AKTS - Vestibüler Sistem ve Değerlendirmesi
Vestibüler Sistem ve Değerlendirmesi (AUDY313) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Vestibüler Sistem ve Değerlendirmesi | AUDY313 | 5. Dönem | 2 | 2 | 0 | 3 | 3 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu ders, vestibüler sistemin anatomi ve fizyolojisinin anlaşılmasını, hangi test yöntemleri ile nasıl değerlendirileceğinin bilinmesini amaçlamaktadır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Vestibüler sistem ve ilişkili organların anatomi ve fizyolojisi, Nistagmus ve vestibüler sistemle ilişkili refleksler, hasta muayenesi ve öykü alma, BPPV testleri, VNG/ENG, DVA, BPPV manevraları, vHIT/fHIT,, cVEMP, oVEMP, Postürografi |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Vestibüler Sistemin Anatomisi ve Fizyolojisi | Disorders of the Vestibular System: Diagnosis and Management Chapter 1, 2; Handbook of Clinical Audiology Chapter 20 |
| 2 | Nistagmus, Vestibülooküler Refleks | Disorders of the Vestibular System: Diagnosis and Management Chapter 1, 2 |
| 3 | Göz Dışı Kaslar | Disorders of the Vestibular System: Diagnosis and Management Chapter 1, 2 |
| 4 | Vestibüler Sistem Bozukluklarında Öykü ve Fizik Muayene | Disorders of the Vestibular System: Diagnosis and Management Chapter 3 |
| 5 | Klinikte Hasta Muayenesi | Disorders of the Vestibular System: Diagnosis and Management Chapter 3 |
| 6 | BPPV (Benign Paroksismal Pozisyonel Vertigo) Tanı ve Tedavi Manevraları | Disorders of the Vestibular System: Diagnosis and Management Chapter 7 |
| 7 | VNG/ENG (Videonistagmografi/Elektronistagmografi) | Disorders of the Vestibular System: Diagnosis and Management Chapter 5 |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | DVA (Dinamik Görme Keskinliği) | Handbook of Clinical Audiology Chapter 21 |
| 10 | BPPV Manevralarının Uygulanması | Disorders of the Vestibular System: Diagnosis and Management Chapter 7 |
| 11 | vHIT/fHIT (Video Head Impulse Test/Frenzel Head Impulse Test) | Handbook of Clinical Audiology Chapter 21 |
| 12 | cVEMP (Servikal Vestibüler Uyarılmış Miyojenik Potansiyel) | Handbook of Clinical Audiology Chapter 21 |
| 13 | oVEMP (Oküler Vestibüler Uyarılmış Miyojenik Potansiyel) | Handbook of Clinical Audiology Chapter 21 |
| 14 | Postürografi | Handbook of Clinical Audiology Chapter 21 |
| 15 | Vestibüler Tanı Testleri | Disorders of the Vestibular System: Diagnosis and Management Chapter 1, 2, 3 |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Benjamin T. Crane, Lawrence Lustig, Christopher de Souza (2023). Disorders of the Vestibular System: Diagnosis and Management. Springer |
|---|---|
| 2. Jack Katz, Larry Medwetsky, Robert Burkard and Linda Hood. (2009) Handbook of Clinical Audiology Point (Lippincott Williams & Wilkins) |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 15 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | 15 | 15 |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 32 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
| 2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
| 3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
| 4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
| 5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
| 6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
| 7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
| 8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. | X | ||||
| 9 | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 16 | 1 | 16 |
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 80 | ||
