AKTS - Klinik Uygulama
Klinik Uygulama (AUDY499) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Klinik Uygulama | AUDY499 | 7. Dönem | 0 | 8 | 0 | 4 | 10 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amaçları: İşitme ve denge ile ilgili teorik bilgilerini farklı alanlarda gözleyerek odyologların çalışma şartlarını değerlendirmek, Odyoloji ekipmanlarının tanınmasını, korunmasını ve bilinçli kullanılmasını öğrenmek Çeşitli odyolojik hastalıkların tanı ve müdahale yöntemlerine ilişkin pratik bilgiler kazanmak, Hastalara denge sisteminin korunması amaçlı eğitim bilgileri vermek, Hastalara işitme sağlığının korunması ve rehabilitasyonu konusunda bilgi vermek, Yapılan testlerin raporlanmasını konusunda bilgi ve beceri kazanmak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Odyoloji alanında edindiği teorik bilgileri farklı çalışma ortamlarında uygulama becerisi kazanmak .Odyolojik bulguların yorumlama ve raporlaması konusunda bilgi ve beceri kazanmak |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gözlem ve Raporlama | Handbook of Clinical Audiology |
2 | Gözlem ve Raporlama | Handbook of Clinical Audiology |
3 | Gözlem ve Raporlama | Handbook of Clinical Audiology |
4 | Gözlem ve Raporlama | Handbook of Clinical Audiology |
5 | Gözlem ve Raporlama | Handbook of Clinical Audiology |
6 | Gözlem ve Raporlama | Handbook of Clinical Audiology |
7 | Gözlem ve Raporlama | Handbook of Clinical Audiology |
8 | Gözlem ve Raporlama | Handbook of Clinical Audiology |
9 | Gözlem ve Raporlama | Handbook of Clinical Audiology |
10 | Gözlem ve Raporlama | Handbook of Clinical Audiology |
11 | Gözlem ve Raporlama | Handbook of Clinical Audiology |
12 | Gözlem ve Raporlama | Handbook of Clinical Audiology |
13 | Gözlem ve Raporlama | Handbook of Clinical Audiology |
14 | Gözlem ve Raporlama | Handbook of Clinical Audiology |
15 | Gözlem ve Raporlama | Handbook of Clinical Audiology |
16 | Gözlem ve Raporlama | Handbook of Clinical Audiology |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Jack Katz, Larry Medwetsky, Robert Burkard and Linda Hood. (2009) Handbook of Clinical Audiology (Lippincott Williams & Wilkins) |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | 50 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | 1 | 20 |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 15 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. | X | ||||
9 | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | 16 | 8 | 128 |
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | 1 | 40 | 40 |
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 248 |