AKTS - İşitmenin Değerlendirilmesi I: Davranım Testleri
İşitmenin Değerlendirilmesi I: Davranım Testleri (AUDY201) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İşitmenin Değerlendirilmesi I: Davranım Testleri | AUDY201 | 3. Dönem | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu ders, saf ses odyometresindeki saf ses ve konuşma testlerini anlamayı ve yapmayı, maskeleme kurallarını saymayı ve uygulamayı, davranım testlerinin sonuçlarını yorumlamayı amaçlamaktadır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Çocuk ve yetişkinlerde çevresel ve merkezi patolojilerin tanılamasında kullanılan davranım testleri, değerlendirme prensip ve yöntemleri, sonuç verme ve rapor yazma teknikleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş, Tanışma, Ders Planı ve Laboratuvar Kuralları | |
| 2 | Test Ortamı, Odyometre, Kalibrasyon ve Günlük Dinleme Kontrolü | ASHA Guidelines for Manual Pure-tone Threshold Audiometry; ASHA Guidelines for Audiometric Symbols; ASHA Guidelines for Identification Audiometry; Handbook of Clinical Audiology Chapter 1-3 |
| 3 | Hasta Karşılama, Öykü Alma, Fizik ve Otoskopik Bakı, Diyapozon Testleri | BSA British Society of Audiology, Recommended Procedure: Ear Examination |
| 4 | Lab I: Örnek Uygulama: Test Ortamı, Odyometre, Kalibrasyon ve Günlük Dinleme Kontrolü. Yetişkin Öykü Formları Taslak Üzerinde Çalışma | ASHA Guidelines for Manual Pure-tone Threshold Audiometry |
| 5 | Lab II: Örnek Uygulama: Hasta Karşılama, Öykü Alma, Fizik ve Otoskopik Bakı, Diyapozon Testleri | BSA British Society of Audiology, Recommended Procedure: Ear Examination |
| 6 | Odyolojik İncelemelerde Davranım Testleri Kullanımı: Saf Ses Eşik Testleri | BSA British Society of Audiology, Recommended Procedure: Guideline on the Acoustics of the Sound Field Audiometry in Clinical Audiological Applications; Handbook of Clinical Audiology: Chapter 4 |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Konuşma Odyometrisi ve Odyolojik İncelemede Maske Gürültüsü Kullanımı | Handbook of Clinical Audiology Chapter 5; BSA British Society of Audiology, Recommended Procedure: Pure-tone Air Conduction and Bone Conduction Threshold Audiometry with and without Masking; ASHA Guidelines for Determining the Threshold Level for Speech |
| 9 | Maskeleme (Devam) | Handbook of Clinical Audiology: Chapter 6; BSA British Society of Audiology, Recommended Procedure: Pure-tone Air Conduction and Bone Conduction Threshold Audiometry with and without Masking |
| 10 | Maskeleme (Devam) | Handbook of Clinical Audiology Chapter 6; BSA British Society of Audiology, Recommended Procedure: Pure-tone Air Conduction and Bone Conduction Threshold Audiometry with and without Masking |
| 11 | Maskeleme (Devam) | Handbook of Clinical Audiology Chapter 6; BSA British Society of Audiology, Recommended Procedure: Pure-tone Air Conduction and Bone Conduction Threshold Audiometry with and without Masking |
| 12 | Tanılama: Sonuçların Raporlanması, Yorumlanması | Handbook of Clinical Audiology Chapter 7-8 |
| 13 | Lab III: Örnek Uygulama: Odyolojik İnceleme, Sonuç Verme ve Sonuç Yazma | Handbook of Clinical Audiology Chapter 8 |
| 14 | Ayırıcı Tanıda Kullanılan Davranış Testleri: Koklear-Retrokoklear | Handbook of Clinical Audiology Chapter 10 |
| 15 | Dönemin Tekrarı, Soruların Yanıtlanması, Örnek Uygulamaların Tartışılması | Ders Notları |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Katz, J. (2015). Handbook of Clinical Audiology. Philadelphia, PA: Wolters KluwerHealth |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. ASHA Guidelines for Manual Pure-tone threshold audiometry |
| 3. ASHA Guidelines for audiometric symbols | |
| 4. ASHA Guidelines for identification audiometry | |
| 5. ASHA Guidelines for determining the threshold level for speech | |
| 6. BSA British Society of Audiology, Recommended procedure: Ear examination, 2010 | |
| 7. BSA British Society of Audiology, Recommended procedure: Pure-tone air-conduction and bone-conduction threshold audiometry with and without masking, 2012 | |
| 8. BSA British Society of Audiology, Recommended procedure: Guideline on the acoustics of the sound field audiometry in clinical audiological applications, 2008 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
| 2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
| 3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
| 4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
| 5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
| 6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
| 7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
| 8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. | X | ||||
| 9 | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 16 | 2 | 32 |
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
