AKTS - Temel Akustik ve Prensipleri
Temel Akustik ve Prensipleri (AUDY106) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel Akustik ve Prensipleri | AUDY106 | 2. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı temel psikoakustik ve akustik kavramların, psikoakustik ve akustik ölçüm prensiplerinin öğrenilmesidir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Ses duyma ve yankı kontrolünün olumlu ve olumsuz etkilerinin değerlendirilmesi; uygulama ve kullanma sırasında alınacak teknik önlemler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtılması ve konunun kapsamlı açıklaması için animasyonlarla sunuma hızlı bir genel bakış. Öğrencilerden beklenilenlerin açıklanması. (Akustikte bireysel görevlerin ve grup projelerinin dağılımı, proje gruplarının oluşturulması) | |
2 | Temel akustik ve akustiğin temel pensipleri. | |
3 | Temel akustik ve akustiğin temel pensipleri. | |
4 | İç mekan ve dış mekan seslerinin yayılma prensipleri. | |
5 | Sesin algılaması. Frekansa bağlı duyma karakteristikleri. Tinnitus, duyma kayıpları | |
6 | Sesin tanımlanması SPL, SIL dB | |
7 | İç mekan ses kontrolü, dış mekan ses kontrol. Dooler, rezonans fourier analizi | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Malzemelerin akustik özellikleri. Ses yutulması ve ses geçiş kayıplarının frekansa bağlı analizleri. Farklı alanlarda ve çok amaçlı mekanlarda duyma kabiliyetleri ve duyma kabilyeti etkisi. | |
10 | Psikoakustik gürltü ve gürültüü kontrolü. uygulamalar (Bruel & Kjaer Ses Ölçüm Cihazı ile ölçüm çalışmaları) Seçilen konular üzerinde grup çalışmalarının sunulması | |
11 | Gürültünün insan üzerindeki etkileri Seçilen konular üzerinde grup çalışmalarının sunulması | |
12 | Seçilen konular üzerinde grup çalışmalarının sunulması | |
13 | Seçilen konular üzerinde grup çalışmalarının sunulması | |
14 | Seçilen konular üzerinde grup çalışmalarının sunulması |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Crocker, M. “Handbook of Acoustic” M&C Ltd. 2015. |
---|---|
2. Bal Koçyiğit, F. “A Comparative Study on acoustic properties of renovated historic school buildings and new school buildings” Atılım Üniversitesi Yayınları 2013. | |
3. Trevor J. Cox,Peter D'Antonio, Acoustic Absorbers and Diffusers: Theory, Design and Application” Taylor & Francis. 2009 | |
Diğer Kaynaklar | 4. Bal Koçyiğit, F. Ders sunumları |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 1 | 60 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. | X | ||||
9 | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 151 |