AKTS - Batı Kültürü Konuları

Batı Kültürü Konuları (ELIT631) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Batı Kültürü Konuları ELIT631 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Doktora
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dersin öğretim elemanı (Academic staff)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Öğrencilerin Batı kültürü ve medeniyeti anlayışını geliştirmek için, öğrencilere Batı medeniyetinin edebiyattaki başarıları ve bu başarıların arkasındaki önemli felsefi fikirler hakkında bazı temel bilgileri edinme fırsatı vermek için tasarlanmıştır. Bu ders öğrencilere bir keşif duygusu kazandıracak ve edebiyattaki birçok kanonik eseri tartışarak, hümanist fikirlerin Batı tarihindeki önemini ele alacaklardır. Öğrencilerin belirlenen metinleri ve ek materyalleri okuyarak gerçek bilgilere aşina olmaları beklenir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • batı kültürü ve medeniyet anlayışı hakkında bilgi edinir,
  • batı kültürünün edebi metinlerini çeşitli açılardan ele alır ve metinlerin arkasındaki felsefeler hakkında temel bilgiler edinir,
  • batı edebiyatındaki kanonik eserler hakkında araştırma yapabilir ve bu eserleri tartışır.
Dersin İçeriği Batı kültürü çalışmaları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, Oryantasyon, Kurallar ve Yönetmelikler
2 Kültür nedir?
3 Rönesans'tan bu yana Batı kültüründeki başlıca hareketler ve eğilimler -
4 Batı eserlerinin estetik ruhunu tanıma ve Batı geleneğinin kültürel çeşitliliği hakkında sağlam bir anlayışa sahip olma
5 Batı kültür tarihindeki bazı eserlerin anlam ve önemini analiz etme
6 Batı kültür geleneğindeki farklı biçimlerdeki ve farklı dönemlerdeki çeşitli eserler arasındaki bağlantıları saptama ve bunları kendi sosyo-tarihsel geçmişleriyle ilişkilendirme
7 İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi
8 İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi
9 Ara Sınav
10 İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi
11 İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi
12 İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi
13 İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi
14 İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi
15 Tekrar
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Arcangeli, Alessandro and ‎Jörg Rogge, ‎Hannu Salmi. The Routledge Companion to Cultural History in the Western World. Routledge, 2020.
2. Dooyeweerd, Herman., Roots of Western Culture. Mellen Press, 2003.
3. Stock, Brian. Ethics Through Literature: Ascetic, Aesthetic Reading in Western Culture. University Press of New England, 2007.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 20
Sunum 1 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. X
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. X
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. X
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. X
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 126