AKTS - Şehir Çalışmaları

Şehir Çalışmaları (ELIT634) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Şehir Çalışmaları ELIT634 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Doktora
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dersin öğretim elemanı (Academic staff)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı şehir ve edebiyat kavramları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaç doğrultusunda şehir imgesi farklı yazarların farklı dönemlere ait eserlerinde karşılaştırmalı olarak incelenecektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • farklı kültürlerden gelen yazarların eserlerinde şehir kavramını nasıl yansıttıkları konusunda bilgi edinirler,
  • şehir olgusunun edebiyat ile ilişkisi hakkında yorum yapabilirler,
  • farklı dönemlerde yazılan eserlerde resmedilen aynı şehrin değişimi üzerine kültürel birikime sahip olurlar.
Dersin İçeriği Şehir kavramı ve edebiyat arasındaki ilişki.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Kaynak kitapların ilgili bölümleri
2 Uzam, mekan ve şehir Kaynak kitapların ilgili bölümleri
3 Şiir ve Londra: "London" William Blake; "Composed upon Westminister Bridge" William Wordsworth The Norton Anthology of English Literature
4 Şiir ve New York: "To Brooklyn Bridge" Hart Crane; Chicago: "Chicago" Carl Sandburg The Norton Anthology of American Literature
5 Londra: Charles Dickens: Oliver Twist Oliver Twist
6 Londra: Charles Dickens: Oliver Twist Oliver Twist
7 Ara Sınav
8 Peter Ackroyd: The Great Fire of London Peter Ackroyd: The Great Fire of London
9 Peter Ackroyd: The Great Fire of London Peter Ackroyd: The Great Fire of London
10 Muriel Spark: The Prime of Miss Jean Brody Muriel Spark: The Prime of Miss Jean Brody
11 Muriel Spark: The Prime of Miss Jean Brody Muriel Spark: The Prime of Miss Jean Brody
12 Alasdair Gray: Lanark Alasdair Gray: Lanark
13 Alasdair Gray: Lanark Alasdair Gray: Lanark
14 James Joyce: Dubliners James Joyce: Dubliners
15 James Joyce: Dubliners James Joyce: Dubliners
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. The Norton Anthology of English
2. The Cambridge Companion to the City in Literature. Editor: Kevin R. McNamara, Cambridge University Press, 2014.
3. The Palgrave Handbook of Literature and the City. Editor: Jeremy Tambling, Palgrave Macmillan, 2016
4. The Routledge Companion on Architecture, Literature and the City. Editor: Jonathan Charley, Routledge, 2018.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 20
Sunum 1 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. X
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. X
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. X
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. X
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama 1 3 3
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 6 12
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 125