AKTS - Isıl Sistem Tasarımı
Isıl Sistem Tasarımı (ME408) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Isıl Sistem Tasarımı | ME408 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
(AE307 veya AE307 veya CE307) ve (ENE301 veya ENE302 veya ENE301) |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilerin termodinamik, akışkanlar mekaniği ve ısı transferi temel bilgilerini kullanmaları, gözden geçirmeleri ve anlamaları. Komple mühendislik sistemleri ve proseslerinde ısıl sistem elemanlarının analiz ve sentezini kavramaları ve deneyim sahibi olmaları. Herhangi bir tasarım dersi mühendislik uygulama programlarının geniş kullanımını sağlayarak yorucu olan elle çalışmayı minimuma indirerek interpolasyon iterasyon ve grafik vb. işlerin verimini maksimum yapmak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Systems design concepts, mathematical modeling, optimization methods, steady-state simulation of large systems, fans, pumps, heat exchangers, expanders, fluid in conduits, dynamic behavior of thermal systems. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Bölüm 1 |
2 | Tasarımda Temel Kavramlar | Bölüm 2 |
3 | Isıl Sistemlerin Modellenmesi | Bölüm 3 |
4 | Isıl Sistemlerin Modellenmesi | Bölüm 3 |
5 | Sayısal Modelleme ve Simülasyon | Bölüm 4 |
6 | Sayısal Modelleme ve Simülasyon | Bölüm 4 |
7 | Isıl Sistemin Kabul Edilebilir Tasarımı | Bölüm 5 |
8 | Isıl Sistemin Kabul Edilebilir Tasarımı | Bölüm 5 |
9 | Isıl Sistemin Kabul Edilebilir Tasarımı | Bölüm 5 |
10 | Ekonomik kavramlar | Bölüm 6 |
11 | Ekonomik kavramlar | Bölüm 6 |
12 | Optimizasyon için Problemin Formülasyonun | Bölüm 7 |
13 | Optimizasyon için Problemin Formülasyonun | Bölüm 7 |
14 | Lagrange Çarpanları | Bölüm 8 |
15 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları | Dönem İçi Konuların Tekrarı |
16 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları | Dönem İçi Konuların Tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Design and Optimization of Thermal Systems, 2nd Edition, Y. Jaluria, CRC Press, 2007 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Any mechanical engineering thermodynamics textbook |
3. Any heat transfer textbook |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 4 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi edinir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi kazanır. | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi kazanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi ve bireysel çalışma becerisi kazanır. | |||||
7 | a) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır, b) En az bir yabancı dil bilgisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır. | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık edinir ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |||||
9 | a) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. b) Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi kazanır. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır. | |||||
11 | a) Enerji Sistemleri Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri konusunda farkındalık kazanır. b) Çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 25 | 25 |
Raporlar | |||
Ödevler | 8 | 2 | 16 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 141 |