AKTS - Viyana Secession

Viyana Secession (MMR523) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Viyana Secession MMR523 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Doktora
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Şule Pfeiffer Taş
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı 1900 yılı civarında mimarlık ve sanatta Viyana Secession hareketinin oluşumunu ve neo klasik yaklaşımdan yeni/özgür sanata geçiş sürecini toplumsal değişim bağlamında irdeleyerek modernizme etkilerini anlamak
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • - Avrupa’da 19. yy. daki mimarlık ve sanat bağlamında kimlik sorgulaması yapar. -Viyana’da sosyo-politik değişimler ve mimarlık, kent, tasarım ve sanata yansımalarını tanır. -Viyana Secession akımının kurucusu olan mimar, tasarımcı, sanatçılarını ve eserlerini bilir. -Viyana Secession hareketinin Avrupa’da etkileri ve yeni/özgür sanat Jugendstil/Art Nouveau içindeki yerini anlar. -Modernizm ve Viyana Secession hareketi ilişkisini kavrar.
Dersin İçeriği 1897 yılında Viyana'da kurulan "Wiener Secession'' akımının ortaya çıkışı, felsefesi, dünyaya yayılması, Gustav Klimt, Joseph Maria Olbrich, Otto Wagner, Josef Hoffmann vb. mimar ve sanatçılar, eserleri, 1903 `Wiener Werkstaette/Viyana Atölyeleri kuruluşu ve günümüze kadar yansımaları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders hakkında bilgi
2 Viyana Secession hareketinin ortaya çıkış süreci; Viyana Habsburg İmparatorluğu, kent ve mimarlık
3 19.yy.da Viyana’da mimarlık ve sanat; Klasisizmden Ring caddesine (1790-1890)
4 1900 civarında Viyana’da kültür, mimarlık ve sanat; Viyana kenti ve kentlileri; kentsel gelişim
5 Gesamtkunstwerk/Bütüncül Sanat Felsefesi ; Mimarlık, Resim, Heykel, Mobilya, Seramik, Moda, Aksesuar, Grafik Tasarımları ve Viyana Secession akımının kurucuları: Gustav Klimt, Koloman Moser, Carl Moll, Joseph Maria Olbrich, Josef Hoffmann
6 Gesamtkunstwerk/Bütüncül Sanat Felsefesi ; Mimarlık, Resim, Heykel, Mobilya, Seramik, Moda, Aksesuar, Grafik Tasarımları ve Viyana Secession akımının kurucuları: Gustav Klimt, Koloman Moser, Carl Moll, Joseph Maria Olbrich, Josef Hoffmann
7 Gesamtkunstwerk/Bütüncül Sanat Felsefesi ; Mimarlık, Resim, Heykel, Mobilya, Seramik, Moda, Aksesuar, Grafik Tasarımları ve Viyana Secession akımının kurucuları: Gustav Klimt, Koloman Moser, Carl Moll, Joseph Maria Olbrich, Josef Hoffmann
8 Uluslar arası etkileşimler ve Viyana Atölyelerinin Kuruluşu (1903); mimarlık ve sanat eserleri
9 Uluslar arası etkileşimler ve Viyana Atölyelerinin Kuruluşu (1903); mimarlık ve sanat eserleri
10 Mimaride ve tasarımda modernizmin öncüleri; Otto Wagner, Adolf Loos ve Viyana Secession
11 Mimaride ve tasarımda modernizmin öncüleri; Otto Wagner, Adolf Loos ve Viyana Secession
12 Sunumlar
13 Sunumlar
14 Sunumlar
15 Sunumlar
16 Sunumlar

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Fahr-Becker, Gabriele, (hrg.von Angelika Taschen), Wiener Werkstaette 1903-1932, Köln: Taschen 2008.
2. Sarnitz, August, Josef Hoffmann 1870-1956,Im Universum der Schönheit, Köln: Taschen Verlag. 2007
3. Sarnitz, August, Otto Wagner 1841-1918 Wegbreiter der modernen Architektur, Köln: Taschen Verlag. 2005.
4. Toman, Rolf, (Hrsg.), Wien Kunst und Architektur, Köln: Tandem 2008.
5. Vergo, Peter. Art in Vienna. London: Phaidon Press Limited. 1975.
6. Varnedore, Kirk. Vienna 1900: Art, Architecture and Design. New York: The Museum of Modern Art. 1986.
7. West, Shearer. Fin de Siecle: Art and Society in an Age of Uncertainty. New York: The Overlook Press. 1994
8. Schorske, Carl E. Vienna: Politics and Culture. New York: Vintage Books. 1980

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 60
Sunum 1 40
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri - -
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mimarlığın temel alanlarında, eğitimi sürecinde edindiği bilimsel süreç becerilerini uygular. X
2 Mimarlık veya kent alanına ilişkin bir araştırma problemi oluşturur, hipotez geliştirir, nitel/nicel yöntemlerle sonuca ulaşır.
3 Mimarlık ve kent alanında yeni bir kuram/yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygular.
4 Mimarlık alanının toplumsal yaşam ile etkileşimini dikkate alarak mevcut ve yeni bilgilere eleştirel ve sistematik bir biçimde yaklaşır, mesleki sorumluluklarının farkında olur.
5 Alanında özgün, yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretir.
6 Alanında yeni fikirlerin ve karmaşık sorunların/fikirlerin farkında olur, analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. X
7 Alanında sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini etkin biçimde kullanarak alanıyla ilgili bilimsel bilgi aktarır. X
8 Alanında bir akademik araştırmayı sistematik olarak tamamlar, ulusal ve uluslararası ortamlarda yayın yapar. X
9 Mimarlığın farklı disiplinler ile geniş ilişkisinin farkında olarak disiplinler arası, disiplinler ötesi ve disiplinler üstü çalışır, sorumluluk alır, inisiyatif kullanır. X
10 Alanındaki sosyo-ekonomik, sosyo-kültürel, sosyo-politik ve teknolojik, sorunlarla ve gelişmelerle ilgili bilimsel araştırma yapar, uygulama süreçlerine katkıda bulunur. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 12 2 24
Sunum/Seminer Hazırlama 1 22 22
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 31 31
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 125