AKTS - Kültürde Özel Konular

Kültürde Özel Konular (ELIT527) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Kültürde Özel Konular ELIT527 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Doktora
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dersin öğretim elemanı (Academic staff)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders bilim kurgu ve fantezi edebiyatını tarihsel ve eleştirel biçimde inceler.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bilim Kurgu ve Fantazi edebiyat türleri hakkında bilgi edinmek
  • Türün toplumsal ve siyasi yönlerini kavramak
  • Bilim Kurgu ve Fantazi edebiyat türlerinde yazılmış romanlara eleştirel yaklaşım getirebilmek
  • Bilim Kurgu ve Fantazi edebiyat üzerinde konuşabilmek ve yazabilmek
Dersin İçeriği Kültür kavramı ve ilgili konular.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giris, tur ozellikleri
2 Bilim kurgu ve fantazi edebiyatinin tarihsel gelisimi Marry Shelley’s Frankenstein
3 Gotik bilim kurgu: Frankenstein
4 "Novum" ve bilim kurgu: The Time Machine H. G. Wells’s The Time Machine
5 The Time Machine Zaman Makine'sinin en az bir film versiyonunu izleyin ve filmin cekildigi donemin ozelliklerinin filmde ne tur degisikliklere yol actigina dair bir odev hazirlayin
6 Aldous Huxley’s Brave New World Brave New World
7 Distopya ve bilim kurgu: George Orwell'in 1984 romani. Nineteen Eighty-four
8 Nineteen Eighty-four
9 Panopticon & Nineteen Eighty-four
10 (Post)kolonyalizm ve Doris Lessing'in The Making of the Representative for Planet 8 The Making of the Representative for Planet 8
11 Yeni Dunyalar Duslemek: The Making of the Representative for Planet 8, cont.
12 Fantazi-kadin ve fantazi edebiyati-feminizm: Jeannette Winterson'in Boating for Beginners Jeannette Winterson’s Boating for Beginners
13 Gecmis ve gelecek: Boating for Beginners Boating for Beginners
14 Kurgu ve bilim kurgu Final Makaleleri sunumu
15 Tekrar Tekrar
16 Final Sınavı Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Marry Shelley’s Frankenstein
2. . G. Wells’s The Time Machine
3. Aldous Huxley’s Brave New World
4. George Orwell’s Nineteen Eighty-four
5. , Doris Lessing’s The Making of the Representative for Planet 8
6. Jeannette Winterson’s Boating for Beginners

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 40
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 60
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek.
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak.
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek.
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak.
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek.
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek.
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek.
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek.
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak.
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak.
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak.
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek.
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 15 3 45
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 15 15
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 128