AKTS - Yapı Bilimleri Çalıştayı

Yapı Bilimleri Çalıştayı (MMR650) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Yapı Bilimleri Çalıştayı MMR650 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
-
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Doktora
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Yrd. Doç. Dr. Filiz Koçyiğit
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Seçilen doktora konusu kapsamında yapıya ait teknolojik sorunları (alt sistemleri ve bileşenlerini, yapım yöntemlerini) çözmeyi ve geliştirmeye yönelik seçenek üretmeyi öğrenir. Öğrendiği ve araştırarak yorumladığı bilgilerin uygulamasını verilen problem yoluyla yapar.
Dersin İçeriği Yapı-çevresel etmenler ilişkisi; farklı ölçeklerdeki tasarım ve yapılabilirlikler üzerine uygulamalar; bilgiye ulaşım ve yorumlama pratiği; doktora öğrencilerinin konuları ile ilgili yapacakları araştırmaların yorumu, kuramsal bilgi aktarımı, yaptırılacak uygulamaların eleştirilmesi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tez konusu üzerinde tartışma Öneri 1 ön çalışma
2 Tez konusu üzerinde tartışma Öneri 2 ön çalışma
3 Tez konusu üzerinde tartışma Öneri 3 ön çalışma
4 Tez konusu üzerinde tartışma Öneri 4 ön çalışma
5 Bayram tatili
6 seç İlen öneri üzerinde yapı sistem ve alt sistemlerinin irdelenmesi seç İlen öneri üzerinde yapı sistemlerinin tasarlanması
7 seç İlen öneri üzerinde yapı elemanlarını analitik irdelenmesi seç İlen öneri üzerinde yapı elemanlarının tasarlanması
8 yapıya ait teknolojik sorunları (alt sistemleri ve bileşenlerini, yapım yöntemlerini) çözme ve geliştirmeye çalışmalar yapıya ait teknolojik sorunları (alt sistemleri ve bileşenlerini, yapım yöntemlerini) çözme ve geliştirmeye çalışmalar
9 Yapı-çevresel faktörler ilişkisi seçilen konu üzerinde tartışma Konunun araştırması
10 Farklı ölçeklerdeki tasarım ve yapılabilirlikleri uygulama ödevlerlerle pekiştirme
11 Ön sunum Konunun araştırması
12 Tez konusunun tartışılması 2 Konunun araştırması
13 Tez konusunun tartışılması 3 Konunun araştırması
14 Tez konusunun sunum hazırlığı Konunun araştırması
15 Tez konusunun sunum hazırlığı Sunum çalışması
16 sunum

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Koçyiğit, Filiz Bal, A comperative study on acoustic properties of renovated historic school buildings and new school buildings., Atılım Üniversitesi Yayınları, 2013. ISBN 9789756707470.
2. Ching, Francis D.K., Winkel,Steven R. Building Codes Illustrated, John Willey &Sons,Inc, 2003. ISBN 0-471-09980-5
3. Foster,Jack Stroud, Mitchell’s Building Series: Structure and Fabric Part I. Pearson Education Ltd. Harlow,England, 1997. ISBN 0-582-40447-9
4. .) Foster,Jack Stroud, Harington, Raymond, Mitchell’s Building Series: Structure and Fabric Part 2. Pearson Education Ltd. Harlow,England 1997. ISBN 0-582-40520-3
5. Ching, Francis D.K., Adams, Cassandra Building Construction Illustrated, Van Nostrand Reinhold, New York, 1991. ISBN 0-471-35898-3

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 13 25
Sunum 2 75
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri - -
Toplam 15 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak.
2 Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
3 Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek.
4 Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek.
5 Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
6 Alanında araştırma yöntemleri kullanında ileri düzey beceriler kazanmak.
7 Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak.
8 Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek.
9 Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek.
10 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek.
12 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek.
13 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
14 Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.
15 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
16 Alanındaki toplumsal, bilişimsel, kültürel ve etik sorunlarla ilgili çözüm bulma süreçlerine katkıda bulunma ve bu değerlerin gelişmesini destekleme.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 15 3 45
Sunum/Seminer Hazırlama 2 18 36
Projeler
Raporlar
Ödevler 15 3 45
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 126