AKTSAkademik İngilizce IV

Akademik İngilizce IV (ENG202) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Akademik İngilizce IV ENG202 4. Dönem 3 0 0 3 3
Ön Koşul Ders(ler)i
ENG101 ve ENG102
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Uzaktan
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Öğretim Görevlileri
Course Assistants
Dersin Amacı Bu ders lisans eğitimini İngilizce olarak devam ettiren tüm bölümlerin öğrencilerine araştırmaya dayalı ve Avrupa Ortak Dil Çerçevesi’ne göre B2* seviyesinde (Bağımsız kullanıcı) bir araştırma raporu yazma becerisini kazandırmak ve bu süreçte uygun yöntem (APA), düzen, dil, tartışma ve muhakeme becerilerini kullanmalarını sağlamaktır. Ayrıca bu dersin amacı, öğrencilere temel sunum becerilerini kazandırarak raporun sözlü bir biçimde sunulmasını sağlamaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • ENG202 dersinin başarıyla tamamlanmasından sonra öğrenciler:
  • Ön Hazırlık: • belirli özelliklerini anlamak için bir araştırma raporu inceleyebilir, • araştırma raporu yazmak üzere bir konu seçip o konuyu daraltabilir, • uygun ve güvenilir kaynakları araştırıp ve değerlendirebilir, • temel sunum tekniklerini hakkında farkındalık kazanır,
  • Üretim: • raporun tamamını:  detaylı bir taslak/plan hazırlayarak,  raporun giriş, gelişme, ve sonuç bölümlerini yazarak,  metin içi ve metin sonu kaynak bildirimini uygun bir biçimde yaparak,  raporun doğruluğu ve tutarlılığını sağlamak için raporu gözden geçirip düzelterek yazabilir. • Yazmış olduğu araştırma raporunu temel sunum tekniklerini kullanarak tartışabilir.
Dersin İçeriği Etkin bir şekilde araştırma yapma, raporlama ve sunma becerileri; bilgi derleme ve düzenleme, uygun teknikler kullanarak rapor oluşturma, etki uyandıracak yazılı/sözlü bilgilendirici ya da ikna edici sunumlar yapma, süreçte doğru alıntılama teknikleri ve görsel kullanma ve gerektiğinde Evrik Öğrenme Modeli kullanma.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş ve Oryantasyon Ders müfredatının ve kitapçığının incelenmesi Evrik öğrenme
2 Bölüm 1: Araştırma Raporuna Giriş • Araştırma Nedir? • Araştırma Raporu Hakkında Genel Bilgi • Araştırma Nasıl Yapılır?
3 Bölüm 2: Araştırma Raporu Yazmanın Temel Prensipleri • Kompozisyon ve araştırma raporunun karşılaştırılması • Araştırma raporu yazmanın amacı • Araştırma raporunun çeşitleri • Araştırma raporunu yazma süreci Bölüm 2: Araştırma Raporu Yazmanın Temel Prensipleri • Konu seçimi • Kaynak Araştırması Video 1: Rapor Yazmanın Temel Prensipleri Video 2: Konu Seçimi & Web Sitesinin Değerlendirilmesi
4 Bölüm 2: Araştırma Raporu Yazmanın Temel Prensipleri • Çevrimiçi kaynak araştırması • Nitelikli kaynak seçimi • Araştırma sorusu yazımı • Tez cümlesi yazımı • Detaylı taslak hazırlama Taslak örnekleri Video 3: Çevrimiçi Kaynak Araştırması Video 4: Rapor Yazma Modelleri ve Taslakları
5 Bölüm 3: Alıntılama Teknikleri • Alıntı yapma • Açımlama • Özetleme • APA Formatı • Metin içi ve metin sonu kaynak bildirimi Araştırma Raporunda Dil Kullanımı Video 5: Alıntılamanın Mantığı Video 6: Alıntılama Teknikleri Video 7: Alıntılamanın Temel Kuralları
6 Bölüm 4: Araştırma Raporunun Yazım Süreci • Okuyucunun tanımlanması • Araştırma raporunun öğeleri - Kapak - İçindekiler sayfası • Giriş bölümünün yazımı Video 8: Giriş Bölümü Yazımı Video 9: Araştırma bazlı Belge Formatı
7 Metin içi/metin sonu kaynak bildirimi ve “Giriş” yazma üzerine çalışma kâğıtları
8 Bölüm 4: Araştırma Raporunun Yazım Süreci • Gelişme kısmının yazımı • Sonuç kısmının yazımı Video 10: Gelişme ve Sonuç Bölümlerinin Yazımı
9 Bölüm 4: Araştırma Raporunun Yazım Süreci • Referans ve ek kısımlarının yazımı • Rapor için öz yazımı Bölüm 5: Tablo ve Figürlerin Kullanımı Video 11: Öz Yazımı
10 Giriş bölümüne geribildirim
11 Öz, İçindekiler ve Kaynakça Yazma
12 Bölüm 6: Araştırma Raporunun Sözlü Sunumu • Sunum becerisine genel giriş • İyi bir sunumun gereklilikleri Sunumun temelleri • Dinleyici • Sunum planı • Sunum • İşitsel/görsel destek • Araştırma raporunun sözlü sunumunu hazırlama • Araştırma raporunun planını hazırlama • Sözlü sunum bölümlerini bir araya getirme Video 12: Raporun Sözlü Sunumu Video 13: Sunumdaki Geçiş Cümleleri
13 Gelişme ve Sonuç bölümlerine geribildirim
14 Araştırma raporu üzerine tartışma
15 Araştırma raporu üzerine tartışma
16 Final raporunun teslimi

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. İngilizce 202 Ders Kitapçığı (MDB öğretim görevlileri tarafından hazırlanmıştır)
Diğer Kaynaklar 2. Moodle’da Ders Videoları (MDB öğretim görevlileri tarafından çekilmiştir)

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 30
Ödevler 1 20
Sunum 1 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 3 42
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama 1 4 4
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 4 4
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 4 4
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Toplam İş Yükü 75