AKTS - Seminer
Seminer (AUDY417) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Seminer | AUDY417 | 7. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu ders ile, bir araştırma sorusundan yola çıkarak literatür tarama, hipotez geliştirme, değişkenleri tanımlama/kontrol etme ve hipotezleri test edecek araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve sunum yapma yeteneğini öğrenip geliştirmek amaçlanmaktadır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Odyoloji ve ilişkili alanlarda güncel literatürü takip etme, makale sunumları ve seminer çalışmaları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Konuların Belirlenmesi, Grupların Oluşturulması | - |
| 2 | Literatür Nasıl Taranır? (Kütüphane Eğitimi) | Research Methodology: A Step-By-Step Guide for Beginners; Research Primer for Communication Chapter 3-4 |
| 3 | Literatür Taraması, Makale Seçimi, Özet (Abstract) Nasıl Yazılır? | Research Methodology: A Step-By-Step Guide for Beginners, Research Primer for Communication Chapter 5-8 |
| 4 | Sunum Hazırlama | Research Methodology: A Step-By-Step Guide for Beginners, Research Primer for Communication Chapter 13-17 |
| 5 | Grup 1 Sunumu – Konu Anlatımı | Handbook of Clinical Audiology Chapter 1 |
| 6 | Grup 2 Sunumu – Konu Anlatımı | Handbook of Clinical Audiology Chapter 1 |
| 7 | Grup 3 Sunumu – Konu Anlatımı | Handbook of Clinical Audiology Chapter 2 |
| 8 | Grup 4 Sunumu – Konu Anlatımı | Handbook of Clinical Audiology Chapter 2 |
| 9 | Sunumların Değerlendirilmesi | - |
| 10 | Grup 1 Sunumu – Makale Anlatımı | Handbook of Clinical Audiology Chapter 3 |
| 11 | Grup 2 Sunumu – Makale Anlatımı | Handbook of Clinical Audiology Chapter 3 |
| 12 | Grup 3 Sunumu – Makale Anlatımı | Handbook of Clinical Audiology Chapter 3 |
| 13 | Grup 4 Sunumu – Makale Anlatımı | Handbook of Clinical Audiology Chapter 3 |
| 14 | Sunumların Değerlendirilmesi | Research Primer for Communication Chapter 13 |
| 15 | Sunumların Kritiği | Research Primer for Communication Chapter 13 |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Meline T (2009) Research Primer for Communication Sciences and Disorders, Pearson. |
|---|---|
| 2. Research methodology: a step-by-step guide for beginners Fourth edition. Kumar, Ranjit, SAGE Publications 2014. | |
| 3. Katz, J. (2015). Handbook of Clinical Audiology. Philadelphia, PA: Wolters Kluwer Health |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | 1 | 40 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
| 2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
| 3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
| 4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
| 5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
| 6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
| 7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
| 8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. | X | ||||
| 9 | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 78 | ||
