AKTS - Yenilikçi Görsel Anlatı
Yenilikçi Görsel Anlatı (ART285) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yenilikçi Görsel Anlatı | ART285 | Güz ve Bahar | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Ders kapsamında görsellerin ve görsel anlatımın; kişisel ifade, tasarım, öğrenme, iletişim ve etkileşimdeki yeri ve yenilikçi yaklaşımların öneminin irdelenmesi hedeflenmektedir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Görsel anlatım süreçlerinin seçilen örnek eserler aracılığı ile irdelenmesi; belirlenen bir görsel anlatım türüne yönelik araştırma raporunun hazırlanması; görsellerin ve/veya görsel anlatımın düşünme, karar verme, kişisel ifade ve iletişimdeki etkinliğine yönelik bilgilendirme ve değerlendirme; yenilikçi yaklaşımların görsel anlatı uygulamalarına etki |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Görsel Anlatımın Tanımlanması: Amaç, türler, üretim metodları ve gereksinimler | |
| 2 | Görselin Tanımlanması: Türler, örnekler ve üretim metodları Yenilikçi Sanatçının Tanımı ve Yenilikçi Yaklaşımı Sanatsal Çalışmalara Adapte Etme | |
| 3 | Sabit ve Üretilen Görseller: El ile ve/veya dijital olarak çizim, boyama, gruplandırma, şekil verme gibi birveya birden fazla metodun kullanılması ile var edilen görseller ve/veya objeler | |
| 4 | Sabit ve Kaydedilmiş Görseller: Analog veya dijital olarak fotoğraflama, modelleme veya işleme gibi bir veya birden fazla metodun kayıt edebilme özelliği ile elde edilen görseller | |
| 5 | Hareketli Görseller ve Hareketin Yaratılması: Kare kare pozlandırma ve görüntüleme ile hareket algısı yaratacak şekilde görsellerin yaratılması | |
| 6 | Hareketli Görseller ve Hareketin Kaydedilmesi: Canlı varlıkların veya hareket etmekte olan cisim veya objelerin kaydedilmeleri ile elde edilen görseller | |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Görsel Anlatımın Bileşenleri: Bakış Açısı ve Kompozisyon | |
| 9 | Görsel Anlatımın Bileşenleri: Işık, Renk ve Doku | |
| 10 | Görsel Anlatımın Bileşenleri: Ses | |
| 11 | Kişisel Araştırma Projesi: Kapsam ve amacın tanımlanması ve sunumu | |
| 12 | Kişisel Araştırma Projesi: Araştırma süreci ve veri toplanması | |
| 13 | Kişisel Araştırma Projesi: 1. Değerlendirme | |
| 14 | Kişisel Araştırma Projesi: Rapor revizyonu | |
| 15 | Kişisel Araştırma Projesi: Rapor Teslimi | |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Block, B. (2007). The Visual Story: Creating the Visual Structure of Film, TV and Digital Media. Oxford. Focal Press Publishing. |
|---|---|
| 2. Caplin, S., Banks, A. ve Holmes, N. (2003). The Complete Guide to Digital Illustration. East Sussex: Ilex Press | |
| 3. Ching, F. D. K. (1989). Drawing: A Creative Process. Wiley Publishing | |
| 4. Dahaner, S. (2004). The Complete Guide to Digital 3D Design. East Sussex: Ilex Press. | |
| 5. Selby, A. (2009). Animation in Process. Laurence King Publishing. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 15 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | 7 | 10 |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 1 | 25 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
| Toplam | 25 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve Enerji Sistemleri Mühendisliği disiplinine özgü konular yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerini kullanabilme becerisi. | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım ve malzeme seçim yöntemlerini uygulama becerisi. | |||||
| 4 | Enerji Sistemleri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Enerji Sistemleri Mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistiksel ve bilgisayar yöntemlerini de kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |||||
| 6 | 1. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi 2. Bireysel çalışma becerisi. | |||||
| 7 | 1. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi 2. En az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |||||
| 9 | 1. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci 2. Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |||||
| 10 | 1. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik 2. Yenilikçilik hakkında farkındalık 3. Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |||||
| 11 | Enerji Sistemleri Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |||||
| 12 | Proje yönetimi becerileri ve uluslar arası standartları ve metodolojileri tanıma. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 7 | 2 | 14 |
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 8 | 1 | 8 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
