace’dan Z-alanına dönüşüm) | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız | 
| 15 | Duru uzayında sürekli ve ayrık zaman sistemler arasında dönüşüm | Geçen haftanın konularını tekrar ediniz | 
| 16 | 2.Arasınav: 1 saat MATLAB ve 2 saat teorik | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Oppenheim, A. V., & Willsky, A. S. (1997). with SH Nawab, Signals and Systems. Prentice—Hall,, 1, 997. | 
|---|---|
| 2. Ogata, K. (1997). Modern Control Engineering (3rd Ed.). Prentice-Hall, Inc., Upper Saddle River, NJ, USA. | |
| 3. Ogata, K. (1995). Discrete-time control systems (Vol. 2). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall. | |
| 4. Kuo, B. C. (1981). Automatic control systems. (8th ed.). John Wiley & Sons, Inc., New York, NY, USA. | |
| 5. Lipschutz, S., & Lipson, M. (2000). Schaum's Outline of Linear Algebra. McGraw Hill Professional. | |
| Diğer Kaynaklar | 6. Notes to be distributed by the instructor(s) of the course in class. | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 | 
| Toplam | 3 | 85 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneği gösterir. | |||||
| 2 | Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama becerisi kazanır. | |||||
| 3 | Yeni yöntemler oluşturur ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygular. | |||||
| 4 | Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde eder, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışır ve değerlendirir. | |||||
| 5 | Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygular. | |||||
| 6 | Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezler. | |||||
| 7 | Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkı sağlar. | |||||
| 8 | Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 130 | ||
