AKTS - Grafik Tasarım II
Grafik Tasarım II (GRT202) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Grafik Tasarım II | GRT202 | 4. Dönem | 2 | 4 | 0 | 4 | 10 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| GRT201 |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Grafik Tasarım dersinin amacı, grafik anlatım dili; kavram, kavramın kullanılması, grafik resimleme dili içinde kavram, grafik anlatım teknikleri görsel malzeme ve tekniği ile incelenerek kavratmak ve uygulamalar yapmaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Temel grafik sembolleri üzerinden, grafik tasarımda hacim ve boyut algısı oluşturulması ve temel düzeyde logo çalışmaları için ön hazırlıklar; somut ve soyut kavramların temel grafik disiplin içerisinde görselleştirilmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin amacı, kapsamı, yöntemi ve kaynaklar hakkında bilgi. • Harflerden logo çalışmasına giriş • Harflerden logo çalışması devamı | Kurşun kalem, silgi, eskiz defteri getirir. |
| 2 | • Harflerden logo çalışması eskizlerinin seçilmesi • Harflerden logo çalışmasının tamamlanması | Rapido, mürekkep, fırça vb. malzemelerin getirilmesi. |
| 3 | • Renkli stilizasyona giriş • Renkli stilizasyon çalışması devamı | Guaj boya, fırça, palet, su kabı, Eskiz kağıdı ve kalemlerin getirilmesi. |
| 4 | • Renkli stilizasyon çalışması devamı • Renkli stilizasyon çalışmasının tamamlanması | Guaj boya, fırça, palet, su kabı, Eskiz kağıdı ve kalemlerin getirilmesi. |
| 5 | • İllüstrasyon çalışmasına giriş • İllüstrasyon çalışması devamı | Serbest boyama tekniği için kullanılacak malzemelerin getirilmesi |
| 6 | • İllüstrasyon çalışması devamı • İllüstrasyon çalışması devamı | Serbest boyama tekniği için kullanılacak malzemelerin getirilmesi |
| 7 | Ara Değerlendirme | Yedinci haftaya kadarki çalışmaların dosya hazırlığı. |
| 8 | • İllüstrasyon çalışması devamı • İllüstrasyon çalışmasının tamamlanması | Serbest boyama tekniği için kullanılacak malzemelerin getirilmesi |
| 9 | • Simetrik kompozisyon tasarımına giriş • Simetrik kompozisyon tasarımı devamı | Guaj boya, fırça, palet, su kabı, Eskiz kağıdı ve kalemlerin getirilmesi. |
| 10 | • Simetrik kompozisyon tasarımı devamı • Simetrik kompozisyon tasarımının tamamlanması | Guaj boya, fırça, palet, su kabı, Eskiz kağıdı ve kalemlerin getirilmesi. |
| 11 | • Fanzin çalışmasına giriş • Fanzin çalışması devamı | Dijital ya da analog, kullanılacak malzemelerin getirilmesi |
| 12 | • Fanzin çalışması devamı • Fanzin çalışması devamı | Dijital ya da analog, kullanılacak malzemelerin getirilmesi |
| 13 | • Fanzin çalışması devamı • Fanzin çalışmasının tamamlanması | Dijital ya da analog, kullanılacak malzemelerin getirilmesi |
| 14 | • Proje uygulama ve kritikleri. Final sınavına hazırlık ve revizyonlar | Onaltıncı haftaya kadarki çalışmaların dosya hazırlığı. |
| 15 | • Proje uygulama ve kritikleri. Final sınavına hazırlık ve revizyonlar | Onaltıncı haftaya kadarki çalışmaların dosya hazırlığı. |
| 16 | Genel Sınav | Çalışmaların dosya içinde teslimi |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Becer, E,(2015), İletişim ve Grafik Tasarım. Dost, Ankara. |
|---|---|
| 2. Becer, E,(2007), Modern Sanat ve Yeni Tipografi, Dost, Ankara. | |
| 3. Bektaş. D,(1992), Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişimi, Yapı Kredi , İstanbul | |
| 4. Adnan Turani, Dünya Sanat Tarihi, Ankara 2007. | |
| 5. E.H. Gombrich, Sanatın Öyküsü, İstanbul 2014. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 10 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 6 | 90 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | - | - |
| Toplam | 7 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| 2 | Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir. | |||||
| 3 | İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | |||||
| 4 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. | X | ||||
| 5 | Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | X | ||||
| 6 | Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | X | ||||
| 7 | Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. | X | ||||
| 8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
| 9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi). | |||||
| 10 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||
| 11 | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. | X | ||||
| 12 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||
| 13 | Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir. | X | ||||
| 14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 3 | 45 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | 6 | 15 | 90 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 10 | 10 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 250 | ||
