AKTS - Shakespeare Komedileri

Shakespeare Komedileri (ELIT611) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Shakespeare Komedileri ELIT611 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Doktora
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dersin öğretim elemanı (Academic staff)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Shakespeare’in komedi oyunlarını erken modern dönem kültürü ve toplumu bağlamında irdelemektir. Ders kapsamında geleneksel tarihçi yaklaşımların dışına çıkılarak yeni tarihselci ve kültürel materyalist yöntemler kullanılarak erken modern dönem söylemleri araştırılacaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Shakespeare’in oyunlarını yeni tarihselci ve kültürel materyalist açılardan inceleyebilir,
  • Shakespeare ve Erken Modern dönemi sosyal ve politik olarak anlayabilir,
  • Shakespeare’in oyunları hakkında araştırma yapabilir ve akademik olarak yazabilir,
  • bir oyun yazarı olarak Shakespeare’in kendine özgü duruşunu, etkilendiği kaynakları ve oyunlarındaki dramatik özellikleri bilir.
Dersin İçeriği Shakespeare komedilerinin incelenmesi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Rönesans ve Shakespeare oyunlarını kültürel bağlamda incelemek Araştırma
2 Teorik altyapı Araştırma
3 A Midsummer Night's Dream A Midsummer Night's Dream
4 Much Ado About Nothing Much Ado About Nothing
5 All’s Well that Ends Well All’s Well that Ends Well
6 The Taming of the Shrew The Taming of the Shrew
7 The Merchant of Venice The Merchant of Venice
8 The Tempest The Tempest
9 The Two Gentlemen of Verona The Two Gentlemen of Verona
10 The Winter's Tale The Winter's Tale
11 The Comedy of Errors The Comedy of Errors
12 Twelfth Night Twelfth Night
13 As You Like It As You Like It
14 Genel yorumlar ve karşılaştırma
15 Genel tekrar
16 Final sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. The Riverside Shakespeare, 2nd Edition.
Diğer Kaynaklar 2. A. R. Braunmuller and Michael Hattaway, (ed.), The Cambridge Companion to English Renaissance Drama, 2nd ed., (Cambridge, Cambridge UP, 2003)
3. Michael Hattaway, Elizabethan Popular Theatre: Plays in Performance, (London, Routledge, 1982, repr. 2008).
4. Louis Montrose, The Purpose of Playing: Shakespeare and The Cultural Politics of the Elizabethan Theatre, (Chicago, University of Chicago Press, 1996).
5. A Companion to Shakespeare's Works, Volume IV: The Poems, Problem Comedies, Late Plays Ed. Richard Dutton and Jean E. Howard (Blackwell, 2005)
6. Political Shakespeare: New Essays in Cultural Materialism, 2nd ed. Eds. Jonathan Dollimore and Alan Sinfield. Cornell UP, 1994 (esp. Dollimore and McLuskie)

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 30
Sunum 1 20
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. X
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. X
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. X
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. X
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 15 3 45
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 128