AKTS - İşitme ve Konuşma Biliminde Araştırma Teknikleri
İşitme ve Konuşma Biliminde Araştırma Teknikleri (AUDY410) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İşitme ve Konuşma Biliminde Araştırma Teknikleri | AUDY410 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı bilimsel araştırma hazırlığı, araştırmanın sürdürülmesi ve sonuçlanması süreçlerinin etik kurallara uygun bir şekilde yönetilmesinin kazandırılmasıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Bir araştırma sorusundan yola çıkarak literatür tarama, hipotez geliştirme, değişkenleri tanımlama/kontrol etme ve hipotezleri test edecek araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma anlatımları ile bilimsel araştırma basamaklarının örnekleme kadar olan kısmının aktarılması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel Araştırma Nedir? Derse Giriş | İstatistiksel Araştırma Yöntemleri Araştırma Tasarımı – Örnekleme – Veri Toplama Teknikleri; Sağlık Bilimlerinde Makale Hazırlama ve Yayımlama Teknikleri |
2 | Bilimsel Araştırma Teknikleri I | İstatistiksel Araştırma Yöntemleri Araştırma Tasarımı – Örnekleme – Veri Toplama Teknikleri; Sağlık Bilimlerinde Makale Hazırlama ve Yayımlama Teknikleri |
3 | Bilimsel Araştırma Teknikleri II | İstatistiksel Araştırma Yöntemleri Araştırma Tasarımı – Örnekleme – Veri Toplama Teknikleri; Sağlık Bilimlerinde Makale Hazırlama ve Yayımlama Teknikleri |
4 | Bilimsel Araştırma Konusu ve Hipotezleri Oluşturma | İstatistiksel Araştırma Yöntemleri Araştırma Tasarımı – Örnekleme – Veri Toplama Teknikleri; Sağlık Bilimlerinde Makale Hazırlama ve Yayımlama Teknikleri |
5 | Bilimsel Araştırma Yönteminin Seçilmesi ve Proje Oluşturma Aşamaları | Sağlık Bilimlerinde Makale Hazırlama ve Yayımlama Teknikleri |
6 | Araştırma Sonucunun Raporlanması | Sağlık Bilimlerinde Makale Hazırlama ve Yayımlama Teknikleri |
7 | Araştırma ve Yayın Etiği | Sağlık Bilimlerinde Makale Hazırlama ve Yayımlama Teknikleri |
8 | Ara Sınav | |
9 | Araştırma Projesi Oluşturma (Örnek Proje) | |
10 | Araştırma Projesi Oluşturma (Öğrenci Ödevi) | |
11 | Araştırma Projesi Oluşturma (Öğrenci Ödevi) | |
12 | Araştırma Projesi Oluşturma (Öğrenci Ödevi) | |
13 | Projelerin Sunulması ve Tartışma | |
14 | Projelerin Sunulması ve Tartışma | |
15 | Projelerin Sunulması ve Tartışma | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Yıldırım, İ. E., (2017). İstatistiksel Araştırma Yöntemleri Araştırma Tasarımı – Örnekleme – Veri Toplama Teknikleri. Seçkin Yayıncılık |
---|---|
2. Karpuz, B. (2020). Sağlık bilimlerinde makale hazırlama ve yayımlama teknikleri. Hiperakademi |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. | X | ||||
9 | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 14 | 14 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 102 |