AKTS - Yapı Bilimleri Çalıştayı
Yapı Bilimleri Çalıştayı (MMR650) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yapı Bilimleri Çalıştayı | MMR650 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Seçilen doktora tez konusu üzerinde yapılan çalışmalarda yapı bilimleri ile ilgili araştırmalar ve temel kavramları oluşturmak. Yapı sistem ve alt sistemlerini, yapı elemanlarını analitik irdelemek, tasarım ve uygulamasını gerekli süreç ve ölçeklerde öğretmek. Bunların yapı tasarımı sürecindeki belirleyiciliğini ortaya çıkarır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Yapı-çevresel etmenler ilişkisi; farklı ölçeklerdeki tasarım ve yapılabilirlikler üzerine uygulamalar; bilgiye ulaşım ve yorumlama pratiği; doktora öğrencilerinin konuları ile ilgili yapacakları araştırmaların yorumu, kuramsal bilgi aktarımı, yaptırılacak uygulamaların eleştirilmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tez konusu üzerinde tartışma | Öneri 1 ön çalışma |
2 | Tez konusu üzerinde tartışma | Öneri 2 ön çalışma |
3 | Tez konusu üzerinde tartışma | Öneri 3 ön çalışma |
4 | Tez konusu üzerinde tartışma | Öneri 4 ön çalışma |
5 | Tez konusu üzerine tartışma | Öneri 5 ön çalışma |
6 | Seçilen öneri üzerinde yapı sistem ve alt sistemlerinin irdelenmesi | Seçilen öneri üzerinde yapı sistemlerinin tasarlanması |
7 | Seçilen öneri üzerinde yapı elemanlarını analitik irdelenmesi | Seçilen öneri üzerinde yapı elemanlarının tasarlanması |
8 | Yapıya ait teknolojik sorunları (alt sistemleri ve bileşenlerini, yapım yöntemlerini) çözme ve geliştirmeye çalışmalar | Konunun araştırması |
9 | Yapı-çevresel faktörler ilişkisi seçilen konu üzerinde tartışma | Konunun araştırması |
10 | Farklı ölçeklerdeki tasarım ve yapılabilirlikleri uygulama | Ödevlerlerle pekiştirme |
11 | Ön sunum | Konunun araştırması |
12 | Tez konusunun tartışılması 2 | Konunun araştırması |
13 | Tez konusunun tartışılması 3 | Konunun araştırması |
14 | Tez konusunun sunum hazırlığı | Konunun araştırması |
15 | Tez konusunun sunum hazırlığı | Sunum çalışması |
16 | Genel Değerlendirme/Final Jüri |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Koçyiğit, Filiz Bal, A comperative study on acoustic properties of renovated historic school buildings and new school buildings., Atılım Üniversitesi Yayınları, 2013. ISBN 9789756707470. |
---|---|
2. Ching, Francis D.K., Winkel,Steven R. Building Codes Illustrated, John Willey &Sons,Inc, 2003. ISBN 0-471-09980-5 | |
3. Foster,Jack Stroud, Mitchell’s Building Series: Structure and Fabric Part I. Pearson Education Ltd. Harlow,England, 1997. ISBN 0-582-40447-9 | |
4. Foster,Jack Stroud, Harington, Raymond, Mitchell’s Building Series: Structure and Fabric Part 2. Pearson Education Ltd. Harlow,England 1997. ISBN 0-582-40520-3 | |
5. Ching, Francis D.K., Adams, Cassandra Building Construction Illustrated, Van Nostrand Reinhold, New York, 1991. ISBN 0-471-35898-3 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 13 | 25 |
Sunum | 2 | 75 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 16 | 150 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mimarlığın temel alanlarında, eğitimi sürecinde edindiği bilimsel süreç becerilerini uygular. | X | ||||
2 | Mimarlık veya kent alanına ilişkin bir araştırma problemi oluşturur, hipotez geliştirir, nitel/nicel yöntemlerle sonuca ulaşır. | |||||
3 | Mimarlık ve kent alanında yeni bir kuram/yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygular. | X | ||||
4 | Mimarlık alanının toplumsal yaşam ile etkileşimini dikkate alarak mevcut ve yeni bilgilere eleştirel ve sistematik bir biçimde yaklaşır, mesleki sorumluluklarının farkında olur. | X | ||||
5 | Alanında özgün, yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretir. | |||||
6 | Alanında yeni fikirlerin ve karmaşık sorunların/fikirlerin farkında olur, analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | X | ||||
7 | Alanında sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini etkin biçimde kullanarak alanıyla ilgili bilimsel bilgi aktarır. | X | ||||
8 | Alanında bir akademik araştırmayı sistematik olarak tamamlar, ulusal ve uluslararası ortamlarda yayın yapar. | X | ||||
9 | Mimarlığın farklı disiplinler ile geniş ilişkisinin farkında olarak disiplinler arası, disiplinler ötesi ve disiplinler üstü çalışır, sorumluluk alır, inisiyatif kullanır. | |||||
10 | Alanındaki sosyo-ekonomik, sosyo-kültürel, sosyo-politik ve teknolojik, sorunlarla ve gelişmelerle ilgili bilimsel araştırma yapar, uygulama süreçlerine katkıda bulunur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 12 | 24 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 6 | 5 | 30 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü | 125 |