AKTS - Viktorya Çağı Romanı
Viktorya Çağı Romanı (ELIT617) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Viktorya Çağı Romanı | ELIT617 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Beyin Fırtınası. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı Viktorya Dönemi (1837-1901) İngiliz romanının başlıca özelliklerini ve gelişimini tarihsel, kültürel ve edebi bağlam içinde, çağdaş edebiyat kuramları ve eleştiri yöntemleri ışığında ayrıntılı bir biçimde incelemektir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Tarihsel, kültürel ve edebi bağlamda Viktorya dönemi romanları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse giriş: Viktorya Çağı ve Viktorya çağı romanı, aşağıdaki makaleler üzerine tartışma 1) "The Victorian Age (1830-1901)" The Norton Anthology of English Literature, Vol. II. 2) "Introduction" , Patrick Brantlinger and William B. Thesing, A Companion to the Victorian Novel. | 1) "The Victorian Age (1830-1901)" The Norton Anthology of English Literature, Vol. II. 2) "Introduction" , Patrick Brantlinger and William B. Thesing, A Companion to the Victorian Novel. |
| 2 | Viktorya Çağı ve Viktorya çağı romanı, aşağıdaki makaleler üzerine tartışma 1) "Modern and Postmodern Theories of Prose Fiction" , Audrey Jaffe, A Companion to the Victorian Novel. 2) "Introduction" , Robin Gilmour, The Victorian Period: The Intellectual and Cultural Context of English Literature, 1830-1890. | 1) "Modern and Postmodern Theories of Prose Fiction" , Audrey Jaffe, A Companion to the Victorian Novel. 2) "Introduction" , Robin Gilmour, The Victorian Period: The Intellectual and Cultural Context of English Literature, 1830-1890. |
| 3 | Viktorya Çağı ve Viktorya çağı romanı, aşağıdaki makale üzerine tartışma: "Education, Literacy and the Victorian Reader" , Jonathan Rose, A Companion to the Victorian Novel | "Education, Literacy and the Victorian Reader" , Jonathan Rose, A Companion to the Victorian Novel |
| 4 | Aşağıdaki makaleler üzerine tartışma: 1) "Past and Present", Thomas Carlyle 2) "On Liberty" , John Stuart Mill 3) "The Subjection of Women", J. Stuart Mill 4) "Literature and Science" , Matthew Arnold 5) " Science and Culture", Thomas Henry Huxley | 1) From "Past and Present", Thomas Carlyle 2) From "On Liberty" , John Stuart Mill 3) From "The Subjection of Women", J. Stuart Mill 4) From "Literature and Science" Matthew Arnold 5) From "Science and Culture", Thomas Henry Huxley |
| 5 | Aşağıdaki makaleler üzerine tartışma: 1) "Past and Present", Thomas Carlyle 2) "On Liberty" , John Stuart Mill 3) "The Subjection of Women", J. Stuart Mill 4) "Literature and Science", Matthew Arnold 5) " Science and Culture", Thomas Henry Huxley | 1) "Past and Present", Thomas Carlyle 2) "On Liberty" , John Stuart Mill 3) "The Subjection of Women", J. Stuart Mill 4) "Literature and Science", Matthew Arnold 5) " Science and Culture", Thomas Henry Huxley |
| 6 | Tartışma ve sunum: W. M. Thackeray, Vanity Fair | Vanity Fair |
| 7 | Elizabeth Gaskell, Mary Barton | Mary Barton |
| 8 | Charlotte Bronte, Jane Eyre | Jane Eyre |
| 9 | Emily Bronte, Wuthering Heights | Wuthering Heights |
| 10 | Charles Dickens, Great Expectations | Great Expectations |
| 11 | George Eliot, Middlemarch | Middlemarch |
| 12 | A. Trollope, The Way We Live Now | The Way We Live Now |
| 13 | Thomas Hardy, The Mayor of Caterbridge | The Mayor of Casterbridge |
| 14 | Henry James, Daisy Miller ve The Turn of the Screw | Daisy Miller ve The Turn of the Screw |
| 15 | S. Butler, The Way of All Flesh | The Way of All Flesh |
| 16 | Yarı yıl sonu sınavı | Tekrar |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Abrams, M.H. A Glossary of Literary Terms. |
|---|---|
| 2. Gilmour, Robin. The Victorian Period: The Intellectual and Cultural Context of English Literature 1830-1890. | |
| 3. Kettle, Arnold. An Introduction to the English Novel. | |
| 4. Showalter, Elaine. A Literature of Their Own: British Women Novelists from Bronte to Lessing. | |
| 5. Thomas, Jane. Guides to English Literature: Victorian Literature. | |
| 6. Brantlinger, Patrick, William B. Thesing. A Companion to the Victorian Novel. | |
| 7. Habib, M.A.R. Modern Literary Criticism and Theory: A History. | |
| Ders Kitabı | 8. The Norton Anthology of English Literature Vol. II. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | 1 | 40 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
| 2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olur. | X | ||||
| 3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olur ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygular. | X | ||||
| 4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olur. | X | ||||
| 5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlar, düzenler ve yönetir. | X | ||||
| 8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinir. | X | ||||
| 9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenir ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanır. | X | ||||
| 10 | Mesleki etik değerleri edinir ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanır. | X | ||||
| 11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanır. | X | ||||
| 12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlar ve çözümler. | X | ||||
| 13 | Dünya kültürünü anlar ve bir parçası olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 3 | 45 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 128 | ||
