AKTS - Sömürgecilik Sonrası Çalışmaları

Sömürgecilik Sonrası Çalışmaları (ELIT630) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Sömürgecilik Sonrası Çalışmaları ELIT630 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Doktora
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dersin öğretim elemanı (Academic staff)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı eski Britanya kolonilerinin kültürel, tarihsel, sosyolojik ve edebi değişimler bakımından sömürü dönemi ve sonrasının, Homi Bhabba, Frantz Fanon, Edward Said, Chinua Achebe, Leopold Sedar, Aime Cesaire gibi seçkin teorisyenlerin görüşleri ve teorileriyle bir analizini yaparken farklı kuramlar ışığında temel kavramları ve sorunları incelemektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • eski Britanya kolonilerinin kültürel, tarihsel ve sosyolojik geçmişini seçkin teorisyenlerin görüşleri ve sömürü-sonrası perspektifiyle analiz edebilir.
  • öteki, diyaspora, melezlik, üçüncü-mekan, taklitçilik, ikincil gibi sömürü ve sömürü sonrası dönemi ana kavramlar ve akımlar hakkında detaylı bilgi sahibi olacaktırlar.
Dersin İçeriği Sömürgecilik sonrası edebiyatı ve edebiyat kuramları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ana kavramlar, konseptler Ana kavramlar, konseptler (Öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır)
2 Ana kavramlar, konseptler Ana kavramlar, konseptler (Öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır)
3 Ana kavramlar, konseptler Ana kavramlar, konseptler (Öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır)
4 Colonial Discourse and Postcolonial Theory. Eds. Williams and Chrisman Leopold Sedar, Senghar Negritude: A Humanism o the 20th century, pp. 27-36. Frantz Fannon: On National Culture, pp. 36-53
5 Colonial Discourse and Postcolonial Theory. Eds. Williams and Chrisman Amilcar Cabral, National Liberation and Culture, pp. 53-66
6 The Location of Culture, chapters 3-4. Signs Taken for Wonders Homi K.Bhabha Dissemination:The Location of Culture, chapters 3-4.
7 Colonial Discourse. Eds. Williams and Chrisman. Aijar Ahmad, Orientalism and After, pp. 162-172; Aime Cesaire, Discourse on Colonialism. pp. 172-181.
8 Colonial Discourse. Eds. Williams and Chrisman. Ania Loomba, Overworlding The "Third World," pp. 324-340.
9 Colonial Discourse. Eds. Williams and Chrisman Stuart Hall, Cultural Identity and Diaspora. pp. 392-404.
10 Colonial Discourse. Eds. Williams and Chrisman. L. Chrisman, The Imperial Unconscious: Representation of Imperial Discourse. pp. 498-517.
11 Colonial Discourse. Eds. Williams and Chrisman Chinua Achebe, The African Writer and The English Language. pp. 428-434; Nigugi wa Thiongo, The Language of African Literature. pp. 435-455.
12 Edebi eserler üzerine sunum Edebi eserler üzerine sunum
13 Edebi eserler üzerine sunum Edebi eserler üzerine sunum
14 Edebi eserler üzerine sunum Edebi eserler üzerine sunum
15 Edebi eserler üzerine sunum Edebi eserler üzerine sunum
16 Final Sınavı Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Chinua Achebe, Things Fall Apart
2. Burchi Emecheta, The Joys of Motherhood
3. Nadine Gordimer, Short Stories
4. Hanif Kureishi, Short Stories
5. V. S. Naipaul, Short Stories
6. Jean Rhys, Wide Sargossa Sea
7. Doris Lessing, The Grass is Singing
8. Michael Ondaatje, The English Patient
9. Timothy Mo, Sour Sweet
Diğer Kaynaklar 10. 1. Bill Ascroft, Gareth Griffiths, Helen Tiffin (ed), The Postcolonial Studies Reader
11. Patrick Williams and Laura Chrisman, Colonial Discourse and Postcolonial Theory. Harvester Wheatshear, 1994.
12. Bart Moore-Gilbert, Gareth Statnton and Wİlly Maley (ed), Postcolonial Criticism
13. Ania Loomba, Colonialism/Postcolonialism
14. Homi Bhabha, The Location of Culture. Routledge, 1994.
15. Barbara Bush, Imperialism and Postcolonialism
16. Dennis Walder. Postcolonial Literature in English. Blackwell, 1998.
17. Colonial Discourse and Postcolonial Theory. Eds. P. Williams and L. Chrisman. Harvester Wheatsheap, 1994.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 60
Sunum 1 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. X
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. X
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. X
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. X
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 15 3 45
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 128