AKTS - Elektrikli ve Hibrit Taşıtlar
Elektrikli ve Hibrit Taşıtlar (AE434) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektrikli ve Hibrit Taşıtlar | AE434 | Alan Seçmeli | 3 | 1 | 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
(EE234 veya EE210) |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders öğrencinin, elektrikli ve hibrit araç konseptlerini kavraması ve bu konseptlerin arkasındaki kuramsal bilgiyi edinmesini hedefler. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Elektrikli/hibrit taşıt elemanları; elektrikli/hibrit taşıtların tarihçesi; elektrikli/hibrit taşıtlarınçeşitleri;bataryalar ve batarya modelleme;alternatif enerji kaynakları (volanlar, kapasitörler ve yakıt hücreleri) ve depolanması; DC ve AC elektrik motorları, fırçalı DC motorlar ve fırçasız elektrik motorlar; hibrit güç hattındahız/tork birleşimi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Modern Ulaşımın Çevresel Etkisi ve Tarihçesi | |
2 | Araç Tahrik (İçten Yanmalı Motor ve Elektrik Motor) ve Frenleme Sisteminin Temelleri | |
3 | Araç Şanzıman | |
4 | Elektrikli ve Hibrit Araçların Mimarisi | |
5 | Seri Tasarım Prensibi (Elektrik Kaplin) Hibrit Elektrikli Aktarma Organları | |
6 | Paralel (Mekanik Bağlantılı) Hibrit Elektrikli Aktarma Organları Tasarımı | |
7 | Hafif Hibrit Elektrikli Aktarma Organları Tasarımı | |
8 | Maksimum Güç Kaynakları ve Enerji Depolama Ara Sınav | |
9 | Geri Kazanımla Frenlemenin Temelleri | |
10 | Yakıt Hücresi Hibrit Elektrikli Aktarma Organı Tasarımı | |
11 | Optimal Hibridizasyon Oranına Sahip Tam Boyutlu Motorlu HEV Tasarımı | |
12 | DC ve AC Elektrik Motorlar | |
13 | Fırçasız Elektrik Motorlar | |
14 | Fırçalı DC Motorlar | |
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. - Modern Electric, Hybrid Electric, and Fuel Cell Vehicles, by M. Ehsani, 3rd Edition, CRC Press, Taylor & Francis Group (2018) |
---|---|
2. - Electric Machinery Fundamentals, by Stephen J. Chapman, 5th Edition, McGraw Hill (2005) |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 5 |
Laboratuar | 4 | 15 |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 5 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 1 | 20 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 24 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve havacılık ve uzay mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi edinir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazanır. | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. | |||||
4 | Havacılık ve Uzay mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya havacılık ve uzay mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney ve düzeneği tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi ve bireysel çalışma becerisi kazanır. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir yabancı dil bilgisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır. | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve havacılık ve uzay mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi edinir ve girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır. | |||||
11 | Havacılık ve uzay mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinir ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | |||||
12 | Aerodinamik, havacılık ve uzay mühendisliğinde kullanılan malzemeler, yapılar, itki, uçuş mekaniği, kararlılık ve kontrol konularında bilgi sahibi olma ve Havacılık mühendisliği problemlerine uygulama becerisi kazanır. | |||||
13 | Yörünge Mekaniği, konum belirlenmesi ve denetim, telekomünikasyon, uzay yapıları ve roket itkisi konularında bilgi sahibi olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
Laboratuar | 4 | 2 | 8 |
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 7 | 3 | 21 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
Projeler | 1 | 10 | 10 |
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 3 | 3 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 131 |