AKTS - Kalıp ve Avadanlık Tasarımı

Kalıp ve Avadanlık Tasarımı (MFGE403) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Kalıp ve Avadanlık Tasarımı MFGE403 Alan Seçmeli 2 0 2 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
ME210
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. Dr. Hakan Kalkan
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin amacı, üretim proseslerinde kullanılan bağlama aparatlarının tasarım ve imalatını tanıtmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kalıp ve avadanlık malzemeleri ve imalat yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Kalıp ve Avadanlık tasarımında ölçülendirme ve toleranslandırma hakkında bilgi sahibi olmak,
  • Kalıp ve Avadanlık tasarımında kullanılan bağlantı ve sabitleme aparatları hakkında bilgi sahibi olmak,
  • Sac metal şekillendirme kalıplarının tasarlanması,
  • Kalıp ve avadanlık tasarımında Sonlu elemanlar analizinin önemi
Dersin İçeriği Giriş, sabitleme elemanları tanımı, sabitleme elemanları tipleri, sabitleme elemanları tasarım ve imalatı, sonlu eleman metodunun stres ve yükleme koşullarının analizi için kullanımı.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Moodle Sayfasındaki Ders Notları 1
2 Kalıp-Avadanlık Malzemeleri Moodle Sayfasındaki Ders Notları 2
3 Ölçülendirme Moodle Sayfasındaki Ders Notları 3
4 Kesit alma Moodle Sayfasındaki Ders Notları 4
5 Toleranslandırma Moodle Sayfasındaki Ders Notları 5
6 Montaj Çizimleri Moodle Sayfasındaki Ders Notları 6
7 Bağlantı Elemanları Moodle Sayfasındaki Ders Notları 7
8 Kalıp ve avadanlık Çizimleri Moodle Sayfasındaki Ders Notları 8
9 Kalıp Sabitleme Aparatları Moodle Sayfasındaki Ders Notları 9
10 Sac Metal Bükme Kalıpları Moodle Sayfasındaki Ders Notları 10
11 Sac Metal Çekme Kalıpları Moodle Sayfasındaki Ders Notları 11
12 Sac Metal Gerdirme Kalıpları Moodle Sayfasındaki Ders Notları 12
13 Kalıp ve Avadanlıkların SE ile modellenmesi. Moodle Sayfasındaki Ders Notları 13
14 Öğrenci Projeleri Sunumu Moodle Sayfasındaki Ders Notları 14
15 Genel Sınav Moodle Sayfasındaki Ders Notları
16 Genel Sınav Moodle Sayfasındaki Ders Notları

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Fundamentals of Tool Design Author - John G. Nee, Society of Manufacturing Engineers.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 5
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler 1 25
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 40
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 1) Matematik, fen bilimleri ve mühendislik disiplinlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimi edinir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi kazanır.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya mühendislik disiplinlerine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma becerisi kazanır.
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi edinir; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık geliştirir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9 Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk taşır ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi edinir; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık geliştirir.
12 Hem ısıl sistemler hem de mekanik sistemler alanlarında, bu tür sistemlerin tasarım ve gerçekleştirilmesi de dahil olmak üzere çalışabilme becerisi kazanır.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar 16 2 32
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 1 15 15
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 5 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Toplam İş Yükü 126