AKTS - İşitme Kayıplarında Hasta ve Aile Danışmanlığı
İşitme Kayıplarında Hasta ve Aile Danışmanlığı (AUDY212) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İşitme Kayıplarında Hasta ve Aile Danışmanlığı | AUDY212 | Alan Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı işitme kayıplarında hasta ve aile danışmanlığı için gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Danışmanlık tanımı ve danışmanlık teorileri, iletişim becerileri ve yolları, aileyi tanıma, çözüm için yapılacakların ortaya konulması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Danışmanlığa Giriş | Counseling Skills for Speech-Language Pathologists and Audiologists Chapter 1 |
| 2 | Danışmanlık Teorileri - Yardım Modeline Genel Bakış | Counseling Skills for Speech-Language Pathologists and Audiologists Chapter 2; Counseling in Audiologic Practice Chapter 2 |
| 3 | Danışmanlığın Temeli İletişim Bozukluklarında Yaşanan Duygular Danışmanlık ve Tanısal Süreç | Interviewing and Counseling in Communication Disorders Chapter 4 |
| 4 | Temel İletişim Becerileri Dinleme, Empati, Özetleme Tartışma: Danışmanlıkta Farklı Yaklaşımlar | Counseling Skills for Speech-Language Pathologists and Audiologists Chapter 4 |
| 5 | İleri Düzey İletişim Becerileri Zor ve Dirençli Vakalar Tartışma: Günlük İletişim Becerileri | Interviewing and Counseling in Communication Disorders Chapter 6 |
| 6 | İleri Düzey İletişim Becerileri Zor ve Dirençli Vakalar Tartışma: Günlük İletişim Becerileri II | Counseling Skills for Speech-Language Pathologists and Audiologists Chapter 6; Counseling in Audiologic Practice Chapter 5 |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Aşama I: Mevcut durumu anlamak Hikaye Almak, Kör Noktaları Tespit Etmek | Counseling Skills for Speech-Language Pathologists and Audiologists Chapter 7; Interviewing and Counseling in Communication Disorders Chapter 2 |
| 9 | Aşama II: Tercih Edilen Senaryoyu Tanımlamak Olasılıklar, Değişim, Anlaşmanın Geçerliliğini Sağlamak | Counseling in Audiologic Practice Chapter 6 |
| 10 | Aşama III: Eylem Stratejilerini Geliştirmek Eylem Olasılıkları, En Uygununu Bulmak, Bir Plan Geliştirmek | Counseling Skills for Speech-Language Pathologists and Audiologists Chapter 9 |
| 11 | Planlamadan Eyleme Geçiş | Counseling Skills for Speech-Language Pathologists and Audiologists Chapter 10; Counseling in Audiologic Practice Chapter 7 |
| 12 | İşitme Kayıplarında Danışmanlık I | Counseling Skills for Speech Language Pathologists and Audiologists Chapter 11; Interviewing and Counseling in Communication Disorders Chapter 8 |
| 13 | İşitme Kayıplarında Danışmanlık II | Counseling Skills for Speech Language Pathologists and Audiologists Chapter 12 |
| 14 | İşitme Kayıplarında Danışmanlık III | Counseling Skills for Speech Language Pathologists and Audiologists Chapter 13; Counseling in Audiologic Practice Chapter 8 |
| 15 | İşitme Kayıplarında Danışmanlık IV | Counseling Skills for Speech Language Pathologists and Audiologists Chapter 14 |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Flasher, Lydia V. and Fogle, Paul T. (2004). Counseling skills for speech-language pathologists and audiologists. NY: Delmar Learning. |
|---|---|
| 2. Shipley, K.G. & Roseberry-McKibbin, C. (2016). Interviewing and Counseling in Communication Disorders (5th ed.). Pearson. | |
| 3. Clark, J.G. & English, K.M. (2019). Counseling in Audiologic Practice (2nd ed.). Pearson. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
| 2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
| 3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
| 4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
| 5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
| 6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
| 7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
| 8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. | X | ||||
| 9 | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 6 | 6 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
