AKTS - Turizme Giriş
Turizme Giriş (TOUR101) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Turizme Giriş | TOUR101 | 1. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Dersin amacı turizme genel bir giriş ve temel kavramları açıklayarak turizm prensiplerini anlatmak. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Turizm endüstrisinin esasları, prensipleri ve pratikleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Turizme Giriş | Ders Dosyası |
| 2 | Turizm, Seyahat, Serbest Zaman ve Rekreasyon Kavramları. | Jafari Jafar Xiao Honggen (2016); Lowry Linda (2017) |
| 3 | Kitle Turizminin Gelişimi ve Turizm Sistemi | Holden (2005) blm 1 |
| 4 | Turizm Endüstrisi Tanım ve Kapsamı | Jafari Jafar Xiao Honggen (2016); Lowry Linda (2017) |
| 5 | Konaklama ve Yiyecek İçecek Sektörü | Robinson P. Lück M, Smith S. Ed (2013) Chapter 7 ve 8 |
| 6 | Ulaşım Sektörü | Robinson P. Lück M, Smith S. Ed (2013) Chapter 4 ve 5 |
| 7 | Seyahat Acenteliği ve Tur Operatörlüğü | Sharpley (2006) blm.10: |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Turist Mekanları (Destinasyon ve Çekim Yerleri) | Sharpley (2006) blm.4; Robinson P. Lück M, Smith S. Ed (2013) blm.9 Holden (2005) blm 1 |
| 10 | Turist Güdülenmesi ve Turizmin Toplumsal ve Psikolojik Etmenleri | Sharpley (2006) blm.4; Robinson P. Lück M, Smith S. Ed (2013) blm.9 Holden (2005) blm 1 |
| 11 | Turist Güdülenmesi ve Turizmin Toplumsal ve Psikolojik Etmenleri | |
| 12 | Turizm ile Çevre, Toplum ve Ekonomi İlişkisi | |
| 13 | Turizm ile Çevre, Toplum ve Ekonomi İlişkisi | Sharpley (2006) blm.4; Robinson P. Lück M, Smith S. Ed (2013) blm17,18,14, Holden (2005) blm 1 |
| 14 | Turist Güdülenmesi Modelleri (Dann ve Krippendorf’un Yaklaşımları) | Holden (2005) blm 1 |
| 15 | Genel Değerlendirme | |
| 16 | GENEL SINAV |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Jafari Jafar Xiao Honggen (2016) Encyclopedia of Tourism, Springer. |
|---|---|
| 2. Lowry Linda (2017) The Sage International Encyclopedia of Travel and Tourism, Sage. | |
| 3. Robinson P. Lück M, Smith S. Ed (2013) Tourism CABİ |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 15 | 20 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 15 |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 45 |
| Toplam | 19 | 115 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Turizm ve turizm işletmeciliği ile ilgili kuramlar, olgular ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir. | X | ||||
| 2 | Turizmin ekonomik, kültürel, toplumsal ve çevresel boyutları hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
| 3 | Genel işletmecilik ve ekonomi bilgisine sahip olur ve turizm işletmelerinde insan kaynakları yönetimi, yiyecek-içecek uygulamaları, muhasebe ve finans, yönetim ve pazarlama ve hizmet pazarlamasına yönelik stratejileri kavrar. | X | ||||
| 4 | Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri, toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerleri bilir ve buna uygun davranışlar geliştirir. | X | ||||
| 5 | İngilizce dilinde en az Avrupa dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. | X | ||||
| 6 | İngilizce dışında Rusça, Fransızca, Almanca veya İspanyolca dillerinden birinde Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. | X | ||||
| 7 | Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır; alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını kullanır | X | ||||
| 8 | Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili hizmet süreçlerini, tüketici ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda yerine getirir, geliştirir ve hizmet süreçlerini etkileyecek sorunlara çözüm önerir. | X | ||||
| 9 | Verilerden mesleki bilgi üretir, üretilen bilgileri sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir; araştırma yapma ve proje hazırlama becerisi kazanır ve sahip olduğu bilgileri sorunların çözümünde kullanarak kişisel ve mesleki gelişimini sürekli kılar. | X | ||||
| 10 | Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm sektörünün gerektirdiği şekilde özen gösterir. | X | ||||
| 11 | Yazılı, sözlü sözsüz ve görsel olarak etkili iletişim kurar sunum becerileri gösterir, ekip halinde ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. | X | ||||
| 12 | Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerden misafirlerle etkileşim kurar. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 5 | 1 | 5 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 98 | ||
