AKTS - İşitme ve Konuşma Biliminde Araştırma Teknikleri
İşitme ve Konuşma Biliminde Araştırma Teknikleri (AUDY410) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İşitme ve Konuşma Biliminde Araştırma Teknikleri | AUDY410 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı bilimsel araştırma hazırlığı, araştırmanın sürdürülmesi ve sonuçlanması süreçlerinin etik kurallara uygun bir şekilde yönetilmesinin kazandırılmasıdır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Bir araştırma sorusundan yola çıkarak literatür tarama, hipotez geliştirme, değişkenleri tanımlama/kontrol etme ve hipotezleri test edecek araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma anlatımları ile bilimsel araştırma basamaklarının örnekleme kadar olan kısmının aktarılması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilimsel Araştırma Nedir? Derse Giriş | İstatistiksel Araştırma Yöntemleri Araştırma Tasarımı – Örnekleme – Veri Toplama Teknikleri; Sağlık Bilimlerinde Makale Hazırlama ve Yayımlama Teknikleri |
| 2 | Bilimsel Araştırma Teknikleri I | İstatistiksel Araştırma Yöntemleri Araştırma Tasarımı – Örnekleme – Veri Toplama Teknikleri; Sağlık Bilimlerinde Makale Hazırlama ve Yayımlama Teknikleri |
| 3 | Bilimsel Araştırma Teknikleri II | İstatistiksel Araştırma Yöntemleri Araştırma Tasarımı – Örnekleme – Veri Toplama Teknikleri; Sağlık Bilimlerinde Makale Hazırlama ve Yayımlama Teknikleri |
| 4 | Bilimsel Araştırma Konusu ve Hipotezleri Oluşturma | İstatistiksel Araştırma Yöntemleri Araştırma Tasarımı – Örnekleme – Veri Toplama Teknikleri; Sağlık Bilimlerinde Makale Hazırlama ve Yayımlama Teknikleri |
| 5 | Bilimsel Araştırma Yönteminin Seçilmesi ve Proje Oluşturma Aşamaları | Sağlık Bilimlerinde Makale Hazırlama ve Yayımlama Teknikleri |
| 6 | Araştırma Sonucunun Raporlanması | Sağlık Bilimlerinde Makale Hazırlama ve Yayımlama Teknikleri |
| 7 | Araştırma ve Yayın Etiği | Sağlık Bilimlerinde Makale Hazırlama ve Yayımlama Teknikleri |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Araştırma Projesi Oluşturma (Örnek Proje) | |
| 10 | Araştırma Projesi Oluşturma (Öğrenci Ödevi) | |
| 11 | Araştırma Projesi Oluşturma (Öğrenci Ödevi) | |
| 12 | Araştırma Projesi Oluşturma (Öğrenci Ödevi) | |
| 13 | Projelerin Sunulması ve Tartışma | |
| 14 | Projelerin Sunulması ve Tartışma | |
| 15 | Projelerin Sunulması ve Tartışma | |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Yıldırım, İ. E., (2017). İstatistiksel Araştırma Yöntemleri Araştırma Tasarımı – Örnekleme – Veri Toplama Teknikleri. Seçkin Yayıncılık |
|---|---|
| 2. Karpuz, B. (2020). Sağlık bilimlerinde makale hazırlama ve yayımlama teknikleri. Hiperakademi |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
| 2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
| 3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
| 4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
| 5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
| 6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
| 7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
| 8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. | X | ||||
| 9 | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | 1 | 14 | 14 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 102 | ||
