ECTS - - Yazılım Mühendisliği Tezli Y.Lisans

Zorunlu Bölüm Dersleri

MDES600 - Araştırma Yöntemleri ve İletişim Becerileri (3 + 0) 5

Titiz, bilimsel araştırma, özellikle tez veya doktora tezleri; literatür taraması; anketler; meta-analizler; deneysel araştırma tasarımı; araştırma sorularının hazırlanması; teori tasarlanması; nitel ve nicel verilerin toplanması ve analiz metotları; geçerlilik; güvenilirlilik; nirengi; bulguların tasarımı; araştırma önerisinin yazılması ve yayın

SE550 - Yazılım Mühendisliği (3 + 0) 5

Yazılım mühendisliğine ve ilgili konulara giriş; yazılım süreç ve proje metrikleri; proje planlama; zamanlama ve takip etme; konfigürasyon yönetimi; yazılım kalite güvence; gereksinim analizi; veri akış diyagramları ve ilgili konular; tasarım kavramları ve yöntemleri; geliştirme; test yöntemleri ve stratejileri; nesneye yönelik kavramlar ve prensip

SE554 - Yazılım Kalite Yönetimi (3 + 0) 5

Yazılım kalite ve güvencesine giriş; yazılım kalite metrikleri; yazılım kalite güvencesi oluşturmak; konfigürasyon yönetimi; yazılım onaylama ve doğrulama; gözden geçirme, denetim ve kontrol; yazılım süreçlerinin geliştirme modelleri; yazılım test stratejileri ve test teknikleri; yazılım süreç geliştirme ve kalite metrikleri üzerine örnek çalışmala

SE589 - Mezuniyet Semineri (0 + 0) 5

Yazılım tasarım ve geliştirme; proje belgeleme; literatür taraması ve yazılım geliştirme süreçlerini gerçekleştirme; her bir yüksek lisans öğrencisi, tez sunumundan en az bir dönem önce tez çalışması ile ilgili bir seminer vermek durumundadır.

SE597 - Yüksek Lisans Tezi (0 + 0) 80

Problem tanımı ve analizi; araştırma metodolojileri; literatür tarama; sistem geliştirme yaşam döngüsü; gereksinim analizi; tasarım; sınama; tez belgeleme.

Seçmeli Dersler

CMPE312 - Görsel Programlama (2 + 2) 5

Nesne yönelimli programlaya tekrar bakış; görsel programlamanın temel taşları: değer türleri, operatör yeniden tanımlama, olağandışı durum ve olay işleme; grafiksel kullanıcı arayüzü çerçeve yapılarını kullanım; dosya ve XML tabanlı verilerle çalışma.

CMPE318 - Java Programlama (2 + 2) 5

Java teknolojisi, nesneye yönelik programlama, objeler, sınıflar, modülerlik, sarmalama, çokbiçimlilik, Java öğeleri ve kuraldışı durumlar, atık toplayıcısı, sınıflar, miras ve arayüzler, koleksiyon çerçeve yapısı, girdi/çıktı çerçeve yapısı, grafik arayüz çerçeve yapısı, iş parçacıkları.

CMPE341 - Veritabanı Tasarım ve Yönetimi (3 + 2) 7

Veritabanı sistemleri kavramları, varlık-ilişki (Vİ) ve genişletilmiş varlık-ilişki (GVİ) ile veri modellemesi, ilişkisel veri modelleme, dosya organizasyonu ve indeksleme yapıları, ilişkisel cebir, yapısal sorgulama dili (SQL); veritabanı tasarımı: fonksiyonel bağımlılık ve tablo normalizasyonu, veritabanı yönetimine giriş.

CMPE363 - Makine Öğrenmesine Giriş (2 + 2) 5

Yapay Zeka, Makine öğrenmesi, Denetimli Denetimsiz öğrenme, İkili Sınıflandırma, Çoklu Sınıflandırma, Kestirim, Kümeleme, Modellerin başarımını ölçmek

CMPE376 - Bilgisayar Oyunları ve Simulasyon (2 + 2) 5

Oyunların tarihçesi ve oyunlardaki mevcut yaklaşımlar, tasarım ve geliştirmedeki temel kavramlar, ticari oyunların değerlendirilmesi, temel oyun tasarım konuları, fizik ve matematik kurallarının oyunlarda kullanılması, temel bilgisayar grafik kavramlarının oyunlarda kullanılması, insan bilgisayar etkileşimi konularının oyunlarda kullanılması.

CMPE555 - Öneri Sistemlerine Giriş (3 + 0) 5

Öneri sistemlerinin temel kavramları, işbirliğine dayalı filtreleme algoritmaları, içeriğe dayalı öneri algoritmaları, bilgiye dayalı öneri üretme algoritmaları ve karma/hibrit öneri algoritmaları, öneri sistemlerini değerlendirme ölçütleri, kişiselleştirilmiş öneriler oluşturmak için bir öneri sistemi uygulaması geliştirilmesi.

CMPE572 - Hesaplama Teorisinin Temelleri (3 + 0) 5

Hesaplama modelleri, Church-Turing tezi, karar verilebilirlik, karar verilemezlik, özyinelemeli numaralandırılabilme, zaman karmaşıklığı, P ve NP sınıfları, yer karmaşıklığı, LOGSPACE, PSPACE-tamlığı.

ISE414 - Bilgisayar Suçları (3 + 0) 5

Bilgisayar suçları, suçtan hasar görme, bilgi risk yönetimi, elektronik dolandırıcılık, bilgisayar virüsleri ve solucanları, bilgisayar suçları yasaları.

ISE424 - Uzaktan Eğitim ve E-Öğrenme (3 + 0) 5

Uzaktan eğitim ve e-öğrenmenin tanımları, tarihçesi ve kuramları; öğretim tasarımı, uzaktan eğitimde kullanılan araç ve teknolojiler, çoklu ortamdan öğrenme. bilgisayar-destekli işbirlikli öğrenme, öğrenme yönetim sistemleri. yeni gelişmeler ve yönelimler.

ISE516 - İş Süreci Yönetimi (3 + 0) 5

Bu dersin amacı, iş süreci yönetiminin (BPM) temel kavramlarını ve iş süreç yönetiminin, ihtiyaçları sürekli değişen ortamlarda nasıl kullanılacağını öğretmektir.

ISE554 - E-Devlette BT Stratejileri (3 + 0) 5

e-devletin teorik altyapısı, e-devletin kullanımı: yerel ve global; e-devlet sistemlerinin gerçeklenmesinde teknik ve organizasyonel yaklaşımlar ve sosyoteknolojik metodolojiler; kurumsal mimariler, referans modeller ve çerçeve yapılar: Zachman, TOGAF, MoDAF ve DoDAF; birlikte çalışabilirlik standartları: yerel profil ile karşılaştırmalı eGIF, EIF,

ISE555 - BT Ekonomisi (3 + 0) 5

Ekonomi ve muhasebenin temelleri; stratejik karar verme; dış kaynak kullanımı; proje değerlendirme teknikleri; BT operasyonel bütçesi: SaaS, fiyatlandırma modelleri; hizmet ekonomisi; maliyet takip ve yönetimi; BT harcamaları ve kadrosuna yönelik gösterge ve ölçümler; performans değerlendirmesi.

ISE563 - Uygulama Yönetimi (3 + 0) 5

Uygulama ve servis yönetimine giriş; servis kalitesi (QoS), ITIL ve COBIT, olay yönetimi; sorun yönetimi; konfigürasyon yönetimi; değişiklik yönetimi; versiyon yönetimi; hizmet yönetimi; mali yönetim; kapasite yönetimi; BT servislerinin devamlılık ve kullanılabilirlik yönetimi; güvenlik yönetimi; uygulama servis sağlayıcıları.

ISE564 - Bilgi Teknolojileri Mimarisi ve Danışmanlığı (3 + 0) 5

İş hedefleri ile bilgi teknolojilerinin girişimlerinin uyumu; verimlilik ve bilgi teknolojileri altyapısının etkinliği; kurumsal mimari; büyük ölçekli yazılım sistemi geliştime; ürün alternatifleri analizi; sistem entegrasyonu; etik ve mesleki gösterim.

SE328 - Algoritma ve Optimizasyon Yöntemleri (3 + 0) 5

Algoritma tasarımı ve analizi; algoritmaların matematiksel karmaşıklığı; master teoremi; azalt-ve-fethet; böl-ve-fethet; dönüştür-ve-fethet, bazı optimizasyon tekniklerine giriş; dinamik programlama; açgözlü tekniği; döngülü iyileştirme; algoritma güç sınırlamaları ile başa çıkma.

SE422 - Veri Bilimine Giriş (3 + 0) 5

Veri bilimi için Python programlama dili, veri elde etme, veri işleme, veri görselleştirme, veri biliminde vektörler ve matrisler, veri bilimi için istatistiksel kavramların incelenmesi, koşullu olasılık, Bayes teoremi, normal dağılım, tahmin, regresyon, sınıflandırma ve kümeleme.

SE427 - Blokzinciri ve Kriptopara Teknolojileri (2 + 2) 5

Giriş. Blokzincirinin Temelleri.Uzlaşma Algoritmaları.Kriptografi Temelleri. Blokzinciri Ağları.Blokzinciri Programlama. Blokzinciri İşlemleri, Madenciliği ve Cüzdanları. Akıllı Sözleşmeler. Kriptoparalar. Blokzinciri Uygulamaları. Yerinden Yönetime Geçiş. Blokzinciri Güvenliği.Yasal Görünüm,Finans ve Ekonomi. Blokzinciri Teknolojilerinin Geleceği

SE470 - Yazılım Geliştirmede Çevik Yöntemler (2 + 2) 5

Çevik yöntemlere giriş, eXtreme programlama (XP), Lean, Scrum, Crystal, Feature-driven Development (FDD), Kanban, dinamik sistemler geliştime yöntemi (DSDM), çevik yazılım yöntemlerinde mimari ve tasarım konuları.

SE544 - Yazılım Mühendisliğinin Bilişsel Yönleri (3 + 0) 5

Bilişsel bilimler ve metodlarına giriş; yazılım mühendisliği ile ilgili bilişsel süreçler (bellek, uzmanlık, dikkat, karar verme ve problem çözme, takımsal biliş); temel deneysel tasarım; yazılım mühendisliğinin bilişsel yönleri üzerine yapılmış örnek araştırmaların incelenmesi.

SE573 - Veri Analitiğinde Uygulamalı Makine Öğrenme (3 + 0) 5

Data istatistik hesapları; doğrusal ayırt edici analiz; karar verme ağaçları; yapay sinir ağları; Bayes öğrenme; veri mesafe ölçümleri; anlık ve takviyeli öğrenme; küme analizi; regresyon; destek vektör makinesi.