AKTS - Grafik Tasarımında Desen I
Grafik Tasarımında Desen I (GRT111) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Grafik Tasarımında Desen I | GRT111 | 1. Dönem | 2 | 2 | 0 | 3 | 7 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Desen Bilgisi kazandırma. Görsel algı yeteneğini geliştirme ve çizme yetisinin geliştirmek. Doğru görme ve doğru biçimlendirme, İfade edebilmek. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Doğadan obje etütleri; modelden desen çalışmaları: alçı büst, tors, canlı modelden desen çizimleri; gövdelerde hareket planları: gövde çizimleri, gövdenin kübist formu, geometrik, sadeleştirilmiş, hareketli ve fonksiyonlu figürler; portre çizimleri; figüre kimlik kazandırma; figüre hareket kazandırma; hızlı çizim teknikleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Desenin tanımı, plastik sanatlardaki yeri ve önemi, desen sanat tarihi. Çizgi araştırmaları Genel Sınav | Ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma ve çizim yapmaları sağlanacaktır. |
| 2 | Desende teknikler ve desen çizim aşamaları. Prizmatik obje çizimleri | Ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma ve çizim yapmaları sağlanacaktır. |
| 3 | Desende konular. Prizmatik obje çizimleri | Ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma ve çizim yapmaları sağlanacaktır. |
| 4 | Desen türleri. Yuvarlak çizgili obje çizimleri | Ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma ve çizim yapmaları sağlanacaktır. |
| 5 | Desende yöntemler. Yuvarlak çizgili obje çizimleri | Ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma ve çizim yapmaları sağlanacaktır. |
| 6 | Desende öğeler. İki ve daha fazla obje ile kompozisyon çalışmaları | Ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma ve çizim yapmaları sağlanacaktır. |
| 7 | Ara Değerlendirme | |
| 8 | Desende öğeler. Düz ve yuvarlak çizgili objelerin çizimi | Ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma ve çizim yapmaları sağlanacaktır. |
| 9 | Desende öğeler. Düz ve yuvarlak çizgili çok objeli çizimler | Ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma ve çizim yapmaları sağlanacaktır. |
| 10 | Desende kompozisyon. Tors çizimleri | Ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma ve çizim yapmaları sağlanacaktır. |
| 11 | Desende perspektif. Obje- mekân çizimlerinde kompozisyon | Ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma ve çizim yapmaları sağlanacaktır. |
| 12 | Desende anatomi. Tors Çizimi | Ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma ve çizim yapmaları sağlanacaktır. |
| 13 | Canlı model desen çizimi | Ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma ve çizim yapmaları sağlanacaktır. |
| 14 | Desende oranlar, hareket ve planlar. Canlı model desen çizimi | Ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma ve çizim yapmaları sağlanacaktır. |
| 15 | Canlı model desen çizimi | Ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma ve çizim yapmaları sağlanacaktır. |
| 16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. S. ETİKE, Desen, Ankara, 2001 |
|---|---|
| 2. İ. AVCI, Önce Desen Sonra Desen, İstanbul, 2001 | |
| 3. H .ÇELİK, Çizginin Gücü, İstanbul, 2003 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | 1 | 50 |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 5 | 20 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | - | - |
| Toplam | 7 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| 2 | Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir. | |||||
| 3 | İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | |||||
| 4 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. | X | ||||
| 5 | Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | |||||
| 6 | Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | |||||
| 7 | Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. | X | ||||
| 8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
| 9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi). | |||||
| 10 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||
| 11 | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. | X | ||||
| 12 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
| 13 | Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir. | |||||
| 14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 20 | 3 | 60 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 7 | 6 | 42 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 175 | ||
