AKTS - Kültürel Miras Yönetimi
Kültürel Miras Yönetimi (ICM527) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kültürel Miras Yönetimi | ICM527 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Kültürel mirasın kapsamı, korunması, tanıtımı, yönetimi konularında bilgi edinilerek sorunların koruyarak çözümüne yönelik beceri geliştirmek |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Kültürel miras kapsamındaki kaynakların araştırılması, korunması, tanıtımı ve yönetilmesi; uluslararası ve ulusal kurumlar, bu kaynakların yönetimini etkileyen konuyla ilgili kanunlar ve kararlar; kültürel miras tanımlanması ve yönetimi ile ilgili kuramsal ve yöntemsel yaklaşımlar; kültürel miras ile kültür ekonomisi-endüstrisi ilişkisi üzerinde du |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin amacı, kapsamı, yöntemi ve kaynaklar hakkında bilgi; İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı ile Kültürel Miras Yönetimi İlişkisi | Ders hakkında ön bilgi toplama |
| 2 | Kültürel Miras Kavramı - Tanımlamalar | Konular hakkında okuma |
| 3 | Kültürel Mirasın Korunması ve Sürdürebilirlik; Kanunlar, Yönetmelikler, Antlaşmalar vb. | Konular hakkında okuma |
| 4 | Kültürel Miras Kaçakçılığı | Konular hakkında okuma |
| 5 | Kültür Ekonomisi- Endüstrisi ve Kültürel Miras İlişkisi | Konular hakkında okuma |
| 6 | Sitler; Tarihi Doku, Koruma, Kullanım-Sürdürebilirlik | Konular hakkında okuma |
| 7 | UNESCO Dünya Kültür Mirası ve Alan Yönetimi | Konular hakkında okuma |
| 8 | Müzeler- Koruma- Sergileme | Konular hakkında okuma |
| 9 | Örenyerleri ve Açık Hava Müzeleri | Konular hakkında okuma |
| 10 | Mimari Mirasın Etkinlikler için Kullanımı | Konular hakkında okuma |
| 11 | Mimari Mirasın Yeni İşlevlendirilmesi | Konular hakkında okuma |
| 12 | Endüstriyel Miras ve Koruma | Konular hakkında okuma |
| 13 | Sunumlar | Konular hakkında okuma ve sunum hazırlama |
| 14 | Sunumlar | Konular hakkında okuma ve sunum hazırlama |
| 15 | Sunumlar | Konular hakkında okuma ve sunum hazırlama |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. AHUNBAY, Z.,Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul 1996 |
|---|---|
| 2. ARTUN A., Müze ve Modernlik, Tarih Sahneleri Sanat Müzeleri I, İstanbul 2006. | |
| 3. FEILDEN B., J. JOKILETHO, Management Guidelines for World Cultural Heritage Sites, ICCROM Roma 1993. | |
| 4. KARAKAŞ, T., Taşınır ve Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıkları Mevzuatı, Ankara 1997. | |
| 5. KRINZINGER, F. (Hrsg.), Ein Dach für Ephesos/Efes için Bir Çatı SoSchrÖAI 34, Wien 2000. | |
| 7. PULHAN G., (ed.) Dünya Mirasında Türkiye, Ankara 2006. | |
| 8. BEKTAŞ, C., Koruma, Onarım, İstanbul 2001. | |
| 9. KUBAN, D., Türkiye’de Kentsel Koruma, Kent Tarihleri ve Koruma Yöntemleri, İstanbul 2001. | |
| 10. MADRAN E., Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Kültür Varlıklarının Korunmasına İlişkin Tutumlar ve Düzenlemeler, Ankara 2002. | |
| 10. ÖZDEMİR, N., Kültür Ekonomisi ve Endüstrileri ile Kültürel Miras Yönetimi İlişkisi, Milli Folklor, 2009, 84, 72-86. | |
| 11. TUNG, A.M., Preserving the Worlds Great Cities: The Destruction and Renewal of the Historic Metropolis, London 2001. | |
| 12. WEHDORN, M. et al: Das historische Zentrum: Weltkulturerbe der UNESCO. Eine Dokumentation von Manfred Wehdorn, Wien 2004 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | 1 | 20 |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 60 |
| Sunum | 1 | 20 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | - | - |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Mimarlığın temel alanlarında, eğitimi sürecinde edindiği bilimsel süreç becerilerini uygular. | |||||
| 2 | Mimarlık veya kent alanına ilişkin bir araştırma problemi oluşturur, hipotez geliştirir, nitel/nicel yöntemlerle sonuca ulaşır. | |||||
| 3 | Mimarlık ve kent alanında yeni bir kuram/yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygular. | |||||
| 4 | Mimarlık alanının toplumsal yaşam ile etkileşimini dikkate alarak mevcut ve yeni bilgilere eleştirel ve sistematik bir biçimde yaklaşır, mesleki sorumluluklarının farkında olur. | |||||
| 5 | Alanında özgün, yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretir. | |||||
| 6 | Alanında yeni fikirlerin ve karmaşık sorunların/fikirlerin farkında olur, analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |||||
| 7 | Alanında sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini etkin biçimde kullanarak alanıyla ilgili bilimsel bilgi aktarır. | |||||
| 8 | Alanında bir akademik araştırmayı sistematik olarak tamamlar, ulusal ve uluslararası ortamlarda yayın yapar. | |||||
| 9 | Mimarlığın farklı disiplinler ile geniş ilişkisinin farkında olarak disiplinler arası, disiplinler ötesi ve disiplinler üstü çalışır, sorumluluk alır, inisiyatif kullanır. | |||||
| 10 | Alanındaki sosyo-ekonomik, sosyo-kültürel, sosyo-politik ve teknolojik, sorunlarla ve gelişmelerle ilgili bilimsel araştırma yapar, uygulama süreçlerine katkıda bulunur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | 1 | 15 | 15 |
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 2 | 20 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 28 | 28 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
