AKTS - Yazılım Mühendisliğinde İleri Konular
Yazılım Mühendisliğinde İleri Konular (SE650) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yazılım Mühendisliğinde İleri Konular | SE650 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı yazılım yoğunluklu sistemlerin geliştirilmesi için gerekli olan kavram ve yöntemler ile ilgili kavrayışınızı daha ile derecede geliştirmektir. Yazılım mühendisliği disiplini ile ilgili geniş bir anlayış geliştirmeyi hedefler. Karmaşık yazılım yoğunluklu sistemlerin geliştirilmesi ile ilgili teknik ve süreçlerin tam kapsamlı bir bilgi birikimi ile analiz ve tasarımı hakkında tamamlayıcı bir aşinalık sağlamak istenmektedir. Bunları uygun bir mühendislik ve yönetim bağlamında oluşturmayı hedefler. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Yazılım mühendisliğine ve ilgili konulara giriş; yazılım süreç ve proje metrikleri; proje planlama; zamanlama ve takip etme; konfigürasyon yönetimi; yazılım kalite güvence; gereksinim analizi; veri akış diyagramları ve ilgili konular; tasarım kavramları ve yöntemleri; geliştirme; test yöntemleri ve stratejileri; nesneye yönelik kavramlar ve prensip |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yazılım Süreç Yapısı ve Süreç Modelleri | Ch. 3, Ch. 4 |
2 | Çevik Yazılım Geliştirme | Ch. 5 |
3 | Gereksinimlerin modellenmesi | Ch. 11 |
4 | Tasarım kavramlarının bir tekrarı | Ch.12, Ch.13, |
5 | Tasarım Kavramalarının bir Tekrarı | Ch.14, Ch.15 |
6 | Örüntü-tabanlı Tasarım | Ch. 16 |
7 | Web ve Mobil Uygulama Tasarımı | Ch. 17, Ch. 18 |
8 | Tasarım (devam) | Ch. 19, Ch. 20 |
9 | Gözden Geçirme Teknikleri | Ch. 20 |
10 | Nesne Tabanlı Sistemlerin Sınanması | Ch. 24 |
11 | Web ve Mobil Uygulamaların Sınanması | Ch.25, Ch. 26 |
12 | Güvenlik Mühendisliği | Ch. 27 |
13 | Tasarım Modeli için Ürün Ölçütleri | Ch. 30.3, Ch.30.4 |
14 | Yazılım Proje Maliyet Tahmini | Ch. 33 |
15 | Bakım ve yeniden mühendislik | Ch.31 |
16 | Proje Sunumu |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Pressman, R. S. and B.R. Maxim, Software Engineering, McGraw Hill, 2014 (8th edition) |
---|---|
3. ISO/IEC TR 19759:2005, Software Engineering - Guide to the Software Engineering Body of Knowledge (SWEBOK), ANSI, 2007 | |
4. Van Vliet, H., Software Engineering: Principles and Practice, Wiley, 2008 (1st edition) | |
5. Tsui, F. F., Karam, O., Essentials of Software Engineering, Jones & Bartlett Publishers, 2006 (1st edition) | |
6. Schach, S. R., Object-oriented and Classical Software Engineering, McGraw Hill, 2006 (7th edition) | |
Diğer Kaynaklar | 2. Sommerville, I., Software Engineering, Addison-Wesley, 2015 (10th edition) |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 15 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 20 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneği gösterir. | |||||
2 | Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama becerisi kazanır. | |||||
3 | Yeni yöntemler oluşturur ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygular. | |||||
4 | Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde eder, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışır ve değerlendirir. | |||||
5 | Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygular. | |||||
6 | Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezler. | |||||
7 | Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkı sağlar. | |||||
8 | Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 15 | 15 |
Raporlar | |||
Ödevler | 4 | 5 | 20 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 135 |