AKTS - Çağdaş Roman
Çağdaş Roman (ELIT618) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çağdaş Roman | ELIT618 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | İngiliz kültürü çerçevesinde çağdaş İngiliz romanını tanıtmaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Çağdaş edebiyat akımları ve teorileri ışığında çağdaş roman örneklerinin incelemesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | 20. ve 21. yüzyılın tarihi, politik, sosyal ve kültürel gelişimleri | 20. ve 21. yüzyılın tarihi, politik, sosyal ve kültürel gelişimleri |
| 2 | 20. ve 21. yüzyılın tarihi, politik, sosyal ve kültürel gelişimleri | 20. ve 21. yüzyılın tarihi, politik, sosyal ve kültürel gelişimleri |
| 3 | Millet, milliyet, kimlik, Britanyalılık, İngilizlik | Millet, milliyet, kimlik, Britanyalılık, İngilizlik |
| 4 | Cinsel politika, ırk, etnisite | Cinsel politika, ırk, etnisite |
| 5 | Britanya İmparatorluğu'nun çüküşü, göç, çokkültürlülük | Britanya İmparatorluğu'nun çüküşü, göç, çokkültürlülük |
| 6 | sömürgecilik, sömürgecilik-sonrası | sömürgecilik, sömürgecilik-sonrası |
| 7 | Edebi tür olarak roman, roman türleri | Edebi tür olarak roman, roman türleri |
| 8 | D.H.Lawrence, Lady Chatterley's Lover J. Conrad The Heart of Darkness | D.H.Lawrence, Lady Chatterley's Lover J. Conrad The Heart of Darkness |
| 9 | Virginia Woolf, Waves James Joyce, Finnegans Wake | Virginia Woolf, Waves James Joyce, Finnegans Wake |
| 10 | John Fowles, French Lieutenant's Wife Salman Rushdie's Midnight's Children | John Fowles, French Lieutenant's Wife Salman Rushdie's Midnight's Children |
| 11 | Peter Ackroyd, Hawksmoor K. Smith, A Book of Chinese Whispers | Peter Ackroyd, Hawksmoor K. Smith, A Book of Chinese Whispers |
| 12 | J. Winterson, Sexing the Cherry H. Kureishi, Buddha of Suburbia | J. Winterson, Sexing the Cherry H. Kureishi, Buddha of Suburbia |
| 13 | A. Byatt, Possession P. Berker, Regeneration Trilogy | A. Byatt, Possession P. Berker, Regeneration Trilogy |
| 14 | Z. Smith, White Teeth K. Ishiguro, When We Were Orphans | Z. Smith, White Teeth K. Ishiguro, When We Were Orphans |
| 15 | I. McEwan, Atonement M. Gee, Virginia Woolf in Manhattan | I. McEwan, Atonement M. Gee, Virginia Woolf in Manhattan |
| 16 | Final | Final |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Kemp, Peter. "British Fiction of the 1980s." |
|---|---|
| 2. Cunningham, Valentine. "Facing the News." | |
| 3. Muller, Herbert J. Modern Fiction. London: McGraw-Hill, 1937. Print. | |
| Ders Kitabı | 4. Different articles about the background |
| 5. D.H. Lawrence. Lady Chatterley’s Lover | |
| 6. James Joyce. Ulysses | |
| 7. Virginia Woolf. Waves | |
| 8. Joseph Conrad. The Heart of Darkness | |
| 9. Antonia Byatt. Possessions | |
| 10. Ian McEwan. Atonement | |
| 11. Pat Barker. Regeneration Trilogy | |
| 12. John Fowles. The French Lieutenant’s Woman | |
| 13. Janet Winterson. Sexing the Cherry | |
| 14. Salman Rushdie. Midight’s Children | |
| 15. Hanif. Kureishi. The Buddha of Suburbia | |
| 16. Kazuo Ishiguro. When We Were Orphans | |
| 17. Zadie Smith. White Teeth |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | 3 | 60 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
| 2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olur. | X | ||||
| 3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olur ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygular. | X | ||||
| 4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olur. | X | ||||
| 5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlar, düzenler ve yönetir. | X | ||||
| 8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinir. | X | ||||
| 9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenir ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanır. | X | ||||
| 10 | Mesleki etik değerleri edinir ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanır. | X | ||||
| 11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanır. | X | ||||
| 12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlar ve çözümler. | X | ||||
| 13 | Dünya kültürünü anlar ve bir parçası olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
