AKTS - İşitme Kayıplarında Hasta ve Aile Danışmanlığı
İşitme Kayıplarında Hasta ve Aile Danışmanlığı (AUDY212) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İşitme Kayıplarında Hasta ve Aile Danışmanlığı | AUDY212 | Alan Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı işitme kayıplarında hasta ve aile danışmanlığı için gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Danışmanlık tanımı ve danışmanlık teorileri, iletişim becerileri ve yolları, aileyi tanıma, çözüm için yapılacakların ortaya konulması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Danışmanlığa Giriş | A Framework for Understanding Poverty |
2 | Danışmanlık Teorileri - Yardım Modeline Genel Bakış | A Framework for Understanding Poverty |
3 | Danışmanlığın Temeli İletişim Bozukluklarında Yaşanan Duygular Danışmanlık ve Tanısal Süreç | A Framework for Understanding Poverty |
4 | Temel İletişim Becerileri Dinleme, Empati, Özetleme Tartışma: Danışmanlıkta Farklı Yaklaşımlar | Empathic Approach: Listening First Aid |
5 | İleri Düzey İletişim Becerileri Zor ve Dirençli Vakalar Tartışma: Günlük İletişim Becerileri | A Framework for Understanding Poverty |
6 | İleri Düzey İletişim Becerileri Zor ve Dirençli Vakalar Tartışma: Günlük İletişim Becerileri | A Framework for Understanding Poverty |
7 | Ara sınav | |
8 | Aşama I: Mevcut durumu anlamak Hikaye Almak, Kör Noktaları Tespit Etmek | Empathic Approach: Listening First Aid |
9 | Aşama II: Tercih Edilen Senaryoyu Tanımlamak Olasılıklar, Değişim, Anlaşmanın Geçerliliğini Sağlamak | Counseling Skills for Speech - Language Pathologists and Audiologists |
10 | Aşama III: Eylem Stratejilerini Geliştirmek Eylem Olasılıkları, En Uygununu Bulmak, Bir Plan Geliştirmek | Counseling Skills for Speech Language Pathologists and Audiologists |
11 | Planlamadan Eyleme Geçiş | Counseling Skills for Speech Language Pathologists and Audiologists |
12 | İşitme Kayıplarında Danışmanlık (Hasta) | Counseling Skills for Speech Language Pathologists and Audiologists |
13 | İşitme Kayıplarında Danışmanlık (Aile) | Counseling Skills for Speech Language Pathologists and Audiologists |
14 | İşitme Kayıplarında Danışmanlık (Pediatrik ve Geriatrik Gruplar) | Counseling Skills for Speech Language Pathologists and Audiologists |
15 | Genel Tekrar | Counseling Skills for Speech Language Pathologists and Audiologists |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Payne, R. (2005). A Framework for Understanding Poverty. Highlands, TX: Aha Process Inc. ISBN 1929229488 |
---|---|
2. Encina, G.B. (2006). Empathic approach: Listening first aid. University of California at Berkeley. Available on line at www.cnr.berkley.edu/ucce50/ag- labor/7article/listening (Retrieved 11/7/06). | |
3. Flasher, Lydia V. and Fogle, Paul T. (2004). Counseling skills for speech-language pathologists and audiologists. NY: Delmar Learning |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. | X | ||||
9 | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 6 | 6 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 100 |