AKTS - Optoelektronik Malzemeler ve Cihazlar
Optoelektronik Malzemeler ve Cihazlar (CEAC555) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Optoelektronik Malzemeler ve Cihazlar | CEAC555 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu ders pratik organic optoelektronik cihazların davranımlarını belirleyen organik moleküllerin ve polimerlerin optik ve elektronik işlemlerini anlatır. Ayrıca bu ders malzemeleri, üretim aşamalarını ve aktif organik cihaz uygulamalarını tanımlar: organic fotovoltaik hücreler, ışık saçan diyotlar, akıllı camlar, alan etki transistörleri, hafıza cihazları, ve doğrusal olmayan optik cihazlar. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Elektronik ve optoelektronikler için organik malzemeler, iletken ve yarı iletken polimerler, organik alan-etki transistörleri, malzemelerde elektron taşınımı, p- ve n-tipi polimerler, organik küçük moleküller, organik ışık saçan diyotlar (LEDler), ışık saçım mekanizması, malzemelerde elektron ve boşluk taşınımı, ışıyan malzemeler, organik elektroni |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Elektronik ve Optoelektronikler için Organik Malzemeler | 1-24 |
| 2 | Elektronik ve Optoelektronikler için Organik Malzemeler | 24-46 |
| 3 | Elektronik ve Optoelektronikler için Organik Küçük Moleküllerin Ana Sınıfları | 129-172 |
| 4 | Konjüge Polimerlerin Ana Sınıfları ve Sentez Stratejileri | 173-210 |
| 5 | Düşük Enerji Aralıklı, İletken ve Şeffaf Polimerler, Optoelektronik Cihazlar için Konjüge Polimerler, Fulleren C60, ve Karbon Nanotüpler | 211-236, 237-262 |
| 6 | ARA SINAV | |
| 7 | Organik Alan-Etki Transistörleri için Moleküler Yarı-iletkenler | 287-318 |
| 8 | Polimerik Alan-Etki Transistörleri | 319-350 |
| 9 | Organik Moleküler Polimerik Işık Saçan Malzemeler ve Cihazlar | 351-372 |
| 10 | Polimerik Işık Saçan Malzemeler ve Cihazlar | 373-400 |
| 11 | Organik Fotovoltaik Malzemeler ve Cihazlar | 401-407 |
| 12 | Polimerik Fotovoltaik Malzemeler ve Cihazlar | 407-420 |
| 13 | Organik Elektrokromik Malzemeler ve Cihazlar Organik Hafıza Cihazları | 713-732 701-712 |
| 14 | Doğrusal Olmayan Optik Malzemeler ve Cihazlar | 420-572 |
| 15 | Student Oral Presentations | |
| 16 | FİNAL |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. H. Klauk (Ed.), Organic Electronics, Materials, Manufacturing and Applications, Wiley-VCH, 2006. |
|---|---|
| 2. S.-S. Sun, L.R. Dalton (Eds.), Introduction to Organic Electronic and Optoelectronic Materials and Devices, CRC Press, 2008. | |
| Diğer Kaynaklar | 3. K. Müllen, U. Scherf (Eds.), Organic Light Emitting Devices, Wiley-VCH, 2006. |
| 4. T. Blythe, D. Bloor, Electrical Properties of Polymers, Cambridge University Press, 2005. | |
| 5. . S.-S. Sun, N.S. Sariciftci, Organic Photovoltaics: Mechanisms, Materials and Devices, CRC Press, 2005. | |
| 6. C. Brabec, V. Dyakonov, J. Parisi, N. S. Sariciftci, Organic Photovoltaics: Concepts and Realization, Springer, 2003. | |
| 7. C. Kittel, Introduction to Solid State Physics, John Wiley and Sons, 2005. | |
| 8. M.J. Madou, Fundamentals of Microfabrication: The Science of Miniaturization, CRC Press, 2002. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | 1 | 30 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Kimya alanında ileri düzeyde araştırma yapar ve gerekli literatürü kavrar. | X | ||||
| 2 | Alanında ileri düzeyde bilimsel bir problemin tanımını yapabilir bu alanda beceri geliştirir ve çözüm için alternatif üretir. | X | ||||
| 3 | Bilimsel ve teknolojik deneyleri laboratuvar ve pilot çapta tasarlayıp gerçekleştirir, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
| 4 | Bağımsız araştırma yapabilme becerisi kazanır. | X | ||||
| 5 | Alanında ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel konferanslarda sunum yapma ve uluslararası dergilerde bilimsel yayın yayınlama becerisi kazanır. | X | ||||
| 6 | Bilim ve teknolojideki güncel gelişmeleri takip edebilmek için gereken bilgiye ulaşır ve bilimsel araştırma gerçekleştirme veya kimya alanına proje geliştirme becerisi kazanır. | X | ||||
| 7 | Çok disiplinli ortamda çalışır ve takım çalışmasına yatkın olur. | X | ||||
| 8 | Profesyonel ve mesleki sorumluluklarının bilincinde olur. Alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık kazanır ve sorumluluk bilinci ile hareket eder. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 16 | 16 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
