AKTS - Turizm İşletmeciliği

Turizm İşletmeciliği (TUR502) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Turizm İşletmeciliği TUR502 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Gürkan Küçükergib
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin amacı turizme genel bir giriş ve temel kavramları açıklayarak turizm prensiplerini anlatmak
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Turizmin temel kavramlarını açıklamak
  • Turizmin bütün ülkelerde önemli ekonomik bir faktör haline getirmenin yolları öğrenilir
  • Turizmin ekonomik, sosyo- kültürel ve çevresel etkilerini öğrenmek.
  • Turizm çekiciliklerini ve pazarlama stratejilerini öğrenmek
  • Turizmde gelecekteki eğilimleri ve sorunları öğrenmek
Dersin İçeriği Turizm endüstrisinin esasları, prensipleri ve pratikleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Turizme Giriş Ders dosyası
2 Turizm, Seyahat, Serbest Zaman ve Rekreasyon Kavramları. Jafari Jafar Xiao Honggen (2016); Lowry Linda (2017)
3 Kitle Turizminin Gelişimi ve Turizm Sistemi Holden (2005) blm 1
4 Turizm Endüstrisi Tanım ve Kapsamı Jafari Jafar Xiao Honggen (2016); Lowry Linda (2017)
5 Konaklama ve Yiyecek İçecek Sektörü Robinson P. Lück M, Smith S. Ed (2013) Konu 7 ve 8
6 Ulaşım Sektörü Robinson P. Lück M, Smith S. Ed (2013) konu 4 ve 5
7 Seyahat Acenteliği ve Tur Operatörlüğü Sharpley (2006) blm.10
8 Ara Sınav
9 Turist Mekanları (Destinasyon ve Çekim Yerleri) Sharpley (2006) blm.4; Robinson P. Lück M, Smith S. Ed (2013) blm.9 Holden (2005) blm 1
10 Turist Güdülenmesi ve Turizmin Toplumsal ve Psikolojik Etmenleri Sharpley (2006) blm.4; Robinson P. Lück M, Smith S. Ed (2013) blm.9 Holden (2005) blm 1
11 Turist Güdülenmesi ve Turizmin Toplumsal ve Psikolojik Etmenleri Sharpley (2006) blm.4; Robinson P. Lück M, Smith S. Ed (2013) blm.9 Holden (2005) blm 1
12 Turizm ile Çevre, Toplum ve Ekonomi İlişkisi Sharpley (2006) blm.4; Robinson P. Lück M, Smith S. Ed (2013) blm17,18,14, Holden (2005) blm 1
13 Turizm ile Çevre, Toplum ve Ekonomi İlişkisi Sharpley (2006) blm.4; Robinson P. Lück M, Smith S. Ed (2013) blm17,18,14, Holden (2005) blm 1
14 Turist Güdülenmesi Modelleri (Dann ve Krippendorf’un Yaklaşımları) Holden (2005) blm 1
15 Genel Değerlendirme
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Jafari Jafar Xiao Honggen (2016) Encyclopedia of Tourism, Springer.
Diğer Kaynaklar 2. Lowry Linda (2017) The Sage International Encyclopedia of Travel and Tourism, Sage.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 15 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 17 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin temel yaklaşımlara, kavramlara, kavramlar arası ilişkilere kuramsal ve uygulama düzeyinde yansımalarını da değerlendirecek seviyede hâkimdir.
2 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir.
3 Halkla ilişkiler ve reklamcılık kuram ve uygulamalarının uluslararası ve ulusal çevrede mevcut/olası durum ve sorunlara katkılarını değerlendirebilir.
4 Halkla ilişkiler mesleğinin etik ilkelerinin farkında olma ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olabilme
5 Kamusal iletişimi etkinleştirme, kamuoyu oluşumu, gündem belirleme, yaratma, yönlendirme ve yönetme konularında stratejik iletişim uygulamalarını planlayabilme ve uygulayabilme.
6 Kurumsal iletişim, kurum kimliği, kurum kültürü, kurumsal vatandaşlık, bağlılık, itibar, değer, sosyal sorumluluk, imaj yönetimi, ilişki yönetimi, algılama yönetimi, duygusal zeka, insan kaynağı vb. kavramlara yönelik sürdürülebilir gelişme ve kalite anlayışı oluşturabilme
7 Özel sektör, kamu sektörü ve sivil topluma yönelik iletişim metodolojisine sahip olabilme ve bunu pratik alanlarda kullanabilme
8 Halkla ilişkilerde kullanılan iletişim ortamlarına, medya ve tekniklere hakim olabilme ve bu bilgiyi etkinlik yönetimi alanında kullanabilme.
9 Sosyal bilimlere ilişkin verileri toplama, çözümleme, sonuçlara ulaşma ve bu sonuçları halkla ilişkiler alanında kullanabilme
10 Halkla ilişkiler ve tanıtım alanına ilişkin ulusal ve uluslararası Türkçe ve yabancı literatür tarayabilme ve disiplinle ilgili güncel bilgiye ulaşabilme.
11 Araştırma amacına yönelik uygun yöntem/teknik belirleyerek bilimsel nitelikli sonuçlara ulaşabilme
12 Sosyal bilimlere ilişkin verileri toplama, çözümleme, sonuçlara ulaşma ve bu sonuçları halkla ilişkiler alanında kullanabilme

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 10 160
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 185