AKTS - İspanyolca III
İspanyolca III (SPAN301) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İspanyolca III | SPAN301 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| SPAN202 |
| Dersin Dili | İspanyolca |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Dersin genel amacı, SPAN201 ve SPAN202 derslerinin devamı niteliğinde öğrencilere Avrupa Ortak Dil Çerçevesi’ ne göre A2* (Temel Kullanıcı) seviyesinde iletişim kurmalarına yardımcı olacak temel dil becerilerini kazandırmaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Başlangıç üstü düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak daha fazla kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; meslekler, hobiler, ülkeler gibi temalar ve soru sorma ve bilgi verme, teklif ve kabul etme gibi fonksiyonlar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Oryantasyon | |
| 2 | Alışkanlıklar, süre ve güçlükler hakkında konuşmak Geniş zamanda düzensiz fiiller (ser, estar, ir, tener, decir, poder, querer, pedir, conocer) | Unite 1 15-19 |
| 3 | "costar” ve “sentirse” fiillerinin kullanımı Pratik ve iletişim: “Benim dilbilimsel (lingüística) biyografim”, “Bana nasıl öğrendiğini anlat” Video çalışması: “Yabancı bir ülkeye yaşamak için gitmek” | Unite 1 20-23 |
| 4 | Bir biyografi yazmak Geçmişteki olaylar hakkında konuşmak Geçmiş zamanda (pretérito indefinido) düzenli fiiler( visitar, nacer, escribir, pasar, conocer, vivir) Geçmiş zaman ifadeleri | Ünite 2 24-29 |
| 5 | Kazanımlar, biyografiler ve sinema Geçmiş zaman düzensiz fiiller (ser, estar, tener, haber, poder, hacer, saber) | Ünite 2 24-29 |
| 6 | Bir hikâye, tarih mitleri Pratik ve iletişim: “Yaşamımdaki Yerler”, “Sandro’nun Biyografisi” Video çalışması: “Nahui Olin: Şair, Ressam, Yazar ve İlham Perisi” | Ünite 2 34-37 |
| 7 | Kişilerin fiziksel ve karakteristik özellikleri Beşeri ilişkiler ve kişiler arasındaki benzerlikler “Ser, tener, llevar, parecerse” fiilleri | Ünite 3 38- 43 |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Arkadaşlarım İşaret sıfatları ve belirli tanım edatlarının farklı kullanımları “llevarse ve caer” fiilerinin kullanımı | Ünite 3 38-43 |
| 10 | Popüler kişiler hakkında konuşmak Pratik ve iletişim: Bir kişi profili yazmak, eş bulmak Video çalışması: “Müneccim Krallar Günü (El Día de los Reyes Magos)” | Ünite 3 48-51 |
| 11 | Zevkler ve tercihler hakkında konuşmak Evin kısımları Yer edatları, iyelik zamirleri, kıyaslamalar | Ünite 4, 52-59 |
| 12 | Konut tipleri ve ev eşyaları Pratik ve iletişim: benim favori yerim ve möblelerim, özel bir ev Video çalışması: “Madrid’de 50 m² de Yaşamak” | Ünite 4, 60-65 |
| 13 | Sosyal iletişim; selamlama, vedalaşma, rica, izin, özür Şimdiki Zaman “estar + gerundio” | Ünite 5 66-71 |
| 14 | “Prestar, dar, pedir, pasar, traer, poner y tener” fiillerinin kullanımı Şimdiki zamanda düzenli ve düzensiz fiiller Pratik ve iletişim: “İş Arıyorum”, “Bir Uçakta”, “Onu Nasıl Söylersin” Video Çalışması: Bir kısa metraj “Flechazos” | Ünite 5 72-75 Ünite 5 76-79 |
| 15 | GENEL TEKRAR | |
| 16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Aula Internacional Plus 2, Curso de Español. Difusión, Barcelona, 2020. |
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 30 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve Enerji Sistemleri Mühendisliği disiplinine özgü konular yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerini kullanabilme becerisi. | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım ve malzeme seçim yöntemlerini uygulama becerisi. | |||||
| 4 | Enerji Sistemleri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Enerji Sistemleri Mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistiksel ve bilgisayar yöntemlerini de kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |||||
| 6 | 1. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi 2. Bireysel çalışma becerisi. | |||||
| 7 | 1. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi 2. En az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |||||
| 9 | 1. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci 2. Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |||||
| 10 | 1. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik 2. Yenilikçilik hakkında farkındalık 3. Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |||||
| 11 | Enerji Sistemleri Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |||||
| 12 | Proje yönetimi becerileri ve uluslar arası standartları ve metodolojileri tanıma. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 2 | 5 | 10 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
