AKTS - Moleküler Farmakoloji ve Toksikoloji
Moleküler Farmakoloji ve Toksikoloji (CEAC511) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Moleküler Farmakoloji ve Toksikoloji | CEAC511 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Deney, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin temel amacı, biliçli ya da biliçsiz olarak özellikle de ticari amaçlı kullanılan doğal ya da sentetik kimyasalların oluşturduğu çevresel riskleri ve sonuçları hakkında farkındalığı artırmaktır. Ayrıca temel farmakoloji ve toksikoloji kavram ve mekanizmaları ile vücutta toksik maddelerin davranımları hakkında temel konuları sunuyor. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Toksikoloji ve farmakolojinin tarihi, toksikolojinin temelleri ve doz-cevap ilişkisi, toksik maddelerin doz ve alım yolları, toksik cevabı etkileyen faktörler, toksik cevap için metabolizma ve yapıyı etkileyen biyolojik ve kimyasal faktörler, bazı kimyasal kullanımlarının yarattığı toksik etkilerin örneklerle incelenmesi, bulgular ışığında kullanıl |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toksikoloji ve farmakolojinin tarihi | Ders notları |
2 | Toksikolojinin temelleri | Ders notları |
3 | Kitlesel Zehirlenmeler | Ders notları |
4 | Dünya Üzerinde kaydedilmiş kitle zehirlenmeleri ve örnek sunumları | Ders notları |
5 | Toksisite testleri | Ders notları |
6 | Doz-cevap ilişkisi ve ornek uygulamalar | Ders notları |
7 | Toksik maddelerin doz ve alım yolları | Ders notları |
8 | Toksik cevabı etkileyen faktörler: eğilim | Ders notları |
9 | Toksik cevabı etkileyen faktörler: metabolizma | Ders notları |
10 | ARA SINAV | |
11 | İlaç ve ksenobiyotikler için metabolik yollar | Ders notları |
12 | Toksik cevap için metabolizma ve yapıyı etkileyen biyolojik ve kimyasal faktörler | Ders notları |
13 | Gerçek yaşam örnekleri-1 makale sunumu | |
14 | Gerçek yaşam örnekleri-2 makale sunumu | |
15 | Gerçek yaşam örnekleri-3 makale sunumu | |
16 | FİNAL |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Gerekli dokümanlar ders esnasında verilecektir. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 1 | 10 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Kimya alanında ileri düzeyde araştırma yapar ve gerekli literatürü kavrar. | X | ||||
2 | Alanında ileri düzeyde bilimsel bir problemin tanımını yapabilir bu alanda beceri geliştirir ve çözüm için alternatif üretir. | X | ||||
3 | Bilimsel ve teknolojik deneyleri laboratuvar ve pilot çapta tasarlayıp gerçekleştirir, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
4 | Bağımsız araştırma yapabilme becerisi kazanır. | X | ||||
5 | Alanında ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel konferanslarda sunum yapma ve uluslararası dergilerde bilimsel yayın yayınlama becerisi kazanır. | X | ||||
6 | Bilim ve teknolojideki güncel gelişmeleri takip edebilmek için gereken bilgiye ulaşır ve bilimsel araştırma gerçekleştirme veya kimya alanına proje geliştirme becerisi kazanır. | X | ||||
7 | Çok disiplinli ortamda çalışır ve takım çalışmasına yatkın olur. | X | ||||
8 | Profesyonel ve mesleki sorumluluklarının bilincinde olur. Alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık kazanır ve sorumluluk bilinci ile hareket eder. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | 10 | 4 | 40 |
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 1 | 10 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 71 |