AKTS - Bilgisayar Oyunları İçin Karakter ve Sahne Tasarımı
Bilgisayar Oyunları İçin Karakter ve Sahne Tasarımı (GRT474) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilgisayar Oyunları İçin Karakter ve Sahne Tasarımı | GRT474 | Alan Seçmeli | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| GRT223 ve GRT226 |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bilgisayar oyunları için karakter ve sahne tasarlanması ve bunların hareketlendirilmesi |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Bir bilgisayar oyununun gerektirdiği oyun öğelerinin (game object) ve sahne (level) tasarımının teknik ve sanatsal bilgisi; oyun öğelerinin temel hareketleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Karakter ve Sahne Tasarımı hakkında teorik bilgilendirme ve görsel örnekler ile sunuş | Kaynak olarak verilen dökümanların incelenmesi |
| 2 | Karakter ve sahne tasarımı için 3ds Max programının arayüzünün tanıtımı ve örnek bir model oluşturma | Programın arayüzünün incelenmesi |
| 3 | Belirlenmiş bir konu dahilinde ilk low poly karakterin modellenmeye başlanması | Karakter için eskiz ön çalışmaları |
| 4 | Karakterlerin modellenmesine devam edilmesi ve detaylandırılması | Karakter modellemesi low poly tekniklerinin teorisi ön çalışmaları |
| 5 | Karakter için malzeme ve doku oluşturmak temel renk bilgisini kazandırmak | Malzeme, doku ve renk için dökümanların incelenmesi |
| 6 | Karakterin, malzeme ve doku ile kaplanması | Kaplama tekniklerinin teorik ön çalışması |
| 7 | Sınav öncesi genel tekrar ve modelleme uygulamaları | Genel tekrar |
| 8 | Birinci arasınav | Sınav süresi dahilinde bir oyun karakterinin modellenmesi ve malzeme ile kaplanması istenecektir |
| 9 | Sahne tasarımına giriş, oyun öğelerinin sahne ile uyumunun anlatımı, görsel örnekler ile sunuş | Sahne bilgisi teorisi dökümanlarının incelenmesi |
| 10 | Belirlenmiş bir konu dahilinde ilk sahnenin oluşturulması malzeme ile kaplanması ve sahne için diğer oyun öğelerinin modellenmesi | Low poly oyun öğelerinin modellenmesi ön çalışması |
| 11 | Sınav öncesi genel tekrar ve kaplama uygulamaları | Genel tekrar |
| 12 | 2. vize ara sınavı | Sınav süresi dahilinde bir sahne tasarlanması (modellenmesi) ve bunun malzeme ile kaplanması istenecektir |
| 13 | Oyun öğelerinin temel hareketlerinin oluşturulması (idle, walk, run, jump) | Duruş, yürüyüş, koşu, zıplama temel hareketlerinin |
| 14 | Kamera ve ışık bilgisine giriş, Sahne içinde kamera yaratımı ve sahne için doğru kamera açısının oluşturulması | Kamera açılarının incelenmesi ve ışığın sahne üzerindeki etkisinin teorik çalışması |
| 15 | Sınav öncesi genel tekrar | Genel tekrar |
| 16 | Final sınavı | Sınav süresi dahilinde öğrenciler, modelledikleri karakterlerini, modelledikleri sahne içinde, verilecek bir konu eşliğinde hareketlendirmeleri istenecektir |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 2. Autodesk 3ds Max 2015 Essentials: Autodesk Official Press |
|---|---|
| 3. 3ds Max Modeling for Games: Insider's Guide to Game Character, Vehicle, and Environment Modeling: Volume I , (Andrew Gahan) | |
| 4. Drawing Basics and Video Game Art: Classic to Cutting-Edge Art Techniques |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | 15 | 30 |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 4 | 20 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 20 |
| Toplam | 22 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| 2 | Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir. | |||||
| 3 | İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | |||||
| 4 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. | |||||
| 5 | Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | |||||
| 6 | Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | X | ||||
| 7 | Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. | |||||
| 8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
| 9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi). | |||||
| 10 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||
| 11 | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. | X | ||||
| 12 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
| 13 | Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir. | |||||
| 14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 16 | 3 | 48 |
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 2 | 20 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 4 | 4 | 16 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 154 | ||
