AKTS - Denge (Vestibüler) Sistemi Rehabilitasyonu
Denge (Vestibüler) Sistemi Rehabilitasyonu (AUDY412) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Denge (Vestibüler) Sistemi Rehabilitasyonu | AUDY412 | Alan Seçmeli | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, denge ve vestibüler sistem değerlendirmeleri ve rehabilitasyonu kapsamında gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İnsanda denge bozukluğuna yol açan vestibüler sistem bozuklularının sağaltımında kullanılan yöntemler; insan vestibüler sistemini etkileyen hastalıklarda uygulanan temel rehabilitasyon yaklaşımları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Vestibüler Sistemin Anatomi ve Fizyolojisi | Vertigo and Dizziness Common Complaints |
2 | Postüral Kontrolde Vestibüler Sistemin Rolü | Vertigo and Dizziness Common Complaints |
3 | Vestibüler Adaptasyon ve Kompensasyon | Vertigo and Dizziness Common Complaints |
4 | Vestibüler Sistem Bozuklukları | Vertigo and Dizziness Common Complaints |
5 | Vestibüler Sistem Bozukluklarında Hasta Değerlendirme: Öykü, Odyo-Vestibüler Fonksiyon Testleri | Vertigo and Dizziness Common Complaints |
6 | Vestibüler Sistem Bozukluklarında Farmakolojik ve Cerrahi Tedavi | Vertigo and Dizziness Common Complaints |
7 | Migrenöz Vertigo, Meniere Hastalığı ve Hareket Hastalığında Terapi | Vertigo and Dizziness Common Complaints |
8 | Ara sınav | |
9 | Vestibüler Bozukluklarda Fizik Tedavi | Vestibular Rehabilitation |
10 | Benign Pozisyonel Vertigonun (Re)habilitasyonu | Vestibular Rehabilitation |
11 | Vestibüler Hipofonksiyonda (Re)habilitasyon | Vestibular Rehabilitation |
12 | Komplet Vestibüler Kayıpta Değerlendirme ve (Re)habilitasyon | Vestibular Rehabilitation |
13 | Santral Vestibüler Bozukluklarda Değerlendirme ve (Re)habilitasyon | Vestibular Rehabilitation |
14 | Vestibüler Hipofonksiyonlu Yaşlılara Yaklaşım | Vestibular Rehabilitation |
15 | Genel Tekrar | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Herdman SJ. Vestibular Rehabilitation. F. A. Davis Comp. 2007, Philadelphia, A.B.D. |
---|---|
2. Brandt T, Dieterich M, Strupp M. Vertigo and Dizziness Common Complaints. Springer-Verlag London Limited 2005, A.B.D. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. | X | ||||
9 | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 108 |