AKTS - Şehir Çalışmaları
Şehir Çalışmaları (ELIT634) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Şehir Çalışmaları | ELIT634 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı şehir ve edebiyat kavramları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaç doğrultusunda şehir imgesi farklı yazarların farklı dönemlere ait eserlerinde karşılaştırmalı olarak incelenecektir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Şehir kavramı ve edebiyat arasındaki ilişki. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | Kaynak kitapların ilgili bölümleri |
| 2 | Uzam, mekan ve şehir | Kaynak kitapların ilgili bölümleri |
| 3 | Şiir ve Londra: "London" William Blake; "Composed upon Westminister Bridge" William Wordsworth | The Norton Anthology of English Literature |
| 4 | Şiir ve New York: "To Brooklyn Bridge" Hart Crane; Chicago: "Chicago" Carl Sandburg | The Norton Anthology of American Literature |
| 5 | Londra: Charles Dickens: Oliver Twist | Oliver Twist |
| 6 | Londra: Charles Dickens: Oliver Twist | Oliver Twist |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Peter Ackroyd: The Great Fire of London | Peter Ackroyd: The Great Fire of London |
| 9 | Peter Ackroyd: The Great Fire of London | Peter Ackroyd: The Great Fire of London |
| 10 | Muriel Spark: The Prime of Miss Jean Brody | Muriel Spark: The Prime of Miss Jean Brody |
| 11 | Muriel Spark: The Prime of Miss Jean Brody | Muriel Spark: The Prime of Miss Jean Brody |
| 12 | Alasdair Gray: Lanark | Alasdair Gray: Lanark |
| 13 | Alasdair Gray: Lanark | Alasdair Gray: Lanark |
| 14 | James Joyce: Dubliners | James Joyce: Dubliners |
| 15 | James Joyce: Dubliners | James Joyce: Dubliners |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. The Norton Anthology of English |
|---|---|
| 2. The Cambridge Companion to the City in Literature. Editor: Kevin R. McNamara, Cambridge University Press, 2014. | |
| 3. The Palgrave Handbook of Literature and the City. Editor: Jeremy Tambling, Palgrave Macmillan, 2016 | |
| 4. The Routledge Companion on Architecture, Literature and the City. Editor: Jonathan Charley, Routledge, 2018. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 2 | 20 |
| Sunum | 1 | 10 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 5 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
| 2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olur. | X | ||||
| 3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olur ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygular. | X | ||||
| 4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olur. | X | ||||
| 5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlar, düzenler ve yönetir. | X | ||||
| 8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinir. | X | ||||
| 9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenir ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanır. | X | ||||
| 10 | Mesleki etik değerleri edinir ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanır. | X | ||||
| 11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanır. | X | ||||
| 12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlar ve çözümler. | X | ||||
| 13 | Dünya kültürünü anlar ve bir parçası olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 2 | 6 | 12 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
