AKTS - Aerodinamik II

Aerodinamik II (ASE405) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Aerodinamik II ASE405 3 2 0 4 6
Ön Koşul Ders(ler)i
ASE304 Aerodinamik I 
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Hediye Atik
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere sıkıştırılabilir ses altı ve ses üstü hızlardaki akışının temellerini öğretmektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sıkıştırılabilir akış denklemlerini ifade edebileceklerdir.
  • Şok ve genişleme dalgalarının analiz edebileceklerdir.
  • Türbülanslı ve laminar sınır tabakayı analiz edebileceklerdir.
  • Ses altı ve ses üstü hızlarda deney kurgulayabileceklerdir.
  • Teknik bilgilerin raporlanarak aktarılabileceklerdir.
Dersin İçeriği Sıkıştırılabilir hava akışı, viskoz olmayan sıkıştırılabilir akışın idare eden denklemleri, normal ve eğik şok dalgaları, Prandtl Meyer genişlemem dalgaları, lineerize edilmiş teori; viskoz hava akışı, Navier- Stokes denklemleri, sınır tabaka basitleştirmeleri, iki boyutlu sınır tabakaları, benzerlik çözümleri, Blassius çözümleri, entegral yöntemler, başınç değişiminin etkisi, laminar ve türbulans akış, geçiş ve türbulans, duvar kanunu.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtılması; amaç, süreç, beklentiler ve değerlendirme hakkında bilgi verilmesi.
2 Viskoz olmayan sıkıştırılabilir akışın idare eden denklemler
3 Normal Şok Dalgaları
4 Eğik Şok Dalgaları
5 Prandtl Meyer genişleme dalgaları
6 Airfoil üzeri ses altı sıkıştırılabilir akış: lineerize edilmiş teori
7 Lineerize edilmiş teori
8 Navier- Stokes denklemleri
9 Sınır tabaka basitleştirmeleri
10 İki boyutlu sınır tabaka denklemleri
11 Benzerlik çözümleri
12 Blassius çözümleri
13 Entegral yöntemler
14 Başınç değişiminin etkisi, laminar ve türbulans akış
15 Türbulanslı akışa geçiş ve türbulans
16 Ders Tekrarı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. J. Anderson, Fundamentals of Aerodynamics 6th Edition, McGraw-Hill Education, 2016.
2. M. Drela, Flight Vehicle Aerodynamics, The MIT Press, 2014
3. C.B. Milikan, Aerodynamics of the Airplane, Reprint Edition, 2018.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 5
Laboratuar 4 10
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 4 10
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 40
Genel Sınav/Final Juri 1 35
Toplam 12 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 35
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve havacılık ve uzay mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. X
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi X
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Havacılık ve Uzay mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya havacılık ve uzay mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney ve düzeneği tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; havacılık ve uzay mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Havacılık ve uzay mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12 Aerodinamik, havacılık ve uzay mühendisliğinde kullanılan malzemeler, yapılar, itki, uçuş mekaniği, kararlılık ve kontrol konularında bilgi sahibi olma ve Havacılık mühendisliği problemlerine uygulama becerisi. X
13 Yörünge Mekaniği, konum belirlenmesi ve denetim, telekomünikasyon, uzay yapıları ve roket itkisi konularında bilgi sahibi olma.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar 4 2 8
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 4 5 20
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 10 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 12 12
Toplam İş Yükü 140