AKTS - Aktif ve Pasif Otomobil Emniyeti
Aktif ve Pasif Otomobil Emniyeti (AE414) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Aktif ve Pasif Otomobil Emniyeti | AE414 | Alan Seçmeli | 3 | 1 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| MECE204 | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i |  | 
| Dersin Amacı | Giriş. Korunum kanunları ve Sınır şartları. Difüzyon problemleri için Sonlu Hacimler Metodu. Taşınım – Difüzyon problemleri için Sonlu Hacimler Metodu. Sürekli akışlarda basınç – hız çifti için çözüm algoritmaları. Diskritizasyon Denklemlerinin çözümü. Sürekli olmayan akışlar için Sonlu Hacimler Metodu. Sınır şartlarının uygulanması. Fluent ticari programıyla uygulama – Taşıtların aerodinamiği ve taşıtlarda hidrodinamik kontrol sistemleriyle alakalı örnek olay incelemesi. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | Otomobil emniyetine giriş; kaza çeşitleri; fren sistemleri; çekiş ve stabilite sistemleri; yolcu emniyet sistemleri; enerji emilimi/sönümleme; intrüksiyon direnci; hibrid, elektrikli ve alternatif yakıtlı araçlarda emniyet; otonom araçlar; gelişmekte olan emniyet teknolojileri. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Otomobil Emniyetine Giriş | Herhangi bir hazırlık gerekli değil. | 
| 2 | Kaza Çeşitleri | Moodle ders notları | 
| 3 | Fren Sistemleri | Moodle ders notları | 
| 4 | Çekiş ve Stabilite Sistemleri | Moodle ders notları | 
| 5 | Yolcu Emniyet Sistemleri | Moodle ders notları | 
| 6 | Enerji Emişi/Sönümleme | Moodle ders notları | 
| 7 | İntrusyon Direnci | Moodle ders notları | 
| 8 | Ara Sınav | Moodle ders notları | 
| 9 | Hibrid, Elektrikli ve Alternatif Yakıtlı Araçlarda Emniyet | Moodle ders notları | 
| 10 | Otonom Araçlar | Moodle ders notları | 
| 11 | Otonom Araçlar | Moodle ders notları | 
| 12 | Kaza testi standartları | Moodle ders notları | 
| 13 | Gelişmekte Olan Emniyet Teknolojileri | Moodle ders notları | 
| 14 | Dönem Özeti | Moodle ders notları | 
| 15 | Final Sınavı | Moodle ders notları | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Vehicle Dynamics, R. N. Jazar, Springer, 2nd Edition, 2014. | 
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 5 | 20 | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | 1 | 20 | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 | 
| Toplam | 8 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | İleri düzey hesaplama ve/veya imalat teknolojileri bilgilerini imalat mühendisliği problemlerini çözmede kullanma becerisi kazanır. | |||||
| 2 | İmalat teknolojilerine özgü sorunları analiz etme ve tanımlama yeteneğini kazanır. | |||||
| 3 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirir, model ve deney tasarlar ve gerçekleştirir. | |||||
| 4 | Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı kapsamlı bir imalat sistemini –yöntem, ürün veya cihaz geliştirme dâhil– ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında tasarlar ve üretir. | |||||
| 5 | İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını seçer ve kullanır. | |||||
| 6 | İmalat mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapar ve/veya yenilikçi imalat teknolojilerini kapsayan bir projeyi planlar ve gerçekleştirir. | |||||
| 7 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplar, analiz eder, eleştirel düşünür, yorumlar ve doğru kararlar alır. | |||||
| 8 | Çok disiplinli ve disiplin içi takımın bir üyesi veya bireysel olarak etkin çalışır; gerekli özgüveni ve örgütsel iş becerilerini gösterir. | X | ||||
| 9 | Sözlü ve yazılı olarak Türkçe ve İngilizcede etkin iletişim kurar. | |||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenir, bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler. | |||||
| 11 | İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik, iş güvenliği ve sosyal konular hakkında farkındalık gösterir ve sorumluluk bilinci taşır. | |||||
| 12 | Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek amacıyla, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanır; çözüm odaklı proje ve risk yönetimi yapar; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık gösterir. | |||||
| 13 | Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi edinir. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 0 | ||
