AKTS - Kısa Hikaye
Kısa Hikaye (ELIT620) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kısa Hikaye | ELIT620 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin Marksist, feminist, psikoanalitik, sömürge sonrası ve postmodern gibi bir çok eleştirel yaklaşımla hikayeleri karşılaştırabilmesini sağlayabilmek için bir çok kısa hikaye çalışmaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Seçilmiş öykülere kuramsal yaklaşımlar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | Giriş |
| 2 | Giriş | Giriş |
| 3 | "The Dead" "A Good Man is Hard To Find" Dubliners | "The Dead" "A Good Man is Hard To Find" Dubliners |
| 4 | "Paul's Case" "The Gilded Six Bits" | Fiction. pp.80-96. Worlds of Fiction. pp.510-519 |
| 5 | Sömürgecilik sonrası ve feminist eleştiri | Sömürgecilik sonrası ve feminist eleştiri |
| 6 | "The Bliss" "The Guest" | "The Bliss" "The Guest" |
| 7 | Postmodernizm: Yeniden Yazım, Peri masalı, büyülü geçrekçilik, fantaziy, postmodern kadın gotiği | Postmodernizm: Yeniden Yazım, Peri masalı, büyülü geçrekçilik, fantaziy, postmodern kadın gotiği |
| 8 | "The Bloody Chamber" "The Firebird's Nest" | İnternet kaynakları |
| 9 | "A Wife's Story" "Flying Home" | Fiction.pp.198-214. |
| 10 | "Girls at War" "One Out of Mary" | Worlds of Fiction. pp. 19-28. pp.925-947. |
| 11 | "A Rose for Emily" "Everything That Rises Must Converge" | Fiction. pp. 153-160. pp.230-242. |
| 12 | Sunumlar | Sunumlar |
| 13 | Sunumlar | Sunumlar |
| 14 | Sunumlar | Sunumlar |
| 15 | Sunumlar | Sunumlar |
| 16 | Final Sınavı | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Worlds of Fiction Rubenstein and Larson, New York : Macmillan Publishing Company, 1993 |
|---|---|
| 2. Fiction :A Harpercollins Anthology R.S.Gwyn , HarperCollins Publishers, 1993 | |
| 3. The Story And Its Writer . Ann Charters ( Ed .) Boston: Bedford Books of St. Martin’s Press, 1995 . (PN6120.2.S85 1995 | |
| 4. Angela Carter, Bloody Chamber and Other Stories, Harmondsworth : Penguin, 1986 | |
| 7. A Reader’s Guide to the short stories of William Faulkner D.J.Brown, G.K.Hall,Maxwell MacMillan Company, 1994 | |
| Diğer Kaynaklar | 5. Complete stories and poems of Edgar Allan Poe Garden City, 1996 |
| 6. The Dark side of Guy de Maupassant Arnold Kellett, Ramsey Campbell, Cardinal, 1989 | |
| 8. An Introduction To Short Fiction Hans Ostrom, Holt,Rinehart and Winston, Inc., 1991 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 30 |
| Sunum | 1 | 30 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
| 2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olur. | X | ||||
| 3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olur ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygular. | X | ||||
| 4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olur. | X | ||||
| 5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlar, düzenler ve yönetir. | X | ||||
| 8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinir. | X | ||||
| 9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenir ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanır. | X | ||||
| 10 | Mesleki etik değerleri edinir ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanır. | X | ||||
| 11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanır. | X | ||||
| 12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlar ve çözümler. | X | ||||
| 13 | Dünya kültürünü anlar ve bir parçası olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 3 | 45 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 10 | 10 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 128 | ||
