AKTS - İleri Ulaştırma Mühendisliği

İleri Ulaştırma Mühendisliği (CE534) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İleri Ulaştırma Mühendisliği CE534 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
Bulunmuyor
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Fen Bilimleri Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Alan Gezi, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Yrd. Doç. Dr. Cumhur AYDIN
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Karayolu ve kavşak tasarımında ‘yol güvenliği’ kavramını ortaya koyma. Kara nokta analizi ile Çatışma Tekniğinin temel prensiplerinin verilmesi. Karayolu projelerinde ve trafiğe açılmış yollarda ‘karayolu güvenlik etüdünün’ yapılmasının yöntemlerinin ortaya konulması. Karayolu ekipmanı, güvenlik zonu ve kavşak türü seçimi başlıklarında genel prensiplerin ortaya konması.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İnşaat Mühendisliği öğrencilerine güvenli karayolu ve kavşak tasarımının genel ilkeleri verilmiş olur.
  • Kara noktaların yerlerinin belirlenmesi, kaza nedenlerinin ortaya konması, önlemleri seçimi ve uygulanması ile izleme başlıklarında çalışmalar yapılır.
  • Çatışma Tekniğinin tanımlanması ve bu tekniğin kısa dönemli değerlendirmelerde kullanılması için çalışmalar gerçekleştirilir.
  • Trafik güvenliği kontrolü tekniğinin, karayolu projeleri ile trafiğe açık karayolu kesimlerinde uygulanmasının ana ilkeleri öğretilir.
  • Kavşak türü seçimi, güvenlik zonu tesisi ve yol ekipmanı gibi başlıklarda temel bilgiler aktarılmış olur.
Dersin İçeriği Güvenli karayolu tasarımı ilkeleri, kara nokta yönetimi, çatışma tekniği, karayolu güvenliği kontrolü tekniğinin projelerde ve trafiğe açık yol kesimlerinde uygulanması.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Güvenli karayolu tasarımının genel ilkeleri
2 Kara nokta yönetimi
3 Kara noktaların yer tespiti
4 Kaza nedenleri, kaza analizleri
5 İyileştirme önerilerinin ortaya konması
6 Uygulama ve izleme
7 MAAP, DST ve SEROES uygulama teknikleri
8 Karayolu güvenlik kontrolünün genel ilkeleri
9 Karayolu projelerinde güvenlik kontrolü
10 Trafiğe açık yollarda güvenlik kontrolü
11 Çatışma tekniği ve kısa süreli analizlerde kullanılması
12 Güvenli kavşak türü seçimi esasları
13 Dönel kavşaklar, şehir geçişleri
14 Güvenlik zonu ve güvenlik standartları
15 Final Sınavları Dönemi
16 Final Sınavları Dönemi

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Road Safety Engineering Manual, Hazırlayan: ROSPA, 2000
Diğer Kaynaklar 2. Türkiye Trafik Güvenliği Projesi (1998-2002) referans alınarak hazırlanmış ders notları.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler 1 30
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. X
2 Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. X
3 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. X
4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. X
5 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. X
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. X
7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. X
8 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11 Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. X
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 1 15 15
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 125