AKTS - Kadın Drama Yazarları
Kadın Drama Yazarları (ELIT626) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kadın Drama Yazarları | ELIT626 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere İngiliz kadın tiyatro yazarlarını, metinlerini inceleyerek tanıtmaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | İngiliz kadın tiyatro yazarları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Elizabeth Carey. The Tragedy of Mariam | Elizabeth Carey. The Tragedy of Mariam |
| 2 | Frances Boothby. Marcelia , Delariver Manley. Lost Husband | Frances Boothby. Marcelia ,Delariver Manley. Lost Husband |
| 3 | Mary Pix. The Beau Defeated | Mary Pix. The Beau Defeated |
| 4 | Aphra Behn. The Forced Marriage | Aphra Behn. The Forced Marriage |
| 5 | Susannah Centrelivre. The Perjured Husband | Susannah Centrelivre. The Perjured Husband |
| 6 | Elizabeth Inchbald. Such Things Are | Elizabeth Inchbald. Such Things Are |
| 7 | Joanna Baillie. De Montford | Joanna Baillie. De Montford |
| 8 | Catherine Trotter. The Unhappy Penitent | Catherine Trotter. The Unhappy Penitent |
| 9 | Elizabeth Polack. Esther, the Royal Jewess, Sophia Lee. Almeyda, Queen of Grenada | Elizabeth Polack. Esther, the Royal Jewess, Sophia Lee. Almeyda, Queen of Grenada |
| 10 | Elizabeth Robins. Votes for Women, G.B.Stern. The Matriarch | Elizabeth Robins. Votes for Women, G.B.Stern. The Matriarch |
| 11 | Catherine Gore. The Maid of Croissy | Catherine Gore. The Maid of Croissy |
| 12 | Shelagh Delaney. A Taste of Honey | Shelagh Delaney. A Taste of Honey |
| 13 | Caryl Chuchill. Top Girls | Caryl Chuchill. Top Girls |
| 14 | Pam Gems. The Dead Fish Marriage | Pam Gems. The Dead Fish Marriage |
| 15 | Louise Page. Golden Girls | Louise Page. Golden Girls |
| 16 | Yarıyıl sonu sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Elizabeth Carey. The Tragedy of Mariam |
|---|---|
| 2. Frances Boothby. Marcelia | |
| 3. Delariver Manley. Lost Husband | |
| 4. Mary Pix. The Beau Defeated | |
| 5. Aphra Behn. The Forced Marriage | |
| 6. Susannah Centrelivre. The Perjured Husband | |
| 7. Elizabeth Inchbald. Such Things Are | |
| 8. Joanna Baillie. De Montford | |
| 9. Catherine Trotter. The Unhappy Penitent | |
| 10. Elizabeth Polack. Esther, the Royal Jewess | |
| 11. Sophia Lee. Almeyda, Queen of Grenada | |
| 12. Elizabeth Robins. Votes for Women | |
| 13. G.B.Stern. The Matriarch | |
| 14. Catherine Gore. The Maid of Croissy | |
| 15. Shelagh Delaney. A Taste of Honey | |
| 16. Caryl Chuchill. Top Girls | |
| 17. Pam Gems. The Dead Fish Marriage | |
| 18. Louise Page. Golden Girls |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 25 |
| Sunum | 1 | 25 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
| 2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olur. | X | ||||
| 3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olur ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygular. | X | ||||
| 4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olur. | X | ||||
| 5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlar, düzenler ve yönetir. | X | ||||
| 8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinir. | X | ||||
| 9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenir ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanır. | X | ||||
| 10 | Mesleki etik değerleri edinir ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanır. | X | ||||
| 11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanır. | X | ||||
| 12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlar ve çözümler. | X | ||||
| 13 | Dünya kültürünü anlar ve bir parçası olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 3 | 45 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 10 | 10 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 128 | ||
