AKTS - Hastalıklarda Beslenme ve Diyet Tedavisi I
Hastalıklarda Beslenme ve Diyet Tedavisi I (NUT305) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Hastalıklarda Beslenme ve Diyet Tedavisi I | NUT305 | 5. Dönem | 3 | 2 | 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, yetişkin hastalıklarında beslenme terapisini kapsamaktadır. Yetişkin hastalıklarının tıbbi beslenme tedavisi konusunda teorik bilgi ve pratik uygulamaları öğrenmek ve deneyim kazanmak amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Şişmanlık, zayıflık, anorexia nervoza, blumia nervoza, diabetes mellitus, hipoglisemi, metabolik sendrom, kalp-damar hastalıkları, hipertansiyon, gastrointestinal sistem hastalıkları, enteral-parenteral beslenme, posa ve sağlıkla etkileşimi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yetişkin Hastalıklarında Tıbbi Beslenme Tedavisine Giriş - Değişim Listesi Temel İlkeleri | Dworatzek, P. D., Arcudi, K., Gougeon, R., Husein, N., Sievenpiper, J. L., & Williams, S. L. (2013). Nutrition therapy. Canadian Journal of Diabetes, 37(Suppl. 1), S45–S55. https://doi.org/10.1016/j.jcjd.2013.01.019 |
2 | Obezite ve Tıbbi Beslenme Tedavisi - Pratik 1 | Kaynak 1 bölüm 3 Obezitede Tıbbi Beslenme Tedavisi |
3 | Obezite ve Tıbbi Beslenme Tedavisi - Pratik 2 | Kaynak 1 bölüm 3 Obezitede Tıbbi Beslenme Tedavisi |
4 | Yeme Bozuklukları ve Tıbbi Beslenme Tedavisi - Pratik 3 | Kaynak 1 bölüm 4 Yeme Bozukluklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi |
5 | Diabetes Mellitus ve Tıbbi Beslenme Tedavisi - Pratik 4 | Kaynak 1 bölüm 5 Diabetes Mellitus'ta Tıbbi Beslenme Tedavisi |
6 | Diabetes Mellitus ve Tıbbi Beslenme Tedavisi - Pratik 5 | |
7 | Ara Sınav - Pratik 6 | |
8 | Diabetes Mellitus ve Tıbbi Beslenme Tedavisi - Pratik 7 | Kaynak 1 bölüm 5 Diabetes Mellitus'ta Tıbbi Beslenme Tedavisi |
9 | Kardiyovasküler Hastalıklar ve Tıbbi Beslenme Tedavisi - Pratik 8 | Kaynak 1 bölüm 6 Kardiyovasküler Hastalıklarda Tıbbi Beslenme Tedavisi |
10 | Kardiyovasküler Hastalıklar ve Tıbbi Beslenme Tedavisi - Pratik 9 | Kaynak 1 bölüm 6 Kardiyovasküler Hastalıklarda Tıbbi Beslenme Tedavisi |
11 | Metabolik Sendrom ve Tıbbi Beslenme Tedavisi - Pratik 10 | Kaynak 1 bölüm 7 Metabolik Sendromda Tıbbi Beslenme Tedavisi |
12 | Metabolik Sendrom ve Tıbbi Beslenme Tedavisi - Pratik 11 | Kaynak 1 bölüm 7 Metabolik Sendromda Tıbbi Beslenme Tedavisi |
13 | Gastrointestinal Sistem Hastalıkları ve Tıbbi Beslenme Tedavisi - Pratik 12 | Kaynak 1 bölüm 7 Gastrointestinal Sistem Hastalıklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi |
14 | Gastrointestinal Sistem Hastalıkları ve Tıbbi Beslenme Tedavisi - Pratik 13 | Kaynak 1 bölüm 7 Gastrointestinal Sistem Hastalıklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi |
15 | Genel Tekrar | |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Akbulut G., Aydın A., Clinical Nutrition in Adults, Istanbul Tıp Kitabevi |
---|---|
2. Lecture notes (will be downloadable from Moodle) | |
3. Mahan. KL., Escott-Stump S. editors. Krause’s Food. Nutrition & Diet Therapy. Philedelphia: Sounders Company. | |
4. Gibney MJ, Elia M, Ljungqvit O, Dowset J (edds). Clinical Nutrition. Blacwell Publishing. | |
Diğer Kaynaklar | 5. Güncel Makaleler/Articles |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 15 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 45 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 55 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 45 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Beslenme ve Diyetetik alanında güncel literatüre dayalı kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinir ve kullanır. | |||||
2 | Bireysel ve toplumsal düzeydeki beslenme sorunlarını tanımlar, analiz eder ve kanıta dayalı çözüm üretir. | X | ||||
3 | Bilimsel araştırmalarda veri toplar, analiz eder, yorumlar ve raporlar; ulusal/uluslararası, disipliner ve multidisipliner ekiplerde çalışma becerisi kazanır. | X | ||||
4 | Bireylerin ve toplumun yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik ve sağlık durumlarını dikkate alarak uygun beslenme müdahaleleri ile eğitimleri planlar, uygular ve politikalar geliştirir. | X | ||||
5 | Alana özgü teknolojik ekipmanları ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
6 | Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili konularda Türkçe ve ikinci bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurma becerisi kazanır. | X | ||||
7 | Öğrenim sırasında ve sonrasında yaşam boyu öğrenme, bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye erişebilme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | X | ||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci ile hareket eder, diyetisyenlik mesleğinin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık gösterir. | X | ||||
9 | Beslenme politikalarını, gıda mevzuatını tartışabilir, dünya ve ülke deneyimlerini karşılaştırabilir. | |||||
10 | Bireylerin ve grupların yeterli, dengeli ve sağlıklı beslenmelerini sağlamak üzere eğitim programları düzenleyebilir ve eğitim için gerekli iletişim yöntemlerini etkin bir biçimde kullanabilir. | |||||
11 | Ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 1 | 10 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 |