AKTS - Mekânın Ekonomi Politiği
Mekânın Ekonomi Politiği (MMR546) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mekânın Ekonomi Politiği | MMR546 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Toplumsal yapı ve sosyo-ekonomik yapılanma temelinde mekân, mekân üretimi ve organizasyonu kavramlarını sorgulama/eleştirme |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Mekânsal süreçlerin temelinde ekonomi-politik yapılanmanın oluşu; kapitalizmin kendine özgü koşulları çerçevesinde mekân üretimi ve organizasyonu; toplumsal ilişkiler temelinde mekân; mekân üretimi ve organizasyonuna ilişkin kavramlar; bu kavramlarla algılanan mekân arasındaki bağlantılar; konuya ilişkin makalelerin tartışılması ve araştırma konuları tanımlanması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı, araştırma konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
| 2 | Yöntem ve kaynaklar hakkında konuşma. | Okuma |
| 3 | Alanı ile ilgili tartışma. | Okuma, araştırma |
| 4 | Tartışma. | Okuma, araştırma |
| 5 | Okuma tartışma | Okuma, araştırma |
| 6 | Okuma tartışma | Okuma, araştırma |
| 7 | Okuma tartışma | Okuma, araştırma |
| 8 | Okuma tartışma | Okuma, araştırma |
| 9 | Okuma tartışma | Okuma, araştırma |
| 10 | Araştırma konusu ile ilgili ara sunum. | Okuma, araştırma |
| 11 | Okuma tartışma | Okuma, araştırma |
| 12 | Okuma tartışma | Okuma, araştırma |
| 13 | Okuma tartışma | Okuma, araştırma |
| 14 | Okuma tartışma | Okuma, araştırma |
| 15 | Araştırma teslimi, sunum ve değerlendirme | |
| 16 | Araştırma teslimi, sunum ve değerlendirme |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Jameson, F., “Architecture and the Critique of Ideology”, Architecture Criticism Ideology, Princeton Architectural Pres, pp 51-87, 1985. |
|---|---|
| 3. Tafuri, M., “Ideology and Utopia”, Architecture and Utopia; Design and Capitalist Development, The MIT Pres, Cambridge and Massachusetts, pp. 50*78, 1988. | |
| 4. Harvey, David, The Urban Process Under Capitalism: A Framework for Analysis, International Journal of Urban Regional Research, S.2, 1978. | |
| Ders Kitabı | 2. Frampton, K., “The work of Architecture in the Age of Commodification” Commodification Spectacle in Architecture, University of Minnesota Press, Minneapolis and London, 2005. |
| 5. Lefebvre, H., The Production of Space, (English Translation, Donald Nicholson-Smith), Blackwell, Oxford, 1991. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 20 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | 2 | 10 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 4 | 80 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Mimarlığın temel alanlarında bilimsel araştırma yaparak edindiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||
| 2 | Mimarlık alanındaki güncel araştırma yöntemleri ve uygulamalar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
| 3 | Mimarlığın farklı disiplinler ile geniş ilişkisinin farkında olarak değişik disiplinlere ait konularda araştırma yapar. | |||||
| 4 | Alanında yeni fikirlerin ve karmaşık sorunların/fikirlerin farkında olur, çözmek için yöntem geliştirir. | |||||
| 5 | Mimarlık veya kent alanına ilişkin bir araştırma problemi oluşturur, nitel/nicel yöntemlerle sonuca ulaşır. | |||||
| 6 | Mimarlık alanının toplumsal yaşam ile etkileşimini dikkate alarak mevcut ve yeni bilgilere eleştirel ve sistematik bir biçimde yaklaşır, mesleki sorumluluklarının farkında olur. | |||||
| 7 | Alanında sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bilimsel bilgi aktarır. | |||||
| 8 | Alanındaki sosyo-ekonomik, sosyo-kültürel, sosyo-politik ve teknolojik, sorunlarla ve gelişmelerle ilgili bilimsel araştırma yapar. | |||||
| 9 | Alanında bir akademik araştırmayı sistematik olarak tamamlar, ulusal ve uluslararası ortamlarda yayın yapar. | |||||
| 10 | Alanı ile ilgili yaptığı araştırma sürecinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 12 | 12 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 65 | 65 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
