AKTS - Vestibüler Sistem ve Değerlendirmesi

Vestibüler Sistem ve Değerlendirmesi (AUDY313) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Vestibüler Sistem ve Değerlendirmesi AUDY313 5. Dönem 2 2 0 3 3
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders, vestibüler sistemin anatomi ve fizyolojisinin anlaşılmasını, hangi test yöntemleri ile nasıl değerlendirileceğinin bilinmesini amaçlamaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Konuşmanın işitsel ve görsel olarak tanınmasını karşılaştırabilir, periferal ve santral vestibüler sisteminin nasıl çalıştığını anlatır.
  • Periferal ve santral vestibüler sistemin değerlendirilmesinde kullanılan test yöntemlerini açıklar.
  • Periferal ve santral vestibüler sistemin fizyolojisi ile bu sistemin değerlendirmesinde kullanılan yöntemleri ilişkilendirir.
Dersin İçeriği Vestibüler sistem ve ilişkili organların anatomi ve fizyolojisi, Nistagmus ve vestibüler sistemle ilişkili refleksler, hasta muayenesi ve öykü alma, BPPV testleri, VNG/ENG, DVA, BPPV manevraları, vHIT/fHIT,, cVEMP, oVEMP, Postürografi

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Vestibüler Sistemin Anatomisi ve Fizyolojisi Disorders of the Vestibular System: Diagnosis and Management Chapter 1, 2; Handbook of Clinical Audiology Chapter 20
2 Nistagmus, Vestibülooküler Refleks Disorders of the Vestibular System: Diagnosis and Management Chapter 1, 2
3 Göz Dışı Kaslar Disorders of the Vestibular System: Diagnosis and Management Chapter 1, 2
4 Vestibüler Sistem Bozukluklarında Öykü ve Fizik Muayene Disorders of the Vestibular System: Diagnosis and Management Chapter 3
5 Klinikte Hasta Muayenesi Disorders of the Vestibular System: Diagnosis and Management Chapter 3
6 BPPV (Benign Paroksismal Pozisyonel Vertigo) Tanı ve Tedavi Manevraları Disorders of the Vestibular System: Diagnosis and Management Chapter 7
7 VNG/ENG (Videonistagmografi/Elektronistagmografi) Disorders of the Vestibular System: Diagnosis and Management Chapter 5
8 Ara Sınav
9 DVA (Dinamik Görme Keskinliği) Handbook of Clinical Audiology Chapter 21
10 BPPV Manevralarının Uygulanması Disorders of the Vestibular System: Diagnosis and Management Chapter 7
11 vHIT/fHIT (Video Head Impulse Test/Frenzel Head Impulse Test) Handbook of Clinical Audiology Chapter 21
12 cVEMP (Servikal Vestibüler Uyarılmış Miyojenik Potansiyel) Handbook of Clinical Audiology Chapter 21
13 oVEMP (Oküler Vestibüler Uyarılmış Miyojenik Potansiyel) Handbook of Clinical Audiology Chapter 21
14 Postürografi Handbook of Clinical Audiology Chapter 21
15 Vestibüler Tanı Testleri Disorders of the Vestibular System: Diagnosis and Management Chapter 1, 2, 3
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Benjamin T. Crane, Lawrence Lustig, Christopher de Souza (2023). Disorders of the Vestibular System: Diagnosis and Management. Springer
2. Jack Katz, Larry Medwetsky, Robert Burkard and Linda Hood. (2009) Handbook of Clinical Audiology Point (Lippincott Williams & Wilkins)

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 15 10
Laboratuar - -
Uygulama 15 15
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 25
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 32 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. X
2 Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. X
3 Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. X
4 Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. X
5 Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. X
6 Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. X
7 Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. X
8 Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. X
9 Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama 16 1 16
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 6 6
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 80