AKTS - Yapısal Dinamik
Yapısal Dinamik (CE437) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yapısal Dinamik | CE437 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| CE321 ve CE202 | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
 | 
| Dersin Amacı | Ayrık kütleli sistemlerin dinamiği (tek ve çok serbestlik dereceli sistemler); Serbest titreşim; Harmonik ve periyodik yükler altında davranışları; Darbe türü yükler altında davranış; Genel dinamik yükleme altında davranış; Elastik ve elastik olmayan yapıların doğrusal deprem davranışı; Genelleştirilmiş tek serbestlik-dereceli sistemler; Modal analiz; Zaman tanım alanında analiz; Spektruma dayalı analiz. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | Toplu kütle sistemlerinin dinamiği (tek ve çok serbestlik derecesi sistemleri); serbest titreşim; harmonik ve periyodik uyarılmalara cevap; itici uyarmalara cevap; genel dinamik yüklemeye cevap; lineer elastik ve elastik olmayan yapıların deprem cevabı; genelleştirilmiş tek serbestlik dereceli sistemler; modal analiz; tepki geçmişi analizi; tepki spektrumu analizi. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Yapı Dinamiğine Giriş | |
| 2 | Tek Serbestlik-Dereceli Sistemler: - Hareket denkleminin formülasyonu | |
| 3 | Tek Serbestlik-Dereceli Sistemler: - Serbest titreşim - Yapılarda sönümleme | |
| 4 | Tek Serbestlik-Dereceli Sistemler: - Harmonik yükler - Periyodik yükler | |
| 5 | Tek Serbestlik-Dereceli Sistemler: - İmpuls yükleri - Genel dinamik yükleme | |
| 6 | Tek Serbestlik-Dereceli Sistemler: - Doğrusal elastik sistemler için kullanılan nümerik yöntemler | |
| 7 | Tek Serbestlik-Dereceli Sistemler: - Davranış spektrumu - Doğrusal elastik sistemlerin deprem davranışı - Elastik olmayan sistemlerin deprem davranışı | |
| 8 | Genelleştirilmiş Tek Serbestlik-Dereceli Sistemler - Rayleigh metodu | |
| 9 | Çok Serbestlik-Dereceli Sistemler: - Hareket denklemlerinin formülasyonu | |
| 10 | Çok Serbestlik-Dereceli Sistemler: - Serbest titreşim - Doğal titreşim frekansları ve modları - Yapılarda sönümleme | |
| 11 | Çok Serbestlik-Dereceli Sistemler: - Modal analiz | |
| 12 | Çok Serbestlik-Dereceli Sistemler: - Modal analiz | |
| 13 | Çok Serbestlik-Dereceli Sistemler: - Davranış geçmişi analizi - Davranış spektrum analizi | |
| 14 | Çok Serbestlik-Dereceli Sistemler: - Davranış geçmişi analizi - Davranış spektrum analizi | |
| 15 | Final sınavları dönemi | |
| 16 | Final Sınavı | 
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Chopra, A.K., Dynamics of Structures - Theory and Applications to Earthquake Engineering, 5th edition, 2016, Pearson Prentice Hall, Pearson Education Inc. | 
|---|---|
| 2. Clough, R.W. and Penzien J., Dynamics of Structures, 2nd edition, 1993, McGraw-Hill Inc | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 5 | 10 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 | 
| Toplam | 8 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | ||||
| 2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | |||||
| 3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. | |||||
| 4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. | |||||
| 5 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | X | ||||
| 6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | |||||
| 7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | |||||
| 8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | |||||
| 9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |||||
| 10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | |||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. | |||||
| 12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 5 | 4 | 20 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
