AKTS - Viyana Secession
Viyana Secession (MMR523) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Viyana Secession | MMR523 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | 1900 yılı civarında mimarlık ve sanatta Viyana Secession hareketinin oluşumunu ve neo klasik yaklaşımdan yeni/özgür sanata geçiş sürecini toplumsal değişim bağlamında irdeleyerek modernizme etkilerini anlamak |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | 1897 yılında Viyana'da kurulan "Wiener Secession'' akımının ortaya çıkışı, felsefesi, dünyaya yayılması, Gustav Klimt, Joseph Maria Olbrich, Otto Wagner, Josef Hoffmann vb. mimar ve sanatçılar, eserleri, 1903 `Wiener Werkstaette/Viyana Atölyeleri kuruluşu ve günümüze kadar yansımaları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders hakkında bilgi | |
| 2 | Viyana Secession hareketinin ortaya çıkış süreci; Viyana Habsburg İmparatorluğu, kent ve mimarlık | |
| 3 | 19.yy.da Viyana’da mimarlık ve sanat; Klasisizmden Ring caddesine (1790-1890) | |
| 4 | 1900 civarında Viyana’da kültür, mimarlık ve sanat; Viyana kenti ve kentlileri; kentsel gelişim | |
| 5 | Gesamtkunstwerk/Bütüncül Sanat Felsefesi ; Mimarlık, Resim, Heykel, Mobilya, Seramik, Moda, Aksesuar, Grafik Tasarımları ve Viyana Secession akımının kurucuları: Gustav Klimt, Koloman Moser, Carl Moll, Joseph Maria Olbrich, Josef Hoffmann | |
| 6 | Gesamtkunstwerk/Bütüncül Sanat Felsefesi ; Mimarlık, Resim, Heykel, Mobilya, Seramik, Moda, Aksesuar, Grafik Tasarımları ve Viyana Secession akımının kurucuları: Gustav Klimt, Koloman Moser, Carl Moll, Joseph Maria Olbrich, Josef Hoffmann | |
| 7 | Gesamtkunstwerk/Bütüncül Sanat Felsefesi ; Mimarlık, Resim, Heykel, Mobilya, Seramik, Moda, Aksesuar, Grafik Tasarımları ve Viyana Secession akımının kurucuları: Gustav Klimt, Koloman Moser, Carl Moll, Joseph Maria Olbrich, Josef Hoffmann | |
| 8 | Uluslar arası etkileşimler ve Viyana Atölyelerinin Kuruluşu (1903); mimarlık ve sanat eserleri | |
| 9 | Uluslar arası etkileşimler ve Viyana Atölyelerinin Kuruluşu (1903); mimarlık ve sanat eserleri | |
| 10 | Mimaride ve tasarımda modernizmin öncüleri; Otto Wagner, Adolf Loos ve Viyana Secession | |
| 11 | Mimaride ve tasarımda modernizmin öncüleri; Otto Wagner, Adolf Loos ve Viyana Secession | |
| 12 | Sunumlar | |
| 13 | Sunumlar | |
| 14 | Sunumlar | |
| 15 | Sunumlar | |
| 16 | Sunumlar |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Fahr-Becker, Gabriele, (hrg.von Angelika Taschen), Wiener Werkstaette 1903-1932, Köln: Taschen 2008. |
|---|---|
| 2. Sarnitz, August, Josef Hoffmann 1870-1956,Im Universum der Schönheit, Köln: Taschen Verlag. 2007 | |
| 3. Sarnitz, August, Otto Wagner 1841-1918 Wegbreiter der modernen Architektur, Köln: Taschen Verlag. 2005. | |
| 4. Toman, Rolf, (Hrsg.), Wien Kunst und Architektur, Köln: Tandem 2008. | |
| 5. Vergo, Peter. Art in Vienna. London: Phaidon Press Limited. 1975. | |
| 6. Varnedore, Kirk. Vienna 1900: Art, Architecture and Design. New York: The Museum of Modern Art. 1986. | |
| 7. West, Shearer. Fin de Siecle: Art and Society in an Age of Uncertainty. New York: The Overlook Press. 1994 | |
| 8. Schorske, Carl E. Vienna: Politics and Culture. New York: Vintage Books. 1980 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 60 |
| Sunum | 1 | 40 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | - | - |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Mimarlığın temel alanlarında bilimsel araştırma yaparak edindiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||
| 2 | Mimarlık alanındaki güncel araştırma yöntemleri ve uygulamalar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
| 3 | Mimarlığın farklı disiplinler ile geniş ilişkisinin farkında olarak değişik disiplinlere ait konularda araştırma yapar. | |||||
| 4 | Alanında yeni fikirlerin ve karmaşık sorunların/fikirlerin farkında olur, çözmek için yöntem geliştirir. | |||||
| 5 | Mimarlık veya kent alanına ilişkin bir araştırma problemi oluşturur, nitel/nicel yöntemlerle sonuca ulaşır. | |||||
| 6 | Mimarlık alanının toplumsal yaşam ile etkileşimini dikkate alarak mevcut ve yeni bilgilere eleştirel ve sistematik bir biçimde yaklaşır, mesleki sorumluluklarının farkında olur. | |||||
| 7 | Alanında sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bilimsel bilgi aktarır. | |||||
| 8 | Alanındaki sosyo-ekonomik, sosyo-kültürel, sosyo-politik ve teknolojik, sorunlarla ve gelişmelerle ilgili bilimsel araştırma yapar. | |||||
| 9 | Alanında bir akademik araştırmayı sistematik olarak tamamlar, ulusal ve uluslararası ortamlarda yayın yapar. | |||||
| 10 | Alanı ile ilgili yaptığı araştırma sürecinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 2 | 24 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 22 | 22 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 31 | 31 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
