AKTS - Vestibüler Sistem ve Değerlendirmesi
Vestibüler Sistem ve Değerlendirmesi (AUDY313) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Vestibüler Sistem ve Değerlendirmesi | AUDY313 | 5. Dönem | 2 | 2 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, vestibüler sistemin anatomi ve fizyolojisinin anlaşılmasını, hangi test yöntemleri ile nasıl değerlendirileceğinin bilinmesini amaçlamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Vestibüler sistem ve ilişkili organların anatomi ve fizyolojisi, Nistagmus ve vestibüler sistemle ilişkili refleksler, hasta muayenesi ve öykü alma, BPPV testleri, VNG/ENG, DVA, BPPV manevraları, vHIT/fHIT,, cVEMP, oVEMP, Postürografi |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Vestibüler Sistemin Anatomisi ve Fizyolojisi | Essential Otolaryngology |
2 | Nistagmus, Vestibülooküler Refleks | Essential Otolaryngology |
3 | Göz Dışı Kaslar | Essential Otolaryngology |
4 | Vestibüler Sistem Bozukluklarında Öykü ve Fizik Muayene | Essential Otolaryngology |
5 | Klinikte Hasta Muayenesi | Essential Otolaryngology |
6 | BPPV (Benign Paroksismal Pozisyonel Vertigo) Tanı ve Tedavi Manevraları | Vertigo, Essential Otolaryngology |
7 | VNG/ENG (Videonistagmografi/Elektronistagmografi) | Vertigo, Essential Otolaryngology |
8 | Ara Sınav | |
9 | DVA (Dinamik Görme Keskinliği) | Vertigo, Essential Otolaryngology |
10 | BPPV Manevralarının Uygulanması | Vertigo, Essential Otolaryngology |
11 | vHIT/fHIT (Video Head Impulse Test/Frenzel Head Impulse Test) | Vertigo, Essential Otolaryngology |
12 | cVEMP (Servikal Vestibüler Uyarılmış Miyojenik Potansiyel) | Vertigo, Essential Otolaryngology |
13 | oVEMP (Oküler Vestibüler Uyarılmış Miyojenik Potansiyel) | Vertigo, Essential Otolaryngology |
14 | Postürografi | Vertigo, Essential Otolaryngology |
15 | Vestibüler Tanı Testleri | Vertigo, Essential Otolaryngology |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. K.J.Lee. (2012) Essential Otolaryngology, Baş ve Boyun Cerrahisi, 9.baskı, Güneş Tıp Kitapevi. |
---|---|
2. Jack Katz, Larry Medwetsky, Robert Burkard and Linda Hood. (2009) Handbook of Clinical Audiology Point (Lippincott Williams & Wilkins) | |
3. Fazıl Nejdet Ardıç (2019). Vertigo, 2. baskı, US Akademi | |
4. Fuat Büyüklü. (2013) Kulak (Kulak Burun Boğaz ve Baş Boyun Cerrahisi), Anadolu Sanat Dijital Baskı. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 15 | 15 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 32 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. | X | ||||
9 | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 1 | 16 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 80 |